W klasie luksusowych, 4-drzwiowych coupe pojawia się nowy gracz z drużyny BMW. Poznajcie długo oczekiwane BMW 6 Gran Coupe, które bierze na celownik Audi A7 Sportback i Mercedesa CLS, a w optymistycznym scenariuszu nawet Porsche Panamerę. W europejskich salonach zawita w pierwszym kwartale przyszłego roku.

 

 

Mercedes jako pierwszy zaprezentował światu model CLS – wtedy, niezwykle oryginalną wizję – coupe z dwiema parami drzwi. CLS okazał się wielkim sukcesem i to właśnie on wypromował, tę pozornie sprzeczną mieszankę stylu coupe i funkcjonalności 4-drzwiowego nadwozia. Na odpowiedź ze strony zaskoczonej konkurencji, trzeba było nieco poczekać, ale dziś mam już spory wybór w tym segmencie. I właśnie poszerzył się on o BMW6 Gran Coupe.

 


Tak, zapowiedź tego modelu mogliśmy oglądać już w zeszłym roku na salonie samochodowym w Pekinie i już wtedy było wiadomo, że pojawi się jego wersja produkcyjna.

To już trzecia odmiana BMW 6 – poza Gran Coupe mamy też standardową 2-drzwiową wersją oraz kabrio. Gran Coupe mierzy 5007 mm długości, 1894 mm szerokości i 1392 wysokości. Tym samym jest o 112 mm dłuższe i o 27 mm wyższe niż wersja 2-drzwiowa. Linia dachu jest dłuższa i prowadzona bardziej płasko, a tylna para drzwi pozbawiona jest ramek.

 

 

Co ciekawe w Gran Coupe z tyłu mogą podróżować 3 osoby, ale tylko dla dwóch przewidziano obszerne pojedyncze fotele. Patrząc na zdjęcia tylnej kanapy, można śmiało powiedzieć, że trzecia osoba nie będzie czuła się tam jak w luksusowym coupe. BMW określa tą architekturę jako 4+1.

Reszta wysokiej jakości wnętrza pozostała niezmieniona względem 2-drziowego BMW6. W opcji pojawiły się jedynie dodatkowe materiały wykończenia.

W standardzie otrzymamy 18-calowe felgi, 8-stopniową skrzynię dwusprzęgłową, ksenonowe reflektory z diodami LED do jazdy dziennej, zaawansowany tempomat, skórzaną tapicerkę czy wentylowane fotele.

BMW6 Gran Coupe będzie napędzane znanymi jednostkami, które świetnie radzą sobie pod maską „zwykłej” szóstki.

Początkowo oferowane będą dwa silniki:

  • 3-litrowe R6 TwinTurbo o mocy 320 KM i maksymalnym momencie 450 Nm oraz,
  • 3-litrowy diesel R6 o mocy 313 KM i maksymalnym momencie 630 Nm

W obu przypadkach 100 km/h pojawi się na liczniku po 5,4 s. Nieco później gamę uzupełni motor V8 o pojemności 4,4 litra i mocy 450 KM oraz 650 Nm. 0-100 km/h w 4,6 s.

A co z M6? Najmocniejsze BMW 6 Gran Coupe otrzyma silnik z nowego M5 – V8 o mocy 560 KM.

 

 

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

O co chodzi z tym premium?!

Ten ebook zmieni Twoje spojrzenie na drogie samochody

Pobiesz swój egzemplarze ebooka Premium Feel!
POBIERAM MÓJ EGZEMPLARZ
close-link

Przepraszam, że przeszkadzam, ale...
...moja mama mówi, że profil na Instagramie to jedyne, co mi się w życiu udało. 
Zapraszam w wolnej chwili.

close-link