Gdy przez tydzień testowałem BMW M5 Competition, rozum krzyczał, że nie potrzebujesz tak mocnego sedana. Nie potrzebujesz BMW serii 5, które w sprincie do 100 i 200 km/h może rywalizować z dwunastocylindrowymi Ferrari. Serce mówiło zupełnie coś innego. Dlatego postanowiłem porozmawiać z trzema osobami, które jeżdżą takim M5 Competition na co dzień i zapytać, czy i jak takie BMW potrafi pogodzić racje serca i rozumu.

Michał (szybki_m5), Filip i Daria (Diamonds Rent) – nie łączy ich nic, oprócz dwóch rzeczy. Po pierwsze na co dzień jeżdżą jednym z najszybszych seryjnie produkowanych sedanów na świecie, czyli BMW M5 z pakietem Competition. Po drugie zgodzili się odpowiedzieć na kilka tendencyjnych pytań, które im zadałem i opowiedzieć, jak to jest żyć z 625-konnym BMW M5 Competition.

 

Pakiet Competition w BMW M5

Dla przypomnienia: pakiet Competition można zamówić do BMW M5 na etapie konfiguracji samochodu. Kosztuje 46 tys. zł. Dzięki niemu 4,4-litrowe, podwójnie doładowane V8 w BMW M5 zyskuje 25 KM (łącznie ma wówczas 625 KM). Moment pozostaje na niezmienionym poziomie. Pakiet Competition obejmuje również modyfikację zawieszenia – jest twardsze oraz posiada bardziej „torową” geometrię. Do tego sportowy układ wydechowy M, bardziej bezpośredni układ kierowniczy oraz czarne elementy ozdobne na zewnątrz. Zaznaczę, że do blisko 95 proc. BMW M5 zamawianych w Polsce klienci dobierają pakiet Competition.

 

Zobacz mój vlog o BMW M5 Competition

 

Carspotting w Polsce, czyli czym jeżdżą zamożni Polacy?

 

Trzy spojrzenia na BMW M5 Competition

 

Jak długo już jeździsz BMW M5 Competition? Ile km już przejechałeś/przejechałaś tym samochodem? 

Michał: Posiadam BMW M5 Comp. od około 3 tygodni. Przejechałem 3 tys. km, z czego pierwsze 1700 km w 2 dni tylko ze względu na chęć jak najszybszego dotarcia i odblokowania pełni możliwości tego samochodu.

M5 Competition Michała kręci się po Wrocławiu i okolicach. Raczej trudno nie zauważyć tego samochodu.

 

Filip: Obecny przebieg to mniej więcej 9 tys. km. Auto odebrałem z końcem 2018 roku.

bmw m5 competition 2020 test opinia

M5 Competition Filipa raczej nie rzuca się w oczy.

 

Daria: M5 jeżdżę już od miesiąca i przejechałam w sumie 3,5 tys. km.

[czekam na zdjęcia od Darii…]

 

Czy mógłbyś/mogłabyś krótko przedstawić specyfikację swojego M5 Comp, rok produkcji, ile w dodatkach, etc.?

Michał: Rok 2019, model na 2020 rok (full digital cocpit oraz laserowe światła). Pierwsza taka sztuka w Polsce. Gdy dowiedziałem się, że powyższe dodatki pojawiał się dopiero w produkcji lipcowej, to wolałem na nie poczekać. Było warto.

Konfigurację auta robiłem pod siebie. Wziąłem biały lakier z jasnym wnętrzem… nie każdy patrzył na taki zestaw przychylnie. Nawet w salonie sugerowano mi, żebym przemyślał sprawę. Większość sprzedawanych M5 ma lakier szary Donington lub niebieski Blue Marina. Dealer Inchape nie sprzedał chyba ani jednej białej sztuki M5. Korcił mnie lakier Frozen White, ale kwota 29 tys. i 4–6 tygodni dodatkowego oczekiwania to w moim odczuciu przesada.

Dołożyłem obowiązkowo pakiet Competiton, ceramiczno-karbonowe hamulce oraz sportowe, wielofunkcyjne siedzenia. Nie wybrałem pełnego pakietu skóry oraz nagłośnienia Bowers & Wilkins, bo według mnie nie są to dodatki warte swojej ceny.

 

Filip: Produkcja z listopada 2018 roku. Wyposażenie jest bardzo bogate, w skrócie: pakiet Competition, hamulce karbonowo-ceramiczne, tapicerka skórzana w całości plus podsufitka obszyta Alcantarą, kompletny układ wydechowy Akrapovic i pozostałe drobne udogodnienia z wyłączeniem asystentów jazdy. Nie przeliczałem wartości dodatków, całkowita wartość zamówienia wynosiła 793.000 PLN brutto detal.

 

Daria: Rok produkcji 2019. Lakier czarny szafir, tapicerka skóra Merino kolor czarny. Z wyposażenia dodatkowego to przede wszystkim hamulce węglowo-ceramincze M, pakiet Competition, Pakiet M Drive.

 

Które dodatki według Ciebie są obowiązkowe w BMW M5?

Michał: Ceramiczne hamulce! W samochodzie za te pieniądze to must have! Podsufitka z Alcantary jest również świetnym dodatkiem. Na początku z niego zrezygnowałem, później jednak dodałem do konfiguracji. Wnętrze M5 staje się dzięki temu nieco bardziej luksusowe w porównaniu do wersji ze standardową podsufitką. Warto również dołożyć laserowe światła. To głównie kwestia bezpieczeństwa, ale również estetyki. Lasery wyglądają dużo lepiej.

 

Filip: Obowiązkowo pełna skórzana tapicerka, ceramika, pakiet Competition, brak radaru przed chłodnicami, wentylacja foteli wraz z masażem, dociąganie drzwi i zdecydowanie nagłośnienie Bowers&Wilkins, które moim zdaniem robi świetną robotę.

 

Daria: Jak M5, to tylko z pakietem Competition i hamulcami węglowo-ceramicznymi. Mam również standardowe M5 i kiedy słyszę od kogoś, że 25 KM nie robi różnicy, to wiem, że nie ma pojęcia, o czym mówi lub nigdy nie testował tych dwóch samochodów. Polecam również systemy asystujące kierownicy, ale to do każdego modelu.

 

Którą z opcji najbardziej doceniasz na co dzień w swoim M5 Competition? 

Michał: Reflektory laserowe. Moja praca wymaga ode mnie częstych wyjazdów w nocy, więc jest to dodatek, który bardzo często się przydaje.

 

Filip: Wentylację foteli i charakterystykę działania czujników parkowania, czyli automatyczne włączanie przy dojeżdżaniu do przeszkody.

 

Daria: Z wygodniejszych na pewno system obsługujący gesty (dostępny też w kilku innych modelach BMW), wentylowane fotele (latem, przy czarnych skórach naprawdę są potrzebne). Ale chyba nic mnie tak nie urzeka i nie poprawia mi humoru jak sam demoniczny dźwięk wydechu.

 

Dlaczego wybrałeś/wybrałaś akurat BMW M5?

Michał: Bo chciałem mieć naprawdę szybki samochód. Po doświadczeniach z samochodami o mocy 300 i 500 KM, wiedziałem, jaka jest definicja słowa „szybki”. Był pomysł na AMG GT C (odpadł ze względu na długi staż rynkowy samochodu i napęd RWD). Później wpadło mi do głowy nowe 911 S lub 991.2 GT3 (ale znów – RWD, poza tym nowa 911 brzmi słabo według mnie).

E63 S odpadł ze względu na napęd RWD, który pracuje w nim tylko do 3. biegu. Również design Mercedesa na dzień dzisiejszy do mnie nie przemawia. M5 Comp. ma wszystko. W zależności od mojego humoru mogę mieć AWD lub RWD. Mogę pojechać tym autem naprawdę szybko, a po naciśnięciu jednego przycisku znów zrobić z M5 komfortowy samochód. W dodatku M5 ma w sobie coś, co ciężko uchwycić… taką aurę BMW M.

 

Filip: Szybki sedan nie rzucający się w oczy. Łączy komfort na co dzień z parametrami samochodów sportowych.

 

Daria: Samochód 2w1. Luksusowy, „niepozorny” sedan z duszą i mocą supersamochodu. Kocham wygodne, ale i bardzo szybkie samochody… w M5 mam wszystko.

 

Dlaczego wziąłeś/wzięłaś pakiet Competition?

Michał: Przy tej cenie ten pakiet jest według mnie wręcz obowiązkowy. Nie chcę być źle zrozumiany, ale zwykłe M5 wygląda „biedniej”, jakby było taką budżetową wersją M5 Comp. Dopiero zmieniony układ zawieszenia, czarne dodatki oraz sportowy układ wydechowy pakietu Competition robią z M5 samochód kompletny. Różnica w wyglądzie jest zauważalna. Inne są również odczucia z jazdy.

 

Filip: Charakter samochodu i kierowcy musi się zgadzać. My rozumiemy się bardzo dobrze. 

 

Daria: Bez sensu kupować M5 bez pakietu Competition. To tak jak kupić buty Louboutin na płaskiej podeszwie… oczywiście można, ale efekt jest dopiero na szpilce.

 

Czy w Twoim BMW M5 pojawiły jakieś typowe usterki?

Michał: Do tej pory wszystko OK.

 

Filip: Nic niepokojącego na tę chwilę.

 

Daria: Żadnych usterek! Idzie jak rakieta.

 

Ile kosztuje ubezpieczenie BMW M5? 

Michał: Udało mi się trafić bardzo dobrą ofertę – 14 300 zł w Allianz. Druga „najlepsza” w PZU to było około 17 500 zł, kolejne zaczynały się od +20 tys. zł. Od mojego agenta otrzymałem info, że niektóre ubezpieczalnie w ogóle rezygnują z ubezpieczania pojazdów o takiej wartości.

 

Filip: Około 15 tys. zł.

 

Daria: Ja płacę około 18 tys. zł.

 

Jak przedstawiają się koszty przeglądów/serwisowania BMW M5 Competition?

Michał: Pierwszy serwis po 1700 km (po dotarciu) kosztował około 2500 zł. Kolejne koszty to zagadka. Na pewno olej wymienię przy około 10 tys. km, a nie tak jak zaleca BMW do 20 000 (bez przesady!).

 

Filip: Około 1200 zł za olej i filtry powietrza, jeżeli nie myli mnie pamięć. W każdym razie kwoty nie są duże.

 

Daria: Wszystkie koszty mam w 5-letnim pakiecie serwisowym i gwarancyjnym BMW – 5 lat lub 200 tys. km.

 

Co Ci się podoba w BMW M5?

Michał: Praktycznie wszystko… Moc oraz możliwość przełączania napędów. To są rzeczy, które najbardziej sobie cenię. Wszechstronność BWM M5 jest również dla mnie dużą zaletą.

 

Filip: Fakt, że można tym samochodem normalnie jeździć na co dzień i nie rzuca się w oczy. Wygląda z daleka jak zwykła piątka.

 

Daria: Najbardziej urzeka mnie sam dźwięk wydechu i możliwość przełączenia napędu na 2WD, ale przede wszystkim to, że tak naprawdę mało kto wie, że w „zwykłym” sedanie można mieć taką moc.

 

Co Cię irytuje na co dzień w BMW M5 Competition?

Michał: Trudno znaleźć rzecz, która mi się nie podoba. Może kierownica. Wygląda jak wyjęta z innych modeli BMW i udekorowana przyciskami M1 oraz M2 oraz logo M. Nie postarali się. Kierownica w E63 S wygląda na specjalnie przygotowaną pod AMG. Rażą też srebrne wstawki na kierownicy oraz lewarku skrzyni biegów. Nie komponują się z niczym, są wsadzone jakby BMW nie miało czasu, by wymyślić coś innego. Aluminium na lewarku od razu zastąpiłem włóknem węglowym M Performance.  No i jest jeszcze spalanie. Przy bardzo dynamicznej jeździe BWM M5 Competition na nowo zdefiniowało moje pojęcie o wysokim spalaniu.

 

Filip: Nieudała im się kompletnie półka na telefon. Jest za ciasna i niewygodna. Po wsadzeniu tam telefonu wyjęcie go jest uciążliwe.

 

Daria: Nic! Na prawdę nic! Jest to super samochód, który polecam każdemu. Emocje, których dostarcza M5 Comp są warte tych pieniędzy.

 

Czy coś Cię rozczarowało w M5? Czegoś Ci brakuje w tym samochodzie?

Michał: Dźwięk! Stockowe M5 Competition jakoś tam brzmi, strzela itp. Podobno przy przebiegu około 5 tys. km układ wydechowy ma być już kompletnie przepalony i wtedy ma brzmieć jak należy. Na dzień dzisiejszy jak dla mnie moje M5 Comp brzmi tragicznie i przymierzam się do modyfikacji układu wydechowego.

 

Filip: Chyba tylko przestrzeń na telefon pod panelem klimatyzacji.

 

Daria: Jestem zakochana w tym samochodzie, ale czasami brakuje zapasowego baku na paliwo.

 

Średnie zużycie paliwa w mieście? Ile pali M5 Comeptition?

Michał: Około 20 litrów przy moim stylu jazdy.

 

Filip: U mnie około 28 l/100 km.

 

Daria: Jakieś 18 l/100 km.

 

Czy często korzystasz z trybu 2WD? Czy z Twojej perspektywy możliwość przełączenia na tryb 2WD to istotna opcja?

Michał: Po dotarciu więcej jeżdżę w trybie 2WD niż AWD. Cieszę się przyjemnością jazdy mocnym autem z tylnym napędem, kiedy warunki na to pozwalają. Lubię czasem zarzucić gdzieś tyłem, więc ten tryb jest dla mnie dosyć istotny.

 

Filip: Dla mnie ten tryb jest nieprzydatny, ale dobrze, że jest taka opcja. Osobiście, jeżeli potrzebuję napędu na tył, to wybieram M4 do podróży.

 

Daria: Czasami, głównie dla zabawy. Ogólnie wolę samochody z napędem 4×4. Ale tutaj to 2w1 jest super sprawą.

 

Jakie ustawienia masz skonfigurowane pod przyciskiem M2?

Michał: Tryb 2WD, wszystko na sport plus. Najbardziej hardcore’owe ustawienia.

 

Filip: 4WD sport i pozostałe tryby sport plus, przy czym trakcja dezaktywowana w pełni.

 

Daria: Silnik sport plus, zawieszenie sport i kierownica sport.

 

Jak z komfortem na co dzień w BWM M5 Competition? 

Michał: BMW M5 nawet z zawieszeniem Competiton jest bardzo komfortowe. Wystarczy pojechać w jakąś dłuższą trasę, by to docenić. Jest moim zdaniem dobrze wyciszone, a wielofunkcyjne siedzenia sprawią, że każdy znajdzie ustawienia pod siebie.

 

Filip: Bezbłędnie, poprawnie, nie mam zastrzeżeń. Mogę polecić każdemu jako dailycar.

 

Daria: Jak na samochód o takiej mocy, to komfort jest na wysokim poziomie, same fotele są mega wygodne. M5 Comp jest samochodem, który można sobie w dowolny sposób dopasować, w zależności czy jeździmy po mieście, w trasie, czy na torze wyścigowym. Można z nim konie kraść.

 

Czy ta moc i osiągi cały czas robią wrażenie, czy szybko się do nich przyzwyczaiłeś/przyzwyczaiłaś?

Michał: 625 KM (muszę wrzucić to auto na hamownię ) nadal zaskakuje. Choć stopniowo efekt WOW zaczyna maleć. Myślę, że będę miał większy uśmiech na twarzy, gdy moje M5 zacznie odpowiednio ryczeć oraz strzelać. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to podniosę moc do 750 KM oraz moment do 1000 Nm. Z tymi parametrami trudno będzie znaleźć supersamochód, który dotrzyma tempa takiemu M5 Comp.

 

Filip: Nie jestem odpowiednią osobą, aby na to pytanie odpowiadać z uwagi na fakt posiadania starej trójki, która przyśpiesza od 100 do 200 w +/- 4 sekundy. Mimo tego uważam M5 za szybki samochód, gdy jest po sofcie. Seryjny program da się udoskonalić, na co dzień zajmuje się tego typu modyfikacjami BMW M.

 

Daria: Moje BMW M5 Competition zaskakuje mnie każdego dnia. Codziennie się go uczę i nie mam dosyć. Cały czas chcę więcej.

 

Daria, jak faceci reagują na kobietę w M5 Comp?

Daria: Widzę, że sam samochód, gdy tylko go słychać, robi duże wrażenie, ale czy kobieta w nim również, tego nie wiem. Trzeba było by zapytać mężczyzn.

 

Czy uważasz, że to BWM M5 Competition sprawdza się jako kobiecy samochód na co dzień?

Daria: Oczywiście, elegancka bardzo wygodna i bezpieczna limuzyna z „pazurem” to idealny samochód dla kobiety.

 

 

 

 

Szymon o życiu z BMW M5 bez pakietu Competition

O BMW M5 porozmawiałem również z Szymonem, jednym z bardziej znanych w social mediach entuzjastą i właścicielem supersamochodów. Szymon na przekór trendom wybrał BMW M5 bez pakietu Competition. Skąd taka decyzja?

 

Jak długo już jeździsz BMW M5 Competition? Ile km już przejechałeś tym samochodem? 

Jeździmy wspólnie z żoną od grudnia 2018 roku, do tej pory stuknęło pond 13 tys. km.

 

Czy mógłbyś pokrótce przedstawić specyfikację swojego M5 Comp, rok produkcji, ile w dodatkach, etc.?

Rok produkcji 2018, wersja zwykła bez pakietu Competition, specyfikacja idąca bardzo w stronę komfortu, dlatego zrezygnowałem z Competition, bo ma twardsze zawieszenie. Wentylacja i masaże w fotelach, szklany dach, nightvision, audio Harmann Kardon. Do tego wszystkie systemy asystujące, kamera 360 etc. Moje M5 miało być w zamyśle jak najbardziej przyjazne do jezdy na co dzień.

bmw m5 competition 2019 2020 test opinia 3

BMW M5 Szymona z kilkoma stylizacyjnymi dodatkami przypominającymi te z pakietu Competition.

 

Które dodatki według Ciebie są obowiązkowe w BMW M5?

Kamera 360, fotele sportowe, masaże w fotelach.

 

Którą z opcji najbardziej doceniasz na co dzień w swoim BMW M5? 

Niesamowite fotele, napęd 4×4 i zmienne tryby w MxDrive.

 

Dlaczego wybrałeś akurat BMW M5?

Cena (porównując tam sam spec) – w porównaniu do konkurencji wyszło korzystniej. Najnowszy model ma rynku (wtedy), czyli 2018 rok w tym segmencie, sporo tańszy od Porsche Panamery Sport Turismo. 

 

Dlaczego nie wziąłeś pakietu Competition?

Twarde zawieszenie, poza tym płacić 45 tys. zł za 25 KM więcej, zawieszenie i czarne dodatki to trochę przesada.

 

Czy w Twoim BMW M5 pojawiły jakieś typowe usterki?

Elektronika – ponad 2 tygodnie na naprawie w ASO, fotel – również wymiana ma gwarancji.

 

Ile kosztuje ubezpieczenie BMW M5? 

11800 zł

 

Jak przedstawiają się koszty przeglądów/serwisowania BMW M5?

Nie wiem, mam pełny pakiet serwisowy dokupiony do samochodu. 

 

Co Ci się podoba w BMW M5?

Sylwetka oraz to, że jest „cichociemny”, bez fajerwerków. Do tego wnętrze, detale i stosunek ceny do tego, co dostajemy.

 

Co Cię irytuje na co dzień w BMW M5?

Słaba jakość niektórych elementów.

 

Czy coś Cię rozczarowało w BWM M5? Czegoś Ci brakuje w tym samochodzie?

Brak poszerzeń nadwozia, mało miejsca z tyłu dla dzieci. Jest tak na styk.

 

BWM M5 jako samochód rodzinny? Jak Twoja żona podchodzi do tematu?

Na początku była bardzo sceptyczna. Po 8 miesiącach nie chce mi oddać auta. Gdy powiedziałem, że sprzedajemy M5, to się zbuntowała. Jedyne, co jej nie odpowiada to brak systemu do wożenia zakupów w bagażniku. Żadnych uchwytów, siatek, etc.

 

Średnie zużycie paliwa w mieście?

16,4 l/100 km w cyklu mieszanym, średnia z 13 tys. km.

 

Czy jako dojrzały i poważny kierowca często korzystasz z trybu 2WD? Czy z Twojej perspektywy możliwość przełączenia na tryb 2WD to istotna opcja?

Używam bardzo rzadko, bo już 4WD z uśpioną elektroniką pozwala na zabawę i to taką w opór. Opcja natomiast bardzo istotna dla ortodoksów, którzy chcą latać bokami na pustych ulicach.

 

Jakie ustawienia masz skonfigurowane pod przyciskiem M2?

 M1 wszystko na sport w trybie MDM, M2 to oczywiście 2 WD oraz sport+ na wszystkim.

 

Jak z komfortem na co dzień w BMW M5?

Nie ma na co narzekać. Oczywiście nie jest to seria 7, ale jak na 20-calowe felgi i fakt, że świetnie się prowadzi, można uznać, że z komfortem jest bardzo dobrze.

 

Czy ta moc i osiągi cały czas robią wrażenie, czy szybko się do nich przyzwyczaiłeś?

Ja jestem skrzywiony, osiągi M5 mnie nie zaskoczyły, ale zapas mocy jak na samochód do jazdy na co dzień jest aż za duży.

 

 

 

 

Ilustrowany atlas dodatków w BMW M5 Competition 

Na deser kilka zdjęć „mojego” M5 Competition. Ceny tej wersji M5 zaczynają się od 610 tys. zł. „Mój” egzemplarz skonfigurowany był za ponad 800 tys. zł. Sprawdźmy, skąd bierze się taka kwota i jak bardzo można poszaleć w konfiguratorze najdroższej odmiany BMW serii 5.

bmw m5 competition 2020 test opinia 15

BMW M5 Competition w konfiguracji za 850 tys. zł. Jednym z droższych dodatków jest matowy lakier za 29 tys. zł

bmw m5 competition 2020 test opinia 7

Węglowo-ceramiczne hamulce do M5 to wydatek 45 tys. zł. Według moich rozmówców dodatek bardzo mile widziany w tym samochodzie.

bmw m5 competition 2020 test opinia 16

Przyciemniane szyba tylna oraz boczne również nie są oferowane w standardzie, ale kosztują raptem 2,3 tys. zł. Kute 20-calowe obręcze kół M ze stopów lekkich Double Spoke są elementem pakietu Competition, czyli dostajemy je „w standardzie”. BMW nie przewiduje w M5 kół większych niż 20 cali.

bmw m5 competition 2020 test opinia 3

W skład pakietu Competiton (+46 tys. zł) wchodzą również chromowane na czarno podwójne końcówki rur wydechowych.

bmw m5 competition 2020 test opinia 20

Kilka kosztownych dodatków znalazło się również we wnętrzu. Najdroższym z nich jest „pełna” skórzana tapicerka BMW Individual Merino Tartufo za 35 tys. zł. Te fantastyczne fotele (poniżej) dostajesz w standardzie, ale ich podgrzewanie oraz wentylacja będą kosztować dodatkowe 2 i 4 tys. zł. Wypadałoby dodać jeszcze funkcję masażu za 5,5 tys. zł. Jest jeszcze podsufitka z Alcantary za 5 tys. zł.

bmw m5 competition 2020 test opinia 9

Co my tu mamy z dodatków? Niewiele. Podgrzewanie kierownicy za 1,4 tys. zł, ewentualnie aplikacje ceramiczne na elementach obsługi – 3 tys. zł.

bmw m5 competition 2020 test opinia 19

W modelach na rok 2020 mamy już cyfrową tablicę wskaźników. Pakiet systemów asystujących wymaga dopłaty 8,8 tys. zł. Filip z niego zrezygnował, bo nie chciał sporej głowicy radaru zamontowanej w przednim zderzaku.

Nagłośnienie Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System będzie kosztować 18 tys. zł. Nie wiem, jak gra, bo przez tydzień jazdy M5 ani razu nie odpaliłem radia (jakoś zapomniałem). Kilka dodatków kryje się też w systemie multimedialnym, np. BMW Night Vision za 10 tys. zł. Najtańszym dodatkiem w M5 będzie dodatkowe gniazdo 12V za 300 zł.

 

Test BMW M5 Competition na szybko 

O Autorze

Avatar

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Moja matka mówi, że profil na Instagramie to jedyne, co mi się w życiu udało. 
Zapraszam w wolnej chwili.

close-link