Ford

nowy-ford-kuga-test-opinia-1

Nowy Ford Kuga – pierwszy kontakt z Kugą po faceliftingu

Pamiętam jak dziś, kiedy niemal dokładnie 4 lata temu brałem udział w pierwszych jazdach testowych drugą generacją Forda Kugi. Pogoda tamtego dnia była równie sprzyjająca co wczoraj – podczas prezentacji prasowej Kugi po liftingu. Z tą różnicą, że wówczas na polu, na którym, kręcąc bączki, „testowałem” sprawność napędu 4x4, zalegał śnieg. Teraz śniegu nie było, w powietrzu było za to czuć wiosnę. Przyroda ewidentnie budziła się do życia, a ja miałem „obudzić w sobie Kugę”.
Ford-focus-rs-test-opinia
4.3Jak premium?

Ford Focus RS – test i opinia

Ford Focus RS – chyba nie ma drugiego samochodu za niecałe 160 tys. zł, który wzbudzałby tak wiele entuzjazmu i ekscytacji wśród młodszego pokolenia fanów motoryzacji. Nowy RS to prawdziwy czterokołowy viral. Już na długo przed premierą było o nim głośno, m.in. z powodu zaangażowania w projekt Kena Blocka oraz implementację napędu 4x4 z trybem drift. Po debiucie samochodu wrzawa nie ucichła. Na Forda Focusa RS panuje wielki hype, zachwytom nie ma końca. Czy słusznie? Postanowiłem to sprawdzić i wziąłem Focusa RS w obroty.

Ford Focus RS – drift mode ON – galeria zdjęć

Ford Focus RS zapewnia maksimum satysfakcji przy minimalnym nakładzie wysiłku, jest banalnie prosty w opanowaniu, a przy tym diabelnie efektywny na suchej i wyjątkowo efektowny na mokrej nawierzchni. Wszystko podane jest na tacy – nie trzeba umiejętności kierowcy rajdowego, aby w Focusie RS w pełni wykorzystać 350 KM i doskonale się przy tym bawić. Zapraszam do galerii zdjęć z moich zabaw Fordem Focusem RS uwiecznionych przez znanego carspottera.

Ford Edge w Polsce – wrażenia z pierwszej jazdy

Na polski rynek, prosto zza oceanu wjeżdża nowy Ford Edge. Przyglądając mu się z zewnątrz, czułem te przechyły w zakrętach, gumową charakterystykę zawieszenia oraz bezpłciowe prowadzenie typowe dla większości SUV-ów o takich gabarytach. Następnie wsiadłem za kierownicę i mocno się… rozczarowałem. Zapraszam na krótkie spotkanie z Fordem Edge.
Ford-mondeo-vignale-tdci-test-1
4.2Jak premium?

Ford Mondeo Vignale TDCi PowerShift – test (czy Vignale jest premium?)

Możesz go myć za darmo nawet codziennie, przez pięć lat obowiązywania gwarancji nie płacisz za przeglądy, a przez 24 godziny na dobę do Twojej dyspozycji jest osobisty asystent. To zaledwie kilka z wielu przywilejów związanych z posiadaniem Forda Vignale. Ale czy Vignale faktycznie oznacza premium? Sprawdziłem to na przykładzie Mondeo Vignale z silnikiem TDCi Twin-turbo i dwusprzęgłową skrzynią Power Shift.

Jak fotografować samochody – praktyczny poradnik

Samochody to wdzięczny temat do fotografowania. Nie grymaszą, nie oczekują honorarium, a wydobycie z nich piękna – uchwycenie na zdjęciu zamysłu projektanta – to pasjonujące wyzwanie. Wyzwanie, z którym jako bloger/dziennikarz motoryzacyjny mierzę się nader często. Dlatego nie mogłem odmówić zaproszenia od Forda i Nikona na warsztaty fotografii motoryzacyjnej. W tym wpisie postaram się podzielić z Wami wszystkim, czego podczas jednodniowych zajęć udało mi się dowiedzieć o fotografowaniu samochodów.
no-hander ford

Jak działa system utrzymywania pasa ruchu?

Styczeń, rok 2015. Na międzynarodowych targach elektroniki w Las Vegas 6 czołowych producentów samochodów deklaruje, że między rokiem 2017 a 2020 na drogach publicznych pojawią się pierwsze samochody autonomiczne. Ale po co tyle czekać? Już teraz można poczytać gazetę za kierownicą. Wystarczy adaptacyjny tempomat oraz system utrzymywania pasa ruchu.
New_Ford_Mustang_polska

Nowy Ford Mustang wjeżdża do Polski

Premiera Forda Mustanga na polskim i europejskim rynku wzbudziła nie lada sensację. Nic dziwnego, bo to auto kultowe, ikona stylu, bohater wielu filmowych kreacji i wielu medialnych wystąpień (coś jak Jeep Wrangler). Mustang zawitał do Europy po raz pierwszy od 50 lat. To wydarzenie godne odnotowania.
Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST – nasza sesja

Nowy Ford Fiesta ST przebojem podbija rynek. Wystarczy chwila za jego kierownicą, aby poczuć to, co najpiękniejsze w małych hot hatchach. Fiesta ST swoim charakterem momentalnie wywołuje uśmiech na twarzy. Uzależnia i oferuje czystą frajdę z jazdy

Nagrody dla najleszych silników roku przyznane. Ford górą!

Poznaliśmy wyniki prestiżowego konkursu International Engine of the Year Awards. Główna nagroda, po raz drugi z rzędu, została przyznana litrowej, benzynowej jednostce Forda. Wyróżniono również produkowany w Polsce, fiatowski TwinAir, a za najlepszy motor wyczynowy uznano V12 z F12 Berlinetta