Golf R. Najbardziej niegrzeczny Golf nowej, siódmej generacji. Ma 300 KM, z pierwszą „setką” rozprawia się w 4,9 s i jest wyjątkowo nieszkodliwy dla misiów polarnych. Nazywa się R. Volkswagen Golf R.

W istocie nowy Golf R jest tak ekonomiczny, że aż 1/4 oficjalnej informacji prasowej o tym sportowym hatchbacku poświęcona jest jego skromnemu zapotrzebowaniu na paliwo. Z dziennikarskiego obowiązku więc…

Golf R mimo iż do „setki” przyspiesza w 4,9 s (ze skrzynią DSG) i ma 30 KM więcej od poprzednika, jest od niego bardziej ekonomiczny. Średnio nowa „erka” zużywa o 18 proc. mniej paliwa niż poprzednik. Konkretnie: udało się zejść z 8,5 litra do 7,1 l/100 km. Emisja CO2 obniżyła się analogicznie ze 199 g/km do 165 g/km. A jeżeli w Golfie R zamontowana jest opcjonalna, 6-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa (DSG), średnie spalanie wynosi 6,9 l/100 km (159 g/km CO2). W porównaniu z poprzednikiem z DSG (8,4 l/100 km) oszczędność wynosi 1,5 l/100 km. To nie koniec. Golf R wyposażony jest w system Start-Stop i tryb rekuperacji. 

Volkswagen Golf R – moc, moment, zużycie paliwa, osiągi

A teraz do rzeczy. Golfa R napędza ta sama jednostka, jaką niedawno zamontowano w Golfie GTI. To dwulitrowy, 4-cylindrowy motor z turbo. W GTI rozwija 230 KM. Dodatkowe 70 KM w Golfie R udało się uzyskać przez zastosowanie nowych głowic cylindrów, zmianie turbosprężarki i modyfikacjom w zaworach ssących i dolotowych. Teraz maksymalne 300 KM rozwijane jest między 5500 a 6200 obr./min, a 380 Nm dostępne jest od 1800 obr./min.

Tradycyjny dla „erki” napęd na wszystkie koła realizowany jest przez system 4Motion ze sprzęgłem Haldex piątej generacji. W standardzie machamy manualną skrzynią o 6 przełożeniach. W opcji łopatkami od DSG. Zawieszenie zostało obniżone o 20 mm względem standardowego Golfa  (czyli 0 5 mm względem GTI). „Erka” przejęła też wszystkie najnowsze wynalazki z GTI. Mowa o progresywnym układzie kierowniczym oraz zaawansowanej elektronice stabilizującej auto. Wśród opcjonalnych elementów wyposażenia można znaleźć m.in. udoskonaloną adaptacyjną regulację zawieszenia DCC z funkcją wyboru profilu jazdy i nowym trybem „Race”.

Volkswagen Golf R ze skrzynią manualną do 100 km/h rozpędza się w 5,1 s, a z DSG w 4,9 s. Poprzednikowi ten wyczyn zajmował 5,7 s. Warto dodać, że nowe S3 z praktycznie tym samym silnikiem „setkę” osiąga w 4,8 s (ze skrzynią S tronic).

Volkswagen Golfie R – co jeszcze musisz wiedzieć?

Będzie wyróżniać się bardziej masywnymi zderzakami, 18-calowymi felgami i biksenonowymi reflektorami w standardzie. No i ma cztery rury! Volkswagen nie pochwalił się jeszcze zdjęciami wnętrza. Można się spodziewać, że znajdziemy w nim solidne „kubły”, Alcantarę i trójramienną kierownicę.

Nowy Volkswagen Golf R pojawi się w sprzedaży pod koniec tego roku w wersji 3- i 5-drzwiowej w cenie nieco niższej od Audi S3. Wcześniej w całej okazałości gorący hatchback VW pojawi się na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Przeczytaj nasz test Volkswagena Golfa R

 

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię?

Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany