BMW serii 2 Cabrio to wstęp do świata kabrioletów klasy premium – najtańsze klasyczne kabrio klasy premium na rynku. Dwójka z miękkim, składanym dachem może i jest nieco kobieca, ale niczego jej to nie ujmuje. Jest pełnowartościowym, stylowym kabrioletem. Przekonajcie się sami na przykładzie bazowej wersji serii 2 Cabrio, czyli 218i z dodatkami Luxury Line.

Jeśli szukamy niewielkiego kabrioletu klasy premium z miękkim dachem, to mamy dosyć ograniczony wybór. Przy braku w regularnej ofercie Audi modelu A3 Cabrio i pewnej niechęci Mercedesa do ucięcia dachu w CLA do wyboru pozostaje nam właściwie tylko BMW serii 2 Cabrio (i nieco mniej prestiżowe MINI).

Kto przynajmniej raz miał okazję przejechać się kabrioletem, ten wie, że po otwarciu dachu, kiedy nad głową mamy błękitne niebo, przed sobą pustą drogę, a kark delikatnie smagają podmuchy powietrza, mankamenty samochodu przestają mieć znaczenie. Przyjemność z jazdy przesłania wszystkie niedogodności. Dlatego, mimo że BMW 218i Cabrio nie oszałamia ani osiągami, a właściwościami jezdnymi ustępuję nieco wersji Coupe, to i tak daje wielką frajdę z jazdy.

BMW serii 2 Cabrio
bmw-serii-2-cabrio-8

BMW 218i Cabrio, linia Luxury, skrzynia automatyczna. 218i to najtańsza wersja otwartej odmiany BMW serii 2. Ceny z manualną skrzynią zaczynają się od 143 100 zł. To o 20 tys. zł więcej niż Coupé. Egzemplarz na zdjęciach został skonfigurowany za 205 418 tys. zł (w tym pakiet Luxury Line za 15 tys. zł).

bmw-2-cabrio-kierownica

BMW o oznaczeniu 218i jest napędzane przez 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM. Tak to już się porobiło (nie tylko) w BMW. To najsłabsza jednostka oferowana w serii 2. Jak wspomniałem na wstępie, w kabriolecie niewiele trzeba do szczęścia i te 136 KM oraz 10 s do 100 km/h wystarczą, aby cieszyć się jazdą. Poza tym zawsze można zrezygnować z oznaczenia modelu na klapie bagażnika, tak by nikt nie wiedział, że wybraliśmy najtańszą odmianę.

bmw-2-cabrio-test2

Kierownica to element, który nieco rozczarował. Skóra, którą była obszyta, przy bliższym kontakcie sprawiała wrażenie dosyć plastikowej. Trzeba jednak zauważyć, że wieniec ma idealne rozmiary, świetnie leży w dłoniach i jest podgrzewany, co w kabriolecie docenia się podwójnie.

bmw-serii-2-cabrio-14

Żebra nerek mogą być czarne (w linii Sport oraz M Sport) lub – jak w tym przypadku – lekko chromowane. Ot, wyróżniki linii Luxury.

BMW serii 2 Cabrio prezentuje się całkiem zgrabnie z zamkniętym dachem, ale bez niego wygląda jeszcze lepiej. Dach to clou całego zamieszania. Po jego złożeniu przeciętne osiągi i 3 cylindry pod maską przestają mieć znacznie. Miękkie materiałowe poszycie składa i rozkłada się automatycznie w 20 s i to przy prędkości do 50 km/h (to identyczne parametry jak w Mercedesa klasy C Cabrio).

bmw-serii-2-cabrio-7

Miękki dach jest dostępny w trzech odcieniach: czarnym, antracytowym oraz brązowym. Opcjonalnie dach może mieć srebrny połysk uzyskany przez wplecenie w wierzchnią warstwę błyszczącej nici. Tak połyskujący dobrze komponuje się z licznymi chromowanymi akcentami nadwozia.

bmw-serii-2-cabrio-6

Bagażnik BMW serii 2 Cabrio jest dosyć pojemny, chociaż ma nieregularne kształty. Przy zamkniętym dachu mamy do dyspozycji 335 litrów, a po jego złożeniu nadal zostaje 280 litrów. Tyle z powodzeniem wystarcza na zapakowanie kilku mniejszych walizek lub… kanistrów.

bmw-serii-2-cabrio-3

Biksenonowe reflektory kosztują 4 tys. zł. Dodatkowo za 2,3 tys. zł mogą być adaptacyjne, dzięki czemu dostosowują snop światła do różnych sytuacji na drodze. Przede wszystkim jednak klasyczne „ringi” świetnie się prezentują. Podróżny kanister G-Case nie figuruje na liście wyposażenia dodatkowego BMW, ale podobnie jak samochód, zwraca na siebie uwagę.

bmw-serii-2-cabrio-13

Metalizowany lakier o nazwie błękit oceanu kosztuje 3 tys. zł. Trzeba przyznać, że ten elegancki odcień pasuje do image’u serii 2 Cabrio Luxury Line. Płaski kluczyk dobrze leży w kieszeni garnituru i przesadnie jej nie wypycha.

bmw-serii-2-cabrio-4

17 cali to najmniejszy, dobrze prezentujący się rozmiar felg w BMW serii 2. Nie wymagają dopłaty, jeżeli decydujemy się na pakiet Luxury Line. Dostępne za 660 zł felgi 16-calowe raczej nie zdadzą tutaj egzaminu.

bmw-serii-2-cabrio-10

Najdroższe opcje to te związane z systemem infotainment. Za 7 tys. zł otrzymujemy BMW ConnectedDrive Advance. To pakiet usług online, dzięki którym możemy na bieżąco sprawdzać np. pogodę w miejscu, do którego się wybieramy. Opcja przydatna w kabriolecie. W testowanym egzemplarzu znalazł się również Concierge Services, czyli możliwość połączenia się z naszym osobistym asystentem, który zdalnie zaprogramuje w nawigacji punkt, do którego chcemy się udać (nawet jeśli będzie to sklep ze stylowymi nakryciami głowy dla kierowców kabrioletów).

bmw-serii-2-cabrio-9

W BMW wszystkie systemy samochodu nadal obsługujemy klasycznymi pokrętłami, a nie za pośrednictwem modnych obecnie paneli dotykowych. I nie widzę w tym nic złego. Tak jest szybko, pewnie i… stylowo, bo nie trzeba zdejmować rękawiczek.

bmw-serii-2-cabrio-12

Skóra Dakota o barwie „ostrygowej” oraz listwy ozdobne z drewna szlachetnego Fineline Stream – to z pewnością niezbyt młodzieżowa, niemniej elegancka konfiguracja. W serii 2 (jak w każdym BMW) momentalnie odnajdujemy się za kierownicą. Siedzi się odpowiednio nisko, czuć sportowego ducha, przed oczami mamy klasyczną tablicę wskaźników, w rękach ściskamy zgrabny wieniec kierownicy.

bmw-serii-2-cabrio-11

Prezentowany egzemplarz posiadał fotele sportowe – opcja za 2 tys. zł. Są one mocno profilowane i dobrze trzymają w zakrętach. Dodatkowo mają wydłużane siedzisko. Pozycją obowiązkową jest rozkładana z tyłu osłona przeciwwiatrowa za 1,4 tys. zł. Skutecznie niweluje zawirowania powietrza, sprawia, że nawet przy prędkościach powyżej 110 km/h jazda bez dachu nie staje się uciążliwa.

bmw-serii-2-cabrio-2

BMW 218i w wersji Cabrio jest równie emocjonujące jak Coupe. Przyjemność z jazdy w tym przypadku będzie płynęła bardziej z samego faktu podróżowania bez dachu niż osiągów. Jeżeli chcielibyśmy dodać tym wrażeniom sportowej nuty, to warto zainteresować się mocniejszymi wersjami z M240i na czele.

bmw-serii-2-cabrio-1

BMW 218i Cabrio Luxury line – opinia i zdjęcia
BMW 218i Cabrio raczej nie zachwyci osiągami, ale z pewnością urzeknie wrażeniami klasy premium z jazdy pod gołym niebem. Niewielki, ale dojrzały, stylowy kabriolet, który zapewni odpowiedni komfort jazdy (również akustyczny) i pozwoli czerpać z niej przyjemność. Z dachem lub bez niego.
Wygląd
Wnętrze
Wrażenia za kierownicą
Silnik
Prestiż
To jest premium:
  • miękki, składany dach,
  • komfort,
To nie jest premium:
  • niezbyt oszczędny silnik,
  • niezbyt przyjemna w dotyku kierownica.
3.5Punktacja

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

24 komentarze

  1. rudy lis

    Świetne zdjęcia, samochód może nie do końca w moim guście, szczególnie z tym drewnem i małą felgą, ale jest klimat. Gdzie te zdjęcia były robione?

    Odpowiedz
  2. s

    widzę, że pan premium zaczął w modelingu robić :), spoko, dobra sesja, dobre wyważenie między fotami samochodu, fotami samochodu z człowiekiem. Tak dalej.

    Odpowiedz
  3. grubas

    Kliknąłem, sprawdziłem, 150 euro za taki G case to chyba trochę przegięcie, on czym jest w środku wyłożony, czy goła blacha?

    Odpowiedz
  4. Romek

    Kanisterek trochę tandetny, BMW jakaś bieda wersja, ale rękawisie są całkiem, całkiem. Poproszę o namiary. Mam nadzieje, że tańsze niż kanister.

    Odpowiedz
  5. walde mar

    Widzę, że wszyscy skupili się na gadżetach a nikt nie wspomina o samochodzie. Dla mnie fajne kabrio, ma klimat, brakuje mi tylko kurde zdjęć z dachem. Lekkie niedopatrzenie?

    Odpowiedz
  6. xxx

    Jak jakość tego kanistra? Warte to tej ceny? Tak szczerze.
    PS na lotnisku się nie czepiają? Da radę jako kabinowy?

    Odpowiedz
  7. yryry

    Panie Majster, ale te buty to chyba mało markowe i mankiet powinien wystawać spod rękawa manyrarki. Zdjęcia spoko, ale ja sam piszesz – premium tkwi w detalach – a tu trochę tego nie dopilnowałeś.
    Pozdrawiam

    Odpowiedz
    • Janóósz

      Te yry pokaż swoje buty i mankieta. Nie ma się co czepiać, to nie jest blog modowy tylko motoryzacyjny, nie? I tak fajnie, że mu się chciało. Ja bym mógł się przyczepić, że fura mało prestiżowa, ale nawet dobrze się prezentuje na zdjęciach.

      Odpowiedz
  8. Paprocek

    Dobra sesja, ale jak seria 2 to tylko w M Sporcie, to Luxyry to tak trochę jak dla emeryta wersja, trochę mi tu nie pasuje.

    Odpowiedz
  9. m@

    150 euro za taką walizkę? To chyba nie na polskie warunki. Niezły gadżet, ale nie za ten pieniądz. W sumie analogicznie jak samochód he he he

    Odpowiedz
  10. dziad

    Według mnie całkiem dobrze prezentuje się ta dwójka w z takim wykończeniem. Kto co lubi, coupe mógłbym mieć w wersji M Sport, ale kabiro może być luxury emeryt edition. Nawet lepiej.

    Odpowiedz
  11. Faszyn from raszyn

    Jest potencjał na blog modowy, to łatwiejsza działka niż drogie samochody, których nikt nie kupuje. Drogie buty jeszcze ktoś kupi i marek do współpracy więcej 😉

    Odpowiedz
  12. Eliminowicz

    150 tys. zł za BMW serii 1 (nie oszukujmy się, to jest jedynka) z 3-cylindrowym silnikiem nie brzmi jak oferta życia. Cena równie abstrakcyjna jak tego kanistra. Takie naciągane premium.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany