Poznaliśmy wyniki prestiżowego konkursu International Engine of the Year Awards. Główna nagroda po raz drugi z rzędu została przyznana litrowej, benzynowej jednostce Forda. Wyróżniono również produkowany w Tychach, fiatowski TwinAir, a za najlepszy motor wyczynowy uznano V12 z F12 Berlinetta.

Pomińmy całe marketingowe podłoże konkursu i fakt, że 87 jurorów (dziennikarzy) z 35 krajów całego świata nie wiedziało(?), że 2-litrowe TwinPower Turbo nie ma dwóch turbosprężarek, jak podają wyniki konkursu. Skupmy się na zwycięzcach.

Główną i najbardziej medialną nagrodą była ta, przyznawana w kategorii „International Engine of the Year„, a ósemka najlepszych silników prezentuje się następująco:

Najlepsze silniki świata – klasyfikacja

1. Ford 999 ccm, 3-cylindrowy turbo.

(Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max) 479 pkt

2. Volkswagen 1.4-litrowy TSI TwinCharger

(Volkswagen Polo, Beetle, Golf Variant, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, CC, Tiguan, Touran/Cross Touran, Passat, Audi A1, A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Ibiza Cupra, Škoda Fabia RS) 408 pkt

3. BMW 2-litrowy twinpower turbo, 4-cylindrowy, benzyna

(BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 28i, X1 20i, X1 28i, X3 20i, X1 28i) 247 pkt

4. Porsche 2.7-litrowy DI

(Porsche Boxster, Cayman) 245 pkt

5. Ferrari 6.3-litrowy V12

(Ferrari F12 Berlinetta) 233 pkt

6. BMW/PSA 1.6-litrowy turbo benzyna

(Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupé/Roadster Cooper S, Paceman Cooper S, Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupé/Roadster Cooper Works, Paceman Cooper Works, Peugeot 207cc, 208, 308, 3008, 508, 208 GTI, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5/DS5, C4/DS4) 197 pkt

7. McLaren 3.8-litrowy V8

(McLaren MP4-12C) 180 pkt

8. Audi 2.5-litrowy, 5-cylindrowy

(Audi TT RS, RS3, Q3 RS) 111 pkt

Warto zaznaczyć, że Fordowski EcoBoost już po raz drugi z rzędu wywalczył tytuł „International Engine of the Year”.

Nagrody dla najlepszych silników przyznawano również w rozmaitych kategoriach pobocznych. I tak najlepszym „wyczynowym” silnikiem roku zostało 6,2-litrowe V12 Ferrari, które pokonało swojego słabszego brata – 4,5-litrowe V8. Trzecie miejsce przypadło dla 3,8-litrowego V8 McLarena.

Miłym dla nas akcentem jest pierwsze miejsce produkowanego w Polsce fiatowskiego TwinAir (CNG) w kategorii „Green Engine”. Pokonał on elektryczno-spalinowy mariaż Ampery, a nawet w pełni elektryczny napęd Tesli Model S.

Po szczegóły i więcej wyróżnionych jednostek zapraszamy na oficjalną stronę konkursu

 

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię?   Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany