Porsche prezentuje kolejną odmianę swojego luksusowego Gran Turismo – Panamery. Nowa wersja posiada wymowne oznaczenie GTS. Ma napęd na wszystkie koła, i 30 KM więcej względem „standardowej” Panamery 4S. W Polsce Panamera GTS trafi do salonów w lutym 2012 roku.

Jeżeli standardowa Panamera V6 jest dla Was zbyt „oszczędna”, ta z silnikiem wysokoprężnym za mało dynamiczna,  wersja hybrydowa nie podoba się Wam, powiedzmy, ze względów filozoficznych, Turbo to zbyt wiele, i gustujecie w napędzie na wszystkie koła, to Porsche przygotowało coś specjalnie dla Was.

Tak, gama Panamery jest niezwykle bogata, a teraz poszerzyła się o kolejną odmianę. Nazywa się Panamera GTS i jest najbardziej sportową, chociaż nie najszybszą, wersją limuzyny Porsche. GTS oznacza Gran Turismo Sport, a Porsche stosuje je od czasów legendarnego 904 Carrera GTS z 1963 roku.

O wybitnie sportowym, jak na dostojną limuzynę, charakterze świadczą wzmocnione hamulce, nadwozie obniżone o dziesięć milimetrów i sportowo dostrojone zawieszenie pneumatyczne z systemem PASM (Porsche Active Suspension Management). Dodajcie do tego moc 430 KM generowaną przez woolnossące V8 o pojemności 4,8 litra, 520 Nm momentu oraz napęd na wszystkie koła (te tylne rozstawione szerzej o 5 mm), a otrzymacie niezwykle agresywne GT. Panamera GTS przyspiesza do 100 km/h w 4,5 sekundy i rozwija prędkość maksymalną 288 km/h. Do polskich salonów zawita w lutym 2012. Cena 116 716 euro.

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię?

Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany