Na rynku jest już od blisko 50 lat. Zdobyła Biegun Północy, pokonywała lody Arktyki, wspinała się na wulkany Islandii i była gwiazdą programu Top Gear. Teraz w Polsce debiutuje jej 8 generacja. Przed Wami nowa Toyota Hilux. Podczas pierwszych jazd testowych miałem okazję dowiedzieć się i sprawdzić, co zmieniło się w tym kultowym pick-upie. Zapraszam na przejażdżkę.

Rok 2016 obfituje w nowości w segmencie pick-upów. W styczniu do salonów trafiła 3 generacja Nissana Navary, nieco później poznaliśmy odświeżonego Forda Rangera, a niemal w tym samym czasie premierę miał Volkswagen Amarok po faceliftingu. Ten wysyp nowości zamyka ikona pick-upów, czyli Toyota Hilux – najlepiej sprzedający się pick-up Europy.

Wiecie co łączy te wszystkie nowe pick-upy? Z generacji na generację, z faceliftigu na facelifting słyszymy, że wszystkie stają się coraz bardziej wyrafinowane, takie, no, jakby to ująć… premium. Co prawda słowa picku-up i premium leżą na przeciwnych końcach skali prestiżu, ale na przykładzie nowej Toyoty Hilux czy Forda Rangera można odczuć, że pick-upy faktycznie stają się coraz bardziej SUV-owate i coraz mniej surowe.

DSC_2258

Od współczesnego pick-upa wymaga się znacznie więcej niż kiedyś. Nie ma już być jedynie solidnym wołem roboczym. Coraz częściej samochody tego typu są wykorzystywane do rekreacji oraz jako auta do jazdy na co dzień. Dlatego muszą być bardziej posh – jak powiedzieliby Brytyjczycy – eleganckie, ekskluzywne i wytworne. Po prostu bardziej premium. 8 generacja Toyoty Hilux dobrze wpisuje się w tę tendencję. Podobnie jak odświeżony Ford Ranger.

IMG_5359

Nowa Toyota Hilux jest dostępna z trzema rodzajami nadwozia: z pojedynczą kabiną (Single Cab), z czteromiejscową przedłużoną kabiną (Extra Cab) i pięciomiejscową podwójną kabiną (DoubleCab) – na zdjęciu.

Nowa Toyota Hilux: pick-up w praktyce

IMG_4861

Na tę pakę wejdzie około 1000 kg.

Rekreacja rekreacją, ale towar od czasu do czasu trzeba przewieźć. Skrzynia ładunkowa, czyli tzw. paka, to oręż każdego pick-upa. Właśnie dlatego inżynierowie Toyoty przy projektowaniu 8 generacji Hiluxa przywiązali dużą wagę do tego – wydawałoby się dość prostego – elementu. Poprawiono nawet żebra podłogi, aby ograniczyć jej deformacje i uszkodzenia przy użytkowaniu. Maksymalna szerokość paki wzrosła z 1 544 mm do najlepszej w tej klasie wartości 1 645 mm. Tylną burtę wyposażono w mocniejsze zawiasy, a rozpórki utrzymujące ją w pozycji otwartej wyposażono w wytrzymałe wsporniki z blachy stalowej. Można siadać bez obaw, sprawdzone przez kolegów ważących ponad 100 kg. Skrzynię można również zabudować wedle uznania. Opcjonalne wyposażenie obejmuje kilka rodzajów przykrycia, w tym twardą pokrywę, zamykaną na klucz aluminiową roletę i sztywne nadbudowy (ze wspornikami lub bez). PS Wszystkie dostępne na polskim rynku wersje Hiluxa będą zapewniały ładowność na poziomie minimum 1000 kg.

Nowa Toyota Hilux: pick-up we wnętrzu

IMG_4899

Dla jednych liczy się paka, dla innych wnętrze. Ja należę do tej drugiej grupy i muszę przyznać, że wnętrze nowej Toyoty Hilux klimatem i dbałością o detale jest bardzo zbliżone do tego, jakie znamy z SUV-ów. To duża zaleta. W najwyższej wersji wyposażenia fotele mogą być wykończone nawet tapicerką skórzaną. Do tego mnóstwo schowków i uchwytów, wejście USB i AUX. Oczywiście sporo tu twardych plastików, ale są one dobrej jakości i nie psują ogólnego odczucia jakości oraz przytulności w kabinie.

IMG_4924

Zapomnijcie o topornych dźwigniach. Przełączniki są bardziej premium, a przede wszystkim wygodniejsze w użyciu. Przechodzenie z trybu napędu na cztery koła w tryb napędu na dwa koła oraz odwrotnie możliwy jest podczas jazdy z prędkością do 50 km/h.

IMG_4913

Jeszcze do niedawna duży wyświetlacz dotykowy w pick-upie był nie do pomyślenia. A tu proszę. System infotainment znany chociażby z Priusa gości na pokładzie Hiluxa. Dotykowy wyświetlacz ma przekątną 7 cali i jest standardowym wyposażeniem dla Hiluxa w wersji SR (od 144 tys. zł) i SR5.

Ja nie wiem co Toyota (i Lexus) mają z tymi oldshoolowymi zegarkami. To już chyba taki ukłon w stronę tradycji. W Hiluxie pojawia się mnóśtwo zaawansowanych systemów bezpieczeństwa, auto

Ja nie wiem, co Toyota (i Lexus) mają z tymi oldshoolowymi zegarkami. To już chyba taki ukłon w stronę tradycji. Zrobiłem research, z którego wynika, że ten zegarek w niezmienionej formie (zmieniało się tylko jego położenie) pojawił się w Hiluxie 5 generacji w… 1988 roku. W 8. generacji debiutuje mnóstwo zaawansowanych systemów bezpieczeństwa ujętych w system Toyota Safety Sense, auto może samoczynnie wyhamować, wykrywać pieszych, pilnować pasa ruchu i rozpoznawać znaki drogowe. A kwarcowy zegareczek jak był prawie 40 lat temu, tak jest do tej pory. Szacunek dla Toyoty za konsekwencję.

Nowa Toyota Hilux: pick-up w terenie

Nie dajcie się zwieźć SUV-owatemu charakterowi wnętrza. Pod względem właściwości w terenie Hilux to pierwsza liga. Ulepszeniu terenowych kompetencji nowego Hiluxa poświęcono bardzo dużo uwagi. Nowe podwozie zapewnia o 20 proc. większą sztywność skrętną, wszystkie elementy zostały wzmocnione, a w konstrukcji zastosowano 388 spawów punktowych - o 120 więcej niż w poprzedniej generacji. Ot takie ciekawostki. Tę sztywność miałem okazję sprawdzić podczas jazd testowych na autodromie pod Poznaniem. Elektroniczne systemy (patrz poniżej) sprawiają, że taki offroadowy laik jak ja, był w stanie pokonać trudne terenowe przeprawy. Co prawda Forda Rangera katowałem znacznie bardziej, ale

Może i jest bardziej komfortowa i SUV-owata, ale w terenie nadal radzi sobie wyśmienicie.

Nie dajcie się zwieźć SUV-owatemu charakterowi wnętrza. Pod względem właściwości w terenie Hilux to pierwsza liga. Ulepszeniu terenowych kompetencji nowego Hiluxa poświęcono bardzo dużo uwagi. Nowe podwozie zapewnia o 20 proc. większą sztywność skrętną, wszystkie elementy zostały wzmocnione, a w konstrukcji zastosowano 388 spawów punktowych – o 120 więcej niż w poprzedniej generacji. Ot takie ciekawostki. Tę sztywność miałem okazję sprawdzić podczas jazd testowych na autodromie pod Poznaniem. Elektroniczne systemy (patrz poniżej) sprawiają, że nawet taki offroadowy laik jak ja był w stanie pokonać trudne terenowe przeprawy.

IMG_4967

W najnowszej Toyocie Hilux wprowadzono nową gamę systemów ułatwiających jazdę w terenie, dzięki którym auto dorównuje zdolnościom Land Cruisera. Mamy system aktywnej kontroli trakcji (Active Traction Control, A-TRC), który po wykryciu utraty przyczepności przez jedno lub kilka napędzanych kół automatycznie przyhamowuje te/to właściwe, rozdzielając jednocześnie moment obrotowy między pozostałe, które zachowały przyczepność. Ze wsparciem przygodzą również funkcja wspomagania podczas zjazdu ze wzniesienia (DownhillAssist Control, DAC) (przodem i tyłem) oraz funkcja wspomagania ruszania pod górę (Hill-start Assist Control, HAC).

Nowa Toyota Hilux: pick-up na drodze

IMG_5307

Konstruktorzy Toyoty włożyli ogromny wysiłek, aby 8. generacja Hiluxa na asfalcie zapewniała jak największy komfort. Znacząco poprawiono wyciszenie wnętrza i ograniczono wibracje z układu napędowego. Toyota deklaruje, że mamy do czynienia z najlepiej wyciszonym wnętrzem w klasie, a ja po kilkudziesięciu kilometrach za kierownicą Hiluxa jestem w stanie w to uwierzyć. Oczywiście pewnych rzeczy się nie przeskoczyć, bo z tyłu nadal mamy mało wyrafinowane resory piórowe, ale nawet z pustą paką komfort podróży jest przyzwoity.

IMG_5093

8. generacja Toyoty Hilux dostępna jest od 109 347 zł.

Na zakończenie należy wspomnieć o nowym silniku – tym bardziej, że jest on jedynym oferowanym w Hiluxie. Toyota deklaruje, że dzięki zmniejszeniu zużycia paliwa o około 9% w porównaniu z poprzednią, większą jednostką, nowy silnik D-4D o pojemności 2,4 l należy do najbardziej ekonomicznych w swojej klasie. Zużycie paliwa wynosi zaledwie 6,8 l/100 km. Jednostka generuje moc 150 KM (110 kW) przy 3 400 obr./min i maksymalny moment obrotowy na poziomie 400 Nm w przedziale 1 600–2 000 obr./min. Wersje Hiluxa z napędem na dwa koła współpracują z udoskonaloną 6-biegową manualną skrzynią biegów, natomiast modele z napędem na wszystkie koła są dostępne z 6-biegową skrzynią manualną lub nową 6-biegową skrzynią automatyczną Super ECT. Nowy Hilux przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,8 s (6AT) lub 13,2 s (6MT). Wersje z napędem 2×4 osiągają prędkość maksymalną 175 km/h, a wersje z napędem 4×4 – 170 km/h. Ceny nowej Toyoty Hilux (DL, 2WD, pojedyncza kabina, manualna skrzynia) zaczynają się od 109 347 zł.

toyota-hilux-historia-generacje

8 generacji Toyoty Hilux. Przez niemal 50 lat rynkowej kariery Hilux zyskał reputację niezawodnego i solidnego pick-upa. Najnowsza, 8. generacja Hiluxa uzupełnia te zalety komfortem i wnętrzem zbliżonym do SUV-a.

Podobne Posty

15 komentarzy

  1. koenigsegg ccx

    We wnętrzu faktycznie wygląda nieźle, blisko RAV4. Ale z zewnątrz to trochę oldschool nadal w porównaniu z tym co oferują niemcy/amerykanie. Nie kupuję tego.

    Odpowiedz
  2. Boguś

    Ciężki wybór – Amarok, Ranger i Hilux. Za Hiuxem przemawia historia, ale Ranger znacznie bardziej mi się podoba. Z kolei Amarok to VW, a to również zaleta. Obecnie stoję przed wyborem pick-upa. Czytałem już u Ciebie o Rangerze, teraz całkiem fajna prezentacja Hiluxa. Na razie skłaniam się w kierunku Forda. Jestem ciekaw twoich wrażeń na temat Amaroka. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  3. bbb

    Miałem poprzedniego Hiluxa, miałem też pierwszego Rangera. Ranger znacznie lepszy w środku, ale dwa razy się posypał. Hilux przy takiej samej eksploatacji nawet nie skrzypnął. Ale kabina bardziej spartańska. Coś za coś. Do roboty brałbym Hiuxa, do jazdy na co dzień Rangera.

    Odpowiedz
  4. A

    Czy faktycznie na drodze ten nowy Hilux jest bardziej komfotowy niż poprzednik? Pytam poważnie, bo zastanawiam się nad tym samochodem do jazdy na co dzień. Testowałem poprzednią generację i zrezygnowałem przez hałas w kabinie i niski komfort resorowania. Jestem ciekaw czy różnica w przypadki tej generacji jest znacząca. Możesz coś powiedzieć na ten temat?

    Odpowiedz
  5. Scirocco

    no nie jest brzydka, na pewno lepsza niż Isuzu, ale jednak Amarok i Ranger wyglądają bardziej jak to ująłeś lifestylowo. W moim rankingu jest Isuzu, Navara, Hilux, Amarok i Ranger.

    Odpowiedz
  6. imię*

    Fajna prezentacja, ale te metalowe przeszkody to chyba trochę naciągane. Co to za offroad po metalowych konstrukcjach. Widziałem, że Rangera to w prawdziwym terenie cioraliście,a Hilux to co? Bali się czy co?

    Odpowiedz
  7. Jasio z Lexusa

    To prezentacja czy przepisana informacja prasowa. Taki materiał to mogę zrobić nie widząc tego samochodu na oczy. W ogóle co pickup toyoty ma do klasy premium. Kupione to czy co?

    Odpowiedz
  8. Pyrtek An

    A wiadomo, czy planują do tego wsadzić jakis silnik na normalne paliwo? Cały jeden silnik do wyboru? Albo przynajmniej jakieś inne warinatny mocy. Amarok i Ranger dają taki wybór…

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany