Samochody, szczególnie te klasy premium to wdzięczny obiekt do fotografowania. Jednak przygotowanie profesjonalnej sesji i zdjęć, które zapadną w pamięć to już niełatwe zadanie i żmudna praca – najpierw „on stage”, a potem przed komputerem. No ale, ktoś to robić musi. Doskonale wie o tym nasz fotograf, który pomógł nam stworzyć zestawienie najlepszych fotografów motoryzacyjnych na świecie. I tylko przez wrodzoną skromność nie umieścił w nim siebie.

Jak może zdążyliście zauważyć, na PremiumMoto.pl dużo uwagi przykładamy do zdjęć samochodów, które Wam prezentujemy (jeżeli jeszcze nie, to zapraszamy do działu sesje). Śmiemy twierdzić, że pod tym względem nasz blog jest unikatową propozycją w polskiej sieci. Za wszystkie nasze sesje odpowiedzialny jest młody i utalentowany Michał Korniejczuk. Michał przygotował zestawienie pięciu jego zdaniem najlepszych obecnie fotografów motoryzacyjnych na świecie.

Kryteria wyboru piątki najlepszych były dosyć subiektywne, ponieważ poziom większości czołowych fotografów jest bardzo zbliżony. Wszyscy fotografują supersamochody na całym świecie, najczęściej dysponują sprzętem wartości Skody Rapid w wersji co najmniej Ambition MAX, przy sesjach asystuje im sztab ludzi i nie muszą zmagać się z ochroniarzami, którzy przeganiają ich z każdego wartego uwagi miejsca – codzienność, z którą zmagamy się na naszym podwórku.

ZOBACZ TEŻ: Kolekcję naszych zdjęć na Pinterest

Różnice między najlepszymi fotografami motoryzacyjnymi sprowadzają się najczęściej do sztuki post-processingu, czyli późniejszej obróbki zdjęć w programach graficznych. To właśnie ten element najbardziej odróżnia od siebie poszczególnych twórców. Post-processing jest niczym sekretny (i dzisiaj już niezbędny) składnik receptury na ujmujące zdjęcie. Każdy z czołowych fotografów ma swój unikatowy styl wypracowany dzięki specjalnym technikom post-processingu. Trzyma je w tajemnicy i z nikim się nimi nie dzieli.

Zerknij również na nasz profil na Instagram

Nie bez znaczenia są również wrodzony talent, wyczucie i zmysł estetyczny oraz pomysł na zdjęcie. Np. Chang jako pierwszy na swoich zdjęciach ujarzmił ogień. Z drugiej jednak strony niektóre pomysły są powielane np. motyw wody.

[od lewej: GFWilliams, Easton Chang, Tomasz Olszowski]

Michał zwraca uwagę, że kluczowe przy zdjęciach samochodu jest panowanie nad światłem. To „zastane” czyli naturalne sprawdza się rzadko, a sztuka polega na tym, aby światło sztuczne w finalnym ujęciu wyglądało, jak prawdziwe (naturalne). Dzięki temu zdjęcie zyskuje profesjonalny charakter, nabiera głębi i nawet pospolity samochód nabiera na nim niepowtarzalnego wyrazu. Zobaczcie, jak robią to najlepsi na świecie.

Jesteśmy również na Facebooku. Sprawdź.

Frederic Schlosser

Młody Niemiec pasję do fotografii odkrył w sobie raptem kilka lat temu. Jako mieszkaniec Frankfurtu miał dostęp do wielu dużych firm związanych z motoryzacją i skrzętnie go wykorzystał. Na stałe współpracuje z Falkenem, a zapewne z racji miejsca zamieszkania, w jego portfolio szczególnie często goszczą niemieckie marki premium, a także dwóch niemieckich tunerów – Mansory i Techart. Frederic ma specyficzny warsztat i styl, który można łatwo rozpoznać. Zdjęcia posiadają charakterystyczną kolorystykę i utrzymane są w typowej dla Schlossera, mrocznej konwencji. Kolory z jednej strony są dobrze nasycone, z drugiej jednak pozostają przygaszone i wpadają w zimne tonacje. To właśnie efekt skrywanych w tajemnicy technik post-processingu. Tu nie ma przypadku.

frederic schlosser photography

Facebook fanpage

Instagram

Homepage

 

Easton Chang

Chang to już marka sama w sobie. Australijczyk ma ogromne doświadczenie i wiele nagród w dorobku. Jego fanpage na Facebooku liczy ponad 1 mln fanów. Chang specjalizuje się w fotografii reklamowej. Lubi zdjęcia w ruchu, a w porównaniu do Schlossera posiada bardziej neutralny styl w post-processingu. W portfolio posiada dużo zdjęć z pomysłem, opowiadające historię, nie tylko „czyste”, komercyjne kadry. Jak na razie jako jedyny eksperymentuje z żywym ogniem na planie zdjęciowym.

easton chang photographyeaston_fire

Facebook fanpage

Instagram

Homepage

 

Markus Wendler

Markus jako jeden z niewielu w naszym zestawieniu edukował się w kierunku fotografii. W 1998 roku skończył Uniwersytet Nauk Stosowanych w niemieckim Bielefeld na kierunku fotografia i komunikacja wizualna. Dwa lata później na dobre rozpoczął karierę w fotografii reklamowej. Na swoim koncie posiada wiele nagród i wyróżnień. Preferuje szersze kadry niż pozostali – samochód nie zawsze zapełnia cały kadr, a stanowi jedynie uzupełnienie planu. Wendler jest zdecydowanie najbardziej zorientowany komercyjne spośród całej piątki, a w swoich zdjęciach/post-processingu ogranicza eksperymenty. Jako jedyny w zestawieniu fotografuje nie tylko samochody osobowe ale i ciężarowe.

markus wendler photography

Facebook fanpage

Instagram

Homepage

 

Tomek Olszowski

Polski akcent w zestawieniu. To obecnie najlepszy z fotografów motoryzacyjnych w naszym kraju. Tomek współpracował z Mercedesem, Maserati Polska i polską edycją magazyny Top Gear. Skończył architekturę na Politechnice Krakowskiej, ale kilka lat temu całkowicie poświęcił się fotografii. Poziomem z powodzeniem równa do światowej czołówki i posiada swój rozpoznawalny styl. W swoich zdjęciach stara się przemycać coś więcej niż samochód. Równie chętnie fotografuje samochody w plenerze jak i w studiu oraz po mistrzowsku wprowadza je cyfrowo w ruch.

Tomek Olszowski portfolio

Facebook fanpage

Homepage

 

Webb Bland

Podobnie jak Wendler, Bland nie boi się wydobywać ukrytego (wątpliwego?) piękna z przyziemnych samochodów jak Fiat 500L, jednocześnie w portfolio posiada całe mnóstwo egzotyków. Również w kwestii post-processingu u Blanda widać duże zróżnicowanie. Możemy znaleźć zdjęcia bardzo naturalne jak i takie z zaawansowaną obróbką.

NotBland PhotographyFacebook

Instagram

WWW

Fotografowie motoryzacyjni godni uwagi

Arnaud Taquet

arnaud taquet photography

Facebook fanpage

Homepage

 

 GFWilliams

GFWilliams photography

Facebook fanpage

Instagram

WWW

Pepper Yandell

Pepper Yandell Photography

Facebook fanpage

Instagram

Homepage

 

Jeżeli znacie jeszcze jakichś fotografów motoryzacyjnych, o których warto wspomnieć, dajcie nam znać w komentarzach.

Podobne Posty

19 komentarzy

  1. jacek b

    Jak dla mnie trafne zestawienie. Co prawda GFWilliamsa przesunąłbym do finałowej piątki, a wywaliłbym z niej jak na razie Olszowskiego (słabe portfolio w porówaniu z resztą), ale tak to spotko. Słuszna uwaga o świetle i ochroniarzach 🙂

    Odpowiedz
    • żydek

      Dla mnie Olszowski też raczej słabo łapie się do top5. Chociażby z racji tego, że jego nazwisko mało komu coś za granicą mówi. A Schlosser czy Chang co innego. Oczywiscie, Tomek faktycznie jest w Polsce numerem jeden, ale wydaje mi się, że jeszcze ma za skromne portfolio. Wystarczy odwiedzieć strony pozostałych typów. Ale co tam, to w sumie polska strona, to czemu nie promować naszych

      Odpowiedz
    • czeczenmarian

      pierdzi koza pierdzi. Olszowski to światowy poziom. Dobrze to przedstawili na tych trzech fotach samochodów z wodą. Jak dla wykonanie olszowskiego najlepsze. Z polski chłopak jest to ma wpizdu pod górę. ale wcale przez to nie jest gorszy.

      Odpowiedz
    • janosz

      tyś jest komputer. Widzę, że jesteś z tych, co by nadal chętnie do wiadra się załatwiali i wylewali to za mury zamku. Postęp zioą. Dzisiaj bez kompa ani rusz i co w tym złego, że chłopaki połowę roboty robią na żywo a resztę przy kompie. Jak chcesz to rób zachody słońca polarroidem i już. Nic nam do tego. ale nie kwestionuj skilla innych

      Odpowiedz
  2. owsiak

    wszystko rozbija się o postprocessing. przecież oni potrafią zrobić zdjęcie tła osobno, zdjęcie stojącego samochodu osobo i w fotoszopie zrobić z tego zdjęcie jadącego samochodu na tym tle. A teraz to w ogóle renderingi wchodzą do gry i do zdjęć już nawet aparat niepotrzebny

    Odpowiedz
      • bangladesz

        Jeszcze kilka lat i zapewne takie zestawienie też bedzie mozna zrobic. Jutro teraz wsrod zdjec koncernow moto jest duzo renderow. Kto wie. Chociaz tradycyjny fotograf, tak jak silnik spalinowy, pewnie i tak pozostanie niezastapiony

    • zbigniwe polak

      No i dlatego, że potrafią, dlatego są najlepsi. Ci co nie potrafią są gorsi. Proste. Ale z drugiej strony jak nie wiesz jak obsłużyć światło na planie, jak ustawić samochód itp, to żaden postprocessing Ci nie pomoże. Ważne jest i jedno i drugie. Z połączenia dwóch umiejętnosci powstawje dobre zdjęcie

      Odpowiedz
  3. bomberman

    ten Arnaud Taquet to dla mnie zaskoczenie. Robi same przeciętne wozy, chyba do gazet, takich jak on są setki. Goście z Car, Evo, octane itp też robią takie, a nawet lepsze foty. No ale skoro to subiektywne zestawienie, to cóż… Moje byłoby trochę inne

    Odpowiedz
  4. peper

    Nie wiem czemu Pepper nie wszedł do pierwszej piątki. Ogarnia unikatowe fury i ma dopasione portfolio. Chociaz to w sumie ciezko jednoznacznie wybrac. Fajnie ze rzuciliscie na to szersze – nomen omen – swiatlo. Nie znalem kilku typów, a widać warto znać

    Odpowiedz
  5. Albert

    Uwielbiam profesjonalne zdjęcia aut. Ekstremalnie ciężko jest zrobić fotografię, która zachwyci i wręcz zmusi do ustawienia jej na pulpit swojego komputera 🙂

    Odpowiedz
    • MS

      Jonasz, znamy Cliffa i braliśmy go pod uwagę, jednak na chwilę obecną ma dosyć ubogie portfolio, a i zdjęcia poziomem odbiegają od zaprezentowanej ósemki. W większości, jak to mówi Michał „nie robią szału”. Np. to F40…

      Odpowiedz
  6. logpcim

    trochę dziwne z tymi zdjęciami wodnymi. Wszyscy zrobili to samo, tylko kazdemu trochę inaczej wyszlo. Mozna tak podbierac sobie pomysły na zdjecia?

    Odpowiedz
  7. Boski

    Dzięki premiumMoto,długo szukałem takiego zestawienia najlepszych fotografów motoryzacyjnych. Jest kilka, ale są mało profesjonalne. U was jest profeska, tak trzymać

    Odpowiedz
  8. T

    Przecież to nie są nawej już zdjęcia żadnego naturalnego. A ty co każesz wiaderko za mur wylewać, to sam sobie je wylej.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany