Muzeum Porsche – muzeum na kołach cz.3 Michał Sztorc Listopad 22, 2011 Porsche, PremiumMag Przed Wami trzecia i ostatnia część podróży przez historię Porsche szlakiem stworzonym przez muzeum marki. Zaczęliśmy od Type 64 z 1939 roku, a dziś docieramy do kultowej Carrery GT skonstruowanej w 2003. O każdym samochodzie, który tutaj widzicie można by napisać książkę, ale mamy nadzieję, że to nasze krótkie zestawienie pozwoliło Wam poczuć magię Porsche. Zauważyć niesamowitą konsekwencję w projekcie nadwozia, utrzymaną od początku istnienia marki do dziś, gdy Porsche otwiera kolejny rozdział w swojej historii za sprawną nowego 911. Miłego „zwiedzania”. Porsche 924 Rok produkcji: 1974 Silnik: 4-cyl. rzędowy Pojemność: 1984 cm3 Moc maks.: 125 KM Prędkość maks.: 200 km/h Kryzys energetyczny w połowie lat 70-tych zmusił Volkswagena do zerwania projektu wspólnego opracowania nowego samochodu sportowego. Porsche stworzyło więc 924 jako własny, tani model otwierający gamę. Już w pierwszej fazie projektu, najbardziej rzucającym się w oczy elementem była ogromna przeszklona pokrywa bagażnika. 924 napędzane było silnikiem chłodzonym cieczą i umieszczonym z przodu. Układ napędowy transaxle powstawał w fabryce Audi w Neckarsulm od 1976 roku. Porsche 911 Carrera 3.2 Cabriolet Rok produkcji:1985 Silnik: 6-cyl. boxer Pojemność: 3164 cm3 Moc maks.: 231 KM Prędkość maks.:245 km/h Wszystko w 911 Carrera 3.2 Cabriolet było nowe. Nowy był 3,2-litrowy silnik z elektronicznym sterowaniem, nowe aluminiowe obręcze, oraz systemy elektroniczne. Rok po debiucie dodano siedzenia z wyższymi oparciami oraz kierownicę o czterech ramionach. Ten model, zastępujący 911 SC, posiadał większą moc przy niższym zużyciu paliwa. Sam Ferry Porsche osobiście jeździł tym modelem z przekładnią Sportmatic. Porsche 959 Rok produkcji: 1988 Silnik: 6-cyl. boxer, sekwencyjne turbo Pojemność: 2849 cm3 Moc maks.: 450 KM Prędkość maks.: 315 km/h Żadne inne Porsche nie stanowi tak idealnego połączenia sportowej werwy z najbardziej wyszukaną technologią, jak 959. Stworzone dla nowo powstałej wyścigowej Grupy B, bazując na 911, 959 zostało stworzone jako technologiczna demonstracja siły w limitowanej liczbie 292 egzemplarzy. Późniejsza wersja produkcyjna czerpała pełnymi garściami z wyścigowego pierwowzoru, szczególnie w kwestii wyglądu. Mimo, że kosztowała 420 tys. marek, wszystkie 959 sprzedały się błyskawicznie. Porsche Panamericana Rok produkcji: 1996 Silnik: 6-cyl. boxer Pojemność: 2480 cm3 Moc maks.: 204 KM Prędkość maks.: 240 km/h Z okazji 80. urodzin Ferry Porsche otrzymał gotowy do jazdy studyjny pojazd pozujący na 911 Carrera 4. Stworzony zaledwie w kilka miesięcy i wymownie nazwany „Panamericana” model zaprezentowano na salonie samochodowym we Frankfurcie w 1989 roku. Projekt sztywnego, zdejmowanego dachu miał spory wpływ na późniejsze opracowanie 911 Targa. Ten prototyp posłużył również jako inspiracja do stworzenia w przyszłości Porsche Boxstera. Porsche Boxter Rok produkcji: 1996 Silnik: 6-cyl. boxer Pojemność: 2480 cm3 Moc maks.: 204 KM Prędkość maks.: 240 km/h Ten dwumiejscowy roadster z silnikiem umieszczonym centralnie (na zdjęciu w wersji studyjnej) wykorzystywał zaawansowaną technologię, aby stworzyć tradycję Porsche Spyder. Pomimo przytłaczających głosów, że Boxster to bardziej „pokazówka”, zapadła decyzja by wdrożyć model do produkcji. Z powodów technicznych, Boxer zrywał nieco z kanonem stylistycznym marki, jednak wciąż był postrzegany jako Porsche czystej krwi. Posiadając niektóre cechy charakterystyczne późniejszych generacji 911, Boxter na zawsze zachował swoją niezależną osobowość. Porsche 911 GT1 Rok produkcji: 1997 Silnik: 6-cyl. boxer z turbo Pojemność: 3163 cm3 Moc maks.: 544 KM Prędkość maks.: 310 km/h Wymogi homologacyjne dla dopuszczenia 911 GT1 do wyścigów wymagały stworzenia jej drogowej wersji w przynajmniej 20 egzemplarzach. Porsche spełniło wymagania regulaminowe. Drogowe bolidy z przednim pasem typowym dla generacji 996 powstawały w wyścigowym oddziale w Weissach. Cena tego niesamowitego Porsche wynosiła 1,5 miliona marek. Porsche Carrera GT Rok produkcji: 2003 Silnik: V10 Pojemność:5733 cm3 Moc maks.: 612 KM Prędkość maks.: 330 km/h Wrażenia za kierownicą tego samochodu są niesamowita i zostają w pamięci na zawsze. Już sam wygląd pokazuje, że Carrara GT to bezkompromisowy supersamochód. Posiada wszystkie zalety współczesnych samochodów wyścigowy – niesamowite osiągi, ekstremalnie lekką konstrukcję oraz najwyższe bezpieczeństwo. Pierwotnie zaprojektowany z myślą o startach w Le Mans, ten wyjątkowo płaski samochód z silnikiem umieszczonym centralnie oraz karoserią w włókna węglowego został stworzony w zakładach Porsche w Lipsku w limitowanej ilości 1270 egzemplarzy. Zostaw odpowiedź Anuluj odpowiedź Twój e-mail nie zostanie opublikowanyKomentarzImię* Email* Strona WWW