Był Winkelmann, był Huracan. Byliśmy i my. W Warszawie oficjalnie otwarto pierwszy w Polsce salon Lamborghini. Lambo już od kilku miesięcy stoją na przeciw Centrum Nauki Kopernik, jednak od 3. lipca 2014 stoją już oficjalnie. Tym samym Lambo dołącza do obecnych już nad Wisłą  Ferrari, Aston Martina, Rolls-Royce’a, Maserati i Bentley’a. 

Czy przeoczyłem wzmiankę o businessowym dress code na zaproszeniu – nieśmiało pytam panią odhaczającą wchodzących gości na liście. Godzina 18:00, o której miała rozpocząć się konferencja raczej nie zobowiązywała do wytwornego stroju, ale postać, która ku zaskoczeniu wielu zagościła w salonie Lambo na Wybrzeżu Kościuszkowskim znacząco podniosła rangę wydarzenia. I nie chodzi tutaj o Marcina Prokopa, bo jego obecność na imprezach tego typu jest tak oczywista, jak… Cóż, jest po prostu oczywista. Na konferencję prasową otwierającą salon Lamborghini Warszawa wpadł sam CEO Lambo – Stephan Winkelmann. Co tu dużo mówić – moto-szycha. Nie wiem, czy miał być gościem-niespodzianką, czy sprawą oczywistą jest, że pojawia się na otwarciu każdego nowego salonu, czy może wpadł z okazji polskiej premiery Huracana, która towarzyszyła otwarciu salonu.

Na krótkiej konferencji Winkelmann przypomniał polskim dziennikarzom historię Lambo zaczynając od postaci Ferruccio, gładko przeszedł do liczb i wartości opisujących Automobili Lamborghini S.p.A dzisiaj, wyraził radość z powodu otwarcia salonu Lamborghini Warszawa i zakończył na przybliżeniu sylwetki Huracana. Dzięki swojemu profesjonalnemu przygotowaniu uniknął wrażenia, że „odfajkowuje” kolejną imprę. Tego samego nie można powiedzieć o polskiej części organizacji wydarzenia. Zaraz po dziennikarzach znacznie bardziej wystawną fetę mieli potencjalni klienci, chociaż trunki przygotowane w open barze na pierwszy rzut oka były raczej klasy Audi A5 (nie ujmując Audi) niż Huracana. Tak czy inaczej, trzeba było ustąpić miejsca.

Czego (istotnego) dowiedzieliśmy podczas konferencji? Nie pamiętam, ale posilę się materiałami z pendrive’a. Lambo obecne jest już w 46 krajach, a sprzedaż prowadzi 129 dealerów. Porozumienie partnerskie dotyczące reprezentacji włoskiej marki w Polsce zostało podpisane z Exclusive Cars Vertriebs GmbH, spółką zależną Porsche Holding Salzburg. To firma specjalizująca się w sprzedaży luksusowych aut. Spółka współpracuje z najsłynniejszymi na świecie markami luksusowych samochodów sportowych. W Polsce jej partnerem serwisowym zostało Porsche Inter Auto Polska Sp. z o.o.

W tym roku w naszym kraju do końca maja zarejestrowano jedno Lamborghini. Jak będzie dalej? Czekamy na oficjalne ceny.

Update: sprzedaż samochodów luksusowych w Polsce w 2014 roku. Jak wypadło Lamborghini?

A, no i pamiętajcie: nie Lambordżini, tylko Lamborgini. Teraz już oficjalnie. Również nad Wisłą!

MS

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany