Mercedes-Benz posiada najbardziej rozbudowaną ofertę samochodów na rynku. Marka aktywnie eksploruje nowe nisze i proponuje modele, których nikt inny nie odważył się zaproponować. Najlepszym dowodem na to jest Mercedes-Benz CLS. Czterodrzwiowe coupe  (formalnie: sedan o linii coupe) momentalnie zdobyło uznanie w oczach klientów. A jak Wam się podoba? Wziąłem na zdjęcia CLSa 350 BlueTEC 4Matic skonfigurowanego za 500 tys. zł (przy cenie wyjściowej 312 tys. zł). Zapraszam do galerii.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-44

Mercedes-Benz CLS to formalnie sedan o linii coupe, taki z mocno opadającą ku tyłowi linią dachu. Dzięki staraniom działów marketingu, przyjęło się jednak, że modele tego typu nazywamy czterodrzwiowymi coupe. Do tego grona należą również Audi A7 oraz BMW serii 6 Gran Coupe (materiał w przygotowaniu). Ale to Mercedes był pierwszy. Zadebiutował w 2004 roku, a od 2011 oferowana jest druga generacja.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-38

Cena wyjściowa Mercedesa CLS 350 BlueTEC 4Matic to 312 tys. zł (z VAT). Jednak prezentowany tu egzemplarz posiada wyposażenie dodatkowe za ponad 190 tys. zł. Kosztuje więc 500 tys. zł (z VAT). Premium enough?. Kolor o nazwie błękit kawansytu metalik wymaga dopłaty ponad 4,5 tys. zł, ale przyznacie, że świetnie pasuje do CLSa.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-33

Prezentowany egzemplarz wyposażony jest w stylizacyjny pakiet sportowy AMG za 17 tys. zł. Za tę kwotę nasz CLS zostanie wyposażony w zderzaki jak w wersji AMG, 18-calowe obręcze AMG i kilka sportowych akcentów we wnętrzu. W pakiecie AMG zawarte jest również pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC, które zapewnia pierwszorzędny komfort. Według mnie pakiet AMG to pozycja obowiązkowa w CLS, nawet w takim z silnikiem wysokoprężnym.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-37

Inteligenty system świateł drogowych MULTIBEAM LED – to opcja warta prawie 9 tys. zł. Jeżeli często poruszasz się w trasie po zmroku, bierz… w ciemno. Adaptacyjne LED-y „wycinające” ze snopu świateł drogowych inne pojazdy spisują się genialnie. Dowiedz się więcej o adaptacyjnych światłach LED i zobacz jak działają w Mercedesie.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-45

Clou testowanego egzemplarza, czyli 3-litrowy diesel V6 o mocy 252 KM i solidnym momencie 620 Nm. Pierwsza setka w 6,5 s to bardzo przyzwoity wynik. Równie przyzwoite są kultura pracy jednostki oraz zapotrzebowanie na paliwo, które w teście podczas jazdy w trasie wyniosło niecałe 7 l/100 km. Po powiększeniu zbiornika paliwa do 80 l (opcja za około 500 zł) zasięg na poziomie 1000 km staje się całkiem realny.

Zobacz więcej materiałów o Mercedesie

Mercedes-Benz CLS 350 AMG BlueTEC 4Motion – wnętrze

Mercedes-Benz CLS wnętrze

Wnętrze CLSa to oaza spokoju – jest świetnie wyciszone i dobrze izoluje od zgiełku świata zewnętrznego. Trzeba jednak przyznać, że panele radia i klimatyzacji prezentują się już nieco oldshoolowo.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-17

Najdroższym dodatkiem w testowanym Mercedesie CLS był pakiet Exclusive za 25 tys. zł, czyli subtelne oświetlenie ambientalne, którego kolor można zmieniać np. w zależności od nastroju. Tapicerka skórzana Passion Exclusive – w kolorze porcelany (fotele), beż jedwabiu (podsufitka) oraz brąz espresso (podszybie i boczki drzwi) w standardzie.

Mercedes CLS wnętrze

Wykończenie drewnem jesionowym – bez dopłaty.

Mercedes CLS wnętrze

System nagłaśniający Bang & Olufsen BeoSound AMG – 23,5 tys. zł. Co prawda nie posiada ruchomych ani podświetlanych elementów, jak Burmester w klasie S, ale również prezentuje się efektownie. Nie jestem jednak przekonany, czy gra równie dobrze, co kilkukrotnie tańszy Mark Levinosn w Lexusie GS.

Mercedes CLS wnętrze

Obsługa systemu multimedialnego w Mercedesie CLS jest bezproblemowa. Gustowny zegarek analogowy pod 8-calowym wyświetlaczem w standardzie.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-19

Fotele przednie są wentylowane i podgrzewane. To opcja kosztująca 6 tys. zł. Dach szklany (na zdjęciu zasłonięty) to kolejne 6 tys. zł. Na tym nie koniec. Podsufitka wykonana jest z Alcantary i stanowi dodatek za 9 tys. zł. Przy lusterku wstecznym zabudowane jest serce systemów wspomagających bezpieczeństwo jazdy, których pakiet kosztuje 13 tys. zł.

Mercedes-Benz-CLS-350-BlueTEC-4MATIC-32

Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4Matic z pakietem AMG (pełna specyfikacja modelu – plik pdf).

Zobacz, które modele Mercedesa najchętniej wybierają Polacy

Mercedes CLS 350 BlueTEC 4Matic AMG – dane techniczne

Pojemność silnika 2987 cm3

Moc nominalna 185 kW/252 KM @ 3600 obr./min

Moment obrotowy 620 Nm @ 1600 obr./min

Prędkość maksymalna 245 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h 6,7 s

Minimalne zużycie paliwa 6,1 l/100km

Uśrednione zużycie paliwa (max.) 6,2 l/100km

Norma emisji spalin Euro 6

Minimalna emisja CO2 160 g/km

Emisja CO2 (max.) 162 g/km

Pojemność bagażnika 475 l

Rozstaw osi 2874 mm

Rozmiar opon – przód 245/45 R 17

Rozmiar opon – tył 245/45 R 17

Dopuszczalna masa całkowita 2400 kg

Masa własna z kierowcą (75 kg) 1915 kg

Liczba miejsc 4

 

Podobne Posty

14 komentarzy

  1. Piotr Ek

    Kupiłem pierwszego CLS-a zaraz po tym, jak pojawił się w Polsce. Świetny samochód, miło wspominam 3 lata i 60 tys. km za jego kierownicą. Teraz już nie mam gwiazdy na masce, ale zastanawiam się czy do niej nie wrócić. Nadal podoba mi się ten samochód. Ładne zdjęcia. Pozdrawiam.

    Odpowiedz
  2. Polski hydraulik

    Widzę, że nie tyko Audi i BMW lubią dobrze doposażyć egzemplarz testowy. Ciekawy jestem, jak wygląda i jak się jeździ takim CLS w zupełnej podstawie. Chyba sobie kupię z ciekawości :). 265 tys. nie pieniądz.

    Odpowiedz
  3. Emil

    A ja mam pytanie. Widziałem, że testowałeś też Audi A7 TDI z pneumatyką. Chciałem zapytać, jak CLS w dieslu na pneumatyce w porównaniu z A7. Chodzi mi o odczucia z jazdy, komfort, wyciszenie kabiny i hałas diesla we wnętrzu. Będę wdzięczny za opinię.

    Odpowiedz
  4. diesel

    No właśnie też miałem pytać, które z tych dwóch aut byś wybrał. Założymy że oba w dieslu. Którym przyjemniej Ci się jeździło? A może szóstka Gran Coupe?

    Odpowiedz
  5. 12345

    To czekamy na porównanie BMW 6 Gran Coupe (miałeś wersje z dieselm?) vs Audi A7 vs Mercedes CLS. Według mnie najładniejsza jest szótka. I do tego ma najlepszy układ jezdny.

    Odpowiedz
  6. Mesio men

    Nieźle prezentuje się ten CLS, ale coś rzadko na ulicach go widac. Ile w ogole tego sprzedają w polsce?

    Odpowiedz
  7. Jarek

    Jak CLS to tylko w kombi. Ten ich cały shooting brejk wygląda 100 razy lepiej niż sedan (ups, przepraszam, coupe). A w ogole to kolejna ciekawa sesja. Gratki. Czekam na kombi 🙂

    Odpowiedz
  8. Na firmę

    Heh, mam dokładnie taką wersję, z tym silnikiem, ale bez 4matica. Potwierdzam, że na trasie to pali tyle co nic. Leje w warszawie i jak mam czas i ochotę to na połowie baku dojeżdżam ze stolnicy do berlina. Zazwyczaj nie mam, ale z dwa razy z ciekawości spróbowałem. Piękny silnik.

    Odpowiedz
  9. Blutecz

    A wiecie, że do tego pakują też diesla 2,1 170 KM. Bida z nyndzą. CLS 220 BlueTEC, to dopiero obciach hehehe

    Odpowiedz
  10. Polonez

    Pakiecik AMG robi robotę, ale jak wydajesz na CLS-a 500 tys, to zamiast pakieciuku amg to można dopłacić jakieś 50 tys. i masz już full AMG.

    Odpowiedz
  11. WWL

    Jako kierowca S350 Bluetec 4 Matic potwierdzam, że za wiele do tego nie trzeba lać. Niecałe 7 l w trasie bez problemu idzie wykręcić. A jak ciszniesz 200 to i tak nie ma tragedii. A bak zawsze warto brać większy. Nie zmarnuje sie.

    Odpowiedz
  12. Masa

    Kocham samochody z drzwiami bez ramek. Dlatego wybrałem serię 6 Gran Coupe. Już rok, a ja nadal nie mogę się napatrzyć na niego. CLS brzydszy.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany