Tegoroczny, 84. Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie nie obfitował w tak spektakularne premiery, jak zeszłoroczna edycja. W tym roku zamiast hybrydowych supersamochodów dominowały premiery istotne dla masowego odbiorcy. Były też tendencyjne auta koncepcyjne i liczne nowości, które z łatwością można było przeoczyć, jeżeli wcześniej nie śledziło się doniesień ze świata motoryzacji.

W Genewie poznaliśmy nowe trio małych miejskich samochodów – Toyotę Aygo, Citroena C1 oraz Peugeota 108. Wtórowało im nowe Renault Twingo, które w tym wcieleniu otrzymało napęd na tył. Z kolei BMW zaprezentowało serię 2 Active Tourer z napędem wyłącznie na przednią oś. Warta odnotowania jest również premiera zupełnie nowego, bardziej „kanciastego” Audi TT, Ferrari Californi T(urbo) oraz McLarena 650S i ślicznego Mercedesa klasy S Coupe.

Z nowości łatwych do przeoczenia trzeba wymienić Forda Focusa po faceliftingu, nowe Scirocco (od razu w wersji R), minimalnie zmienionego Nissana Juke’a i równie lekko przestylizowaną Kie Sportage.

Po raz pierwszy w Europie można było zobaczyć Lexusa RC R, Lamborghini Huracana, Mercedesa klasy C, czy całkiem ładne Porsche 911 Targa.

Pośród licznych aut koncepcyjnych dominowały wariacje na temat SUV-ów (patrz VW T-Roc, Mitsubishi Concept CG-PHEV, Subaru Viziv 2, SsangYong XLV). Z ciekawszy aut koncepcyjnych na uwagę zasłużyły Volvo Estate Concept, Audi TT Quattro Sport Concept i Maserati Alfieri.

Generalnie formuła targów/salonu samochodowego zdaje się wyczerpywać. Niemal wszystkie modele można było oglądać dużo wcześniej w internecie, zarówno na zdjęciach, jak i na filmach. Element zaskoczenia i niespodzianki powoli przestaje istnieć, a salon staje się jedynie miejscem do formalnego debiutu znanego już wszystkim modelu. Dlatego przygotowaliśmy dla Was galerię z Genewy, w której zobaczycie salon z nieco innej, świeżej perspektywy.

 

Więcej zdjęć samochodów i dziewczyn z tegorocznego salonu znajdziecie na naszym facebookowym profilu.

ZOBACZ TEŻ: Genewa 2012 ambientalnie

fot. Michał Korniejczuk

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany