Nowa klasa E była bez wątpienia najważniejszą nowością Mercedesa w 2016 roku. Co prawda okrętem flagowym pozostaje klasa S, ale to właśnie mniejsza klasa E jest najlepiej sprzedającym się modelem Mercedesa-Benza na świecie, a poza tym bardzo klasę S przypomina. Zapraszam do galerii zdjęć klasy E 220d w stylizacji AMG. Przekonajcie się, co może zaoferować nowy Mercedes-Benz klasy E w konfiguracji za 340 tys. zł.

Mercedes-Benz klasy E W213 220d AMG ze skrzynią 9G-Tronic. Cena wywoławcza – 195 500 zł. Cena prezentowanego egzemplarza – 340 tys. zł. Wyposażenie dodatkowe wartości 66,6 tys. zł.

Lakier metalizowany „czerń obsydianu” wymaga dopłaty 4,9 tys. zł. Końcówki układu wydechowego to jedynie ozdoby. Wypełnione są plastikiem, ale póki nie wetkniemy w nie nosa wyglądają rasowo. Chyba że wybierzesz wersję benzynową, wówczas nie ma mowy o atrapach.

Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-1

Nowa klasa E (podobnie jak C) oferowana jest w trzech liniach wyposażenia, które zasadniczo różnią się od siebie stylizacją pasa przedniego (grillem i zderzakami) oraz zderzakiem tylnym. Oprócz standardowej wersji Avantgarde, do wyboru jest wersja Exclusive (poznacie ją po sterczącej na masce gwieździe) oraz linia AMG. Ta ostatnia  charakteryzuje się sporymi wlotami powietrza (a raczej ich atrapami) w dolnej cześć zderzaka. W efekcie klasa E nawet z czterocylindrowym dieslem pod maską może prezentować się sportowo.

Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-28

Światła Multibeam LED zamieniają noc w dzień, a  przy otwieraniu samochodu fundują nam krótki świetlny spektakl. Możecie go zobaczyć tutaj (w wykonaniu klasy C). Występują w pakiecie za 6 tys. zł.

Zobacz również galerię Mercedesa klasy C220 AMG Line

Mercedes-klasy-E-220dl-AMG-W213-8

19-calowe, 5-ramienne felgi aluminiowe AMG w kolorze tytanu. Z przodu obute w opony 245/40, z tyłu w szersze 275/35. 220d oznacza, że na tylną oś trafia 194 KM i 360 Nm. 0-100 km/h w 7,3 s. Wartości wystarczająco do sprawnego poruszania się klasą E.

 

Mercedes-klasy-E-220d-AMG-W213-12

Za 11 tys. zł Mercedes-Benz klasy E może być wyposażony w pneumatyczne zawieszenie Air Body Control. W zależności od wybranego trybu jazdy ABC zapewnia pierwszorzędny komfort lub skutecznie niweluje przechyły nadwozia. Dodatkowo pozwala zwiększyć prześwit o 35 mm.

Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-16

W standardzie klasa E nadal posiada analogową tablicę wskaźników. Za dopłatą 4,8 tys. zł otrzymujemy 12,3-calowy wyświetlacz, który tak jak w klasie S, wizualnie połączony jest z wyświetlaczem systemy multimedialnego długa taflą szkła. Wówczas z analogowych wskaźników w klasie E pozostaje już tylko gustowny zegarek na konsoli środkowej.
Jednym z wariantów wykończenia deski rozdzielczej jest włókno węglowe.

Mercedes-klasy-E-AMG-W213-wnetrze

Sportowa kierownica linii AMG wykończona skórą nappa, z mocnymi wytłoczeniami w miejscach chwytu może nie do końca pasuje do charakteru 2-litrowego diesla, ale świetnie leży w dłoniach. Ciekawym rozwiązaniem są dwa „gładziki” za pomocą których możemy obsługiwać oba wyświetlacze. Z powodzeniem zastępują pokrętło i gładzik na tunelu środkowym.

Mercedes-klasy-E-220dl-AMG-W213-15

System Dynamic Select pozwala na wybór jednego z 5 trybów jazdy, które regulują charakterystykę pracy zawieszenia, skrzyni, układu kierowniczego, klimatyzacji i ESP. Aktywacja każdego z trybów ilustrowana jest specjalną grafiką na wyświetlaczu systemu multimedialnego. W trybie Sport+ pojawia się również wskaźnik przeciążeń. Zobacz film prezentujący grafiki dla wszystkich trybów.

Mercedes-klasy-E-diesel-AMG-W213-20

Premium tkwi w detalach… Podświetlenie przycisku przed uruchomieniem silnika delikatnie pulsuje.

Mercedes klasy E wnetrze oswietlenie

Nastrojowe oświetlenie wnętrza Ambiente w klasie E jest niezwykle efektowne. Do wyboru mamy 64(!) kolory. Intensywność regulowana jest bezstopniowo. Tapicerka ze skóry nappa to dodatek za 12 tys. zł.

Zobacz obszerną galerię zdjęć Volvo S90 Inscription – egzemplarz skonfigurowany za taką samą kwotę, co prezentowana klasa E

Klasa E bardzo dobrze dogaduje się ze smartfonem. Za pośrednictwem odpowiedniej aplikacji możemy sterować samochodem, aby wyjechać z ciasnego miejsca parkingowego.

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

16 komentarzy

  1. maniek

    Klasa E byłaby super i w ogóle, gdyby nie… Volvo S90. Swoją drogą można tu ciekawe prównanie zrobić, bo na stronie jest też galeria S90.

    Odpowiedz
  2. ()

    Premium tkwi w detalach – dokładnie i widać to w Mercu. Oświetlenie kabiny rozwala!

    Odpowiedz
  3. wampir

    Jestem zakochany w tym wnętrzu. O ile C nie do końca mi się podoba i S też tak sobie, to E idealnie łączy wszystko co najlepsze w C i S. Jestem tylko ciekaw, czy jakościowo bardziej idzie w stronę C czy w stronę S.

    Odpowiedz
  4. 905E

    Chyba moje 350 tys. zł wolałbym zostawić w salonie Volvo albo BMW, ale w sumie to najpierw muszę pojeździć wszystkimi trzema.

    Odpowiedz
  5. Arek Kastor

    Panie Michale, ale jak klasa E w porównaniu do nowego BMW 5? Szczerze mówiąc poważnie zastanawiam się nad tym drugim, ale jak dokładniej przyjrzałem się tym zdjęciom, to zaczynam mieć wątpliwości… 🙂 W klasie E siedziałem tylko w biednej wersji i wrażenia były zupełnie inne. Zostawiam maila poniżej, proszę o kontakt.

    Odpowiedz
  6. Olew

    Niby profesjonalne zdjęcia, a na co drugim czyjś łeb wystaje. Niezbyt premium :/

    Odpowiedz
  7. Tapczan

    Proszę powiedzieć tak szczerze, jak silnik się sprawuje? Czy wiadomo już coś o jego awaryjności? To chyba nowa jednostka. Czy na autostradzie jest głośny?

    Odpowiedz
  8. Popek

    Te zegary (to jeszccze można zegarami nazwać) wyglądają kosmicznie. Nie dosyć że wielkie to jeszcze z tak wyraźną grafiką. Jak dla mnie najlepsze w markach premium.

    Odpowiedz
  9. Rafał

    Czy te taczpay na kierownicy faktycznie są wygodne w użyciu? Nie przekonują mnie, są trocchę małe. Jak w praktyce? Proszę o odpowiedź.

    Odpowiedz
    • Michał Sztorc

      Według mnie to świetne rozwiązanie. Co ciekawe, za ich pomocą można zrobić wszystko to, co za pomocą tego dużego pokrętła. W sumie mogłoby go nie być – same touchpady by wystarczyły. Bardzo wygodne i precyzyjne.

      Odpowiedz
  10. Amex

    Mamy w firmie dwie takie E klasy właśnie z tym silnikiem. Może taki diesel nie jest premium, ale jeżeli liczą się koszty eksploatacji, a szczególnie osiągi vs koszty ekploatacji to nie ma nic lepszego.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany