Zobacz i przeczytaj o tym, co dzieje się na blogu, kiedy myślisz, że na blogu nie dzieje się nic. Bo dzieje się dużo, a wpisy na stronie głównej to jedynie esencja tych wydarzeń. W dziennikach PrzemiumMoto.pl na bieżąco opisuję Wam zdarzenia z mojego zmotoryzowanego życia i dziele się refleksjami, jakie ono rodzi. Cyklicznie i regularnie. Nowy, krótki wpis co trzy dni.

20.07.2017: nowy Ford Fiesta procentowo

#Ford #Insta #nowaFiesta

Jako jedyny bloger z Polski wraz z Fordem wybrałem się na chwilę do Hiszpanii, by zebrać dla Was pierwsze empiryczne wrażenia na temat nowej Fiesty. Podczas prezentacji dotarłem do tajnych dokumentów, w których Ford skrupulatnie wyliczył, w czym i o ile procent nowa Fiesta jest lepsza od poprzedniej (czyli tej obecnej). Poniżej prezentuję Wam dane, które udało mi się pozyskać.

 

  • O 30 proc. zmniejszono szczeliny między klapą bagażnika a dachem,
  • O 7 proc. obniżono poziom hałasu przy prędkości 100 km/h,
  • O 13 proc. zwiększono powierzchnię szyby, którą oczyszczają wycieraczki,
  • O 20 proc. zmniejszył się wysiłek, jaki trzeba włożyć z zamknięcie drzwi,
  • 19 proc. osób będzie mogło wygodnie skorzystać z podłokietnika przedniego fotela,
  • O 20 proc. powiększył się główny schowek przed pasażerem,
  • O 36 proc. zwiększył się udział stali borowej w konstrukcji Fiesty,
  • O 10 proc. poprawiła się przyczepność w zakrętach dzięki nowemu zawieszeniu,
  • O 8 proc. skrócono drogę hamowania z prędkości 100 km/h.

Dobra, tak naprawdę to nie są dane z tajnych dokumentów, ale z oficjalnej informacji prasowej. Kiedy ją czytałem, zauważyłem, że wyjątkowo dużo w niej procentów. Swoją drogą to dobrze pokazuje charakter samochodu. Nie ma tu zbyt wiele miejsca na uczucia i emocje. Wszystko jest starannie wyliczone i skalkulowane, tak żeby Fiestą było nam przyjemniej jeździć.

Mając tyle danych można spróbować policzyć o ile procent nowa Fiesta jest lepsza od poprzedniej. I tu mam problem. Nie wiem, czy wyciągnąć średnią z tych wartości – wówczas okazuje się, że nowa Fiesta jest o 18,1 proc. lepsza od poprzedniej – czy może je wszystkie zsumować. Wtedy wychodzi, że nowa Fiesta jest o 163 proc. lepsza od poprzedniej. Po dwóch dniach jazd testowych po równych jak stół drogach Hiszpanii wydaje mi się, że bardziej trafionym wynikiem będzie to 18 proc. Można więc uznać, że nowa Fiesta jest o jedną piątą lepsza od poprzedniczki, ale za to pod każdym względem.

Już tradycyjnie całą imprezę przez dwa dni relacjonowałem Wam na Instagramie. Poniżej znajdziecie pełny zapis tej relacji. Po filmie zapraszam na obszerną galerię zdjęć nowego Forda Fiest w trzech odmianach.

Nowy Ford Fiesta ST-Line

Nowy Ford Fiesta Titanium

Nowy Ford Fiesta Vignale

 

14-17.07.2017: wakacje?

#Insta #blog #cosiędzieje

Czasami jest tak, że na blogu nie dzieje się nic i w dziennikach nie dzieje się nic. Ale, to nie oznacza, że w ogóle nie dzieje się nic. Najczęściej taka cisza w nadawaniu zwiastuje publikację jakiegoś dużego materiału lub to, że testuję samochód, z którego nie chcę wysiadać. Np. BMW 230i M Performance.

Dlatego zapraszam do śledzenia profilu PremiuMoto.pl na Instagramie oraz instagramowych relacji (instastories). To najbardziej aktualne źródło informacji, na temat tego, co dzieje się na blogu, kiedy na blogu nie dzieje się nic. Bo dzieje się dużo… resztę znacie.

11.07.2017: dzień święty święcić

#premiera #AudiA8 #premium

Taki dzień zdarza się raz na kilka lat. To dzień, w którym zmieniają się standardy, punkty odniesienia i wyznaczniki w segmencie premium. To dzień, w którym oficjalnie debiutuje flagowa limuzyna marki premium. Dzisiaj właśnie jest taki dzień, bo w Barcelonie Audi pokazało nową, IV generację modelu A8. Nie wiem jak u Was, ale na moim Facebooku nie ma dzisiaj nic innego niż Audi A8.

Obecne Audi A8 (III generacji) zadebiutowało już bardzo dawno temu, bo w 2010 roku (rozpoczęcie produkcji). Na początku 2014 w Polsce pojawiła się wersja po faceliftingu. Statystyki sprzedaży jasno pokazują, że wśród flagowych limuzyn marek premium sprzedają się tylko te najnowsze. Dlatego przez ostatnie dwa lata wysłużone A8 sprzedawało się bardzo kiepsko. Zdecydowanie gorzej niż nowsze BMW serii 7 i Mercedes klasy S. Ale od przyszłego roku układ sił w klasie flagowych limuzyn powinien się zmienić.

najpopularniejsze-limuzyny-premium-polska

Ranking limuzyn w Polsce w roku 2016 (wg liczby pierwszych rejestracji).

Nie będę Wam przynudzał o wszystkich nowościach. Przytoczę tylko najistotniejsze według mnie fakty. A że czasu mało, to pozwólcie, że częściowo powielę wpis z Facebooka.

Po pierwsze trzeba znaczyć, że obecne A8 było już mocno z tyłu za BMW serii 7. Dlatego wiele elementów (np. zdalne parkowanie), które Audi komunikuje jako wielką nowość, znamy już z „siódemy”. Ale jest kilka zupełnie nowych… nowości.

🎱A8 to pierwszy samochód na świecie, w którym oprócz czujników radarowych, kamery i czujników ultradźwiękowych do rozpoznawania otoczenia wykorzystano również skaner laserowy.
🎱Mamy III stopień autonomii, czyli możemy puścić kierę i samochód nie będzie nas upominał. Na razie jazda bez trzymanki możliwa z prędkością do 60 km/h.
🎱W oparciu fotela pasażera jest specjalne miejsce do masowania i ogrzewania stóp osoby siedzącej z tyłu (przypominajka dla mnie: pamiętaj, żeby zabrać czyste skarpety na polską premierę A8).
🎱Piekło zamarzło. Nie ma już pokrętła do obsługi systemu multimedialnego. Jest ekran dotykowy podobny do tego z nowej Panamery. Smutek.
🎱Panel klimy (podobnie jak w nowej Panamerze) również jest ekranem dotykowym. Generalnie zostało raptem kilka fizycznych przycisków.
🎱W ofercie pozostają silniki V8 i W12!
🎱No i jest jakieś bardzo zaawansowane zawieszenie, a każde z kół ma wyjątkową swobodę pracy. Kamera rejestruje nierówności, dzięki czemu zawieszenie jest gotowe na dziurę, zanim w nią wjedzie.

I jeszcze dwie ciekawostki. W nowym Audi A8 nie trzeba szarpać za wewnętrzną klamkę drzwi, żeby je otworzyć. Chwytasz za klamkę, reszta dzieje się sama. Druga ciekawostka to kratki nawiewów, które są niemal niewidoczne do momentu włączenia zapłonu. Chowają się w listwie dekoracyjnej.

Takich smaczków jest pewnie jeszcze więcej, ale przez internet trudno je wychwycić. Liczę, że będę mieć możliwość opowiedzenia Wam o nich w szczegółach podczas pierwszych polskich jazd testowych nowym Audi A8 pod koniec października.

Tymczasem zostawiam Was z kilkoma filmami, które lepiej pozwolą poczuć Wam klimat tego doniosłego dnia w segmencie premium.

07.07.2017: Przepis na Pass(ta) Trip – praktyczny poradnik

#Mustang #passo #Dolomity

PremiumMoto.pl istnieje już jakiś czas i wygląda na to, że przez te kilka lat na blogu zrodziła się pewna tradycja. Otóż raz w roku ja i fotograf wsiadamy w jakiś przyzwoity samochód i jedziemy odkrywać najciekawsze drogi (na razie) Europy. Tak się złożyło, że do tej pory te „przyzwoite” samochody miały V8 pod maską. Byliśmy już Lexusem LS600h na przełęczy Stelvio – wiadomo, punkt obowiązkowy. Potem zabraliśmy Lexusa RC F na kolejny drogowy szlagier, czyli drogę Transfogarską. W tym roku wsiedliśmy natomiast do Mustanga GT i ruszyliśmy na wypas w Dolomity. Tym razem naszym celem nie była żadna znana droga. Po prostu Dolomity. Te wysokie. Odwiedzam je każdego roku zimą i każdego roku myślę sobie, że muszę je odwiedzić latem. Tego lata nareszcie się udało.

Wiedziałem, że Dolomity ugoszczą nas niesamowitymi widokami i ciekawymi drogami, ale nie spodziewałem się, że niemal każda z nich, wspinająca się na ponad 2 tys. m n.p.m., będzie niesamowitym doświadczeniem. Na bardziej obszerne wrażenia z naszego #mustangPastaTrip przyjdzie czas niebawem w osobnym wpisie. Tutaj chciałem podzielić się z Wami praktycznymi wskazówkami, które pozwolą Wam zaplanować podobny, niezapomniany trip.

Droga wiodąca ze szczytu przełęczy Falzarego (te zabudowania w tle) na położoną nieco wyżej przełącz Valparola

Kiedy popatrzycie na północną część Włoch, zobaczycie, że autostrada A22 dzieli Dolomity na dwie części. Na początek warto zdecydować, czy chcecie zwiedzać tę po lewej stronie A22, czy tę po prawej. Obie części są zbyt dużym obszarem do ogarnięcia. My wybraliśmy część wschodnią.

passo tour

W Dolomitach jest mnóstwo przejęczy i generalnie wszystko ze słowem Passo (z Włoskiego przełęcz) w nazwie gwarantuje ciekawe przeżycia. Na dodatek wszystkie te przełęcze położone są blisko siebie. Zjeżdżając z jednej można od razu jechać na kolejną i krążyć tak kilka dni. Piękna sprawa.

Za bazę wypadową warto wybrać jeden z licznych kurortów narciarski. Po pierwsze gwarantuje to dostęp do rozwiniętej bazy noclegowej, po drugie czynne sklepy i mnóstwo knajp. A poza tym te kurorciki same w sobie również są bardzo ładne. My nocowaliśmy w Alleghe. Ale możecie wybrać również sąsiednie Caprille, Zoldo czy (najdroższa opcja) Cortina d’Ampezzo.

Po dotarciu do takiego miasteczka bierzemy do ręki telefon. W nawigacji Google (albo tej iPhonowej) wpisujemy Passo i patrzymy na wyniki wyszukiwania. Wybieramy pierwszy z brzegu (zazwyczaj będzie najbliżej). Jedziemy na przełęcz, delektujemy się drogą i widokami. Po dotarciu na szczyt polecam wieńczące espresso – na każdej przełęczy jest przynajmniej jeden bar. Przy okazji espresso ponownie wyszukujemy kolejne Passo w Google i jedziemy dalej. Czynność powtarzamy wedle uznania, póki starczy sił, benzyny, dnia. Odległości między przełęczami to najczęściej około 10-40 km. Same drogi między nimi z pewnością również nie będą nudne.

Nam w ciągu trzech dni udało się odwiedzić 7 przełęczy. Ta na samym dole nie była już przełęczą wysokogórską i okazała się chybionym wyborem. Jeżeli nie będziecie robić setek zdjęć, to powinniście zdążyć zaliczyć przynajmniej trzy przełęcze w ciągu dnia, niespiesznym tempem. Jak widzicie nie ma tu głębszej filozofii. Raczej włoski freestyle. Meldujecie się w sercu Dolomitów i ruszacie. Warto pojechać nawet na tydzień, by przynajmniej jeden dzień Dolomity pozwiedzać na piechotę.

Przełęcze, które udało nam się odwiedzić:

  • Passo Giau (8/10),
  • Passo Gardena (9/10),
  • Passo Valparola (9/10),
  • Passo Falzarego (8/10),
  • Passo Pordoi (7/10),
  • Passo Campolongo (10/10),
  • Passo San Boldo (4/10).

PS Jeżeli zorganizujesz taki trip, oznacz PremiumMoto.pl na zdjęciu z podróży. Będzie mi bardzo miło wiedzieć, że mój pomysł na wycieczkę okazał się dla Ciebie inspirujący.

Widoczek z przełęczy Gardena

 

Inne ujęcie drogi wiodącej na przełęcz Falzerago

W drodze na przełęcz Gardena

W Dolomitach można poczuć się jak bohater pocztówki

Stelvio wymięka. Tu naprawdę można nieźle „pokręcić”

Passo San Boldo. Przełęcz raczej nizinna. Zasadniczo nic ciekawego, chociaż na zdjęciach wygląda imponująco. Wszystkie te tunele są jednokierunkowe i mają niewiele ponad 2 m szerokości.

 

04.07.2017: ja vs 74. Rajd Polski (WRC)

#gazuYaris #Toyota #RajdPolski

Lipiec zaczynamy na sportowo. Wraz z Toyotą wybrałem się na Mazury, na 74. Rajd Polski i jednocześnie 8. rundę Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata. No wiecie, te wyścigi WRC. Ten sezon jest wyjątkowy, bo fabryczny zespół Toyoty po 17 latach przerwy wraca do WRC. O tym jak sobie poradził i jak poradziłem sobie z WRC już niebawem w pełnym wpisie.

74 rajd polski zdjecia 1

#gazuYaris to hasztag, pod którym mogliście śledzić poczynania Toyota Gazoo Racing na 74. Rajdzie Polski

Akcja OS 14 – Kruklanki

Strefa serwisowa Toyota Gazoo Racing Team

  Akcja na OS 21 – Paprotki

74. Rajd Polski – uroki/ambienty

Obserwujcie PremiumMoto.pl i wypatrujcie pełnego wpisu o WRC!

Podobne Posty

4 komentarze

  1. remrem.

    Świetny pomysł. W trym roku pewnie nie dam juz rady ale na 100 pro skorzystam z tego w przyszłym! Uwielbiam wlochy, ale zawsze zwiedzialem te nadmorską częśc. Gory zawsze omijałem. Ale z tego co widzę, to warto!

    Odpowiedz
  2. Juras

    I jeszcze mi napisz, ze to w ramach platnego urlopu i ze miales karte paliwowa, to normalnie udusze 🙂

    Odpowiedz
  3. EssayPaper

    EssayErudite.com is the web’s leading provider of quality and professional academic writing.
    When it comes to essay writing, an in-depth research is a big deal. Our experienced writers are professional in many fields of knowledge so that they can assist you with virtually any academic task. We deliver papers of different types: essays, theses, book reviews, case studies, etc.
    We have thousands of satisfied customers who have already recommended us to their friends. Why not follow their example and place your order today?

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany