Wracamy po wakacyjnej przerwie z galerią Porsche Boxstera (981) S. Niestety, Boxstera udało nam się zabrać jedynie na zdjęcia i nie mieliśmy okazji dokładnego sprawdzenia jego potencjału. Nie trzeba jednak wiele, żeby poczuć, że 315 KM i i 360 Nm z wolnossącego, 3,4-litrowego boxera może dać sporo frajdy. Tak samo, jak konfigurowanie Boxstera S. Poznawanie cen kolejnych – mniej lub bardziej – potrzebnych dodatków dostarcza sporo wrażeń. Staraliśmy się zapewnić je i Wam. Sprawdźcie poniżej.

Porsche Boxster S 981 w detalach
Porsche boxster s 981 profil

Podobają Wam się te felgi? To opcjonalne, 20-calowe obręcze Carrera S
za 7345 tys. zł. Ale, ale, w standardzie są srebrne. Ich malowanie na kolor czarny to kolejny wydatek – dokładnie 6 tys. zł. Lepiej nie zarysować. Dzięki sportowemu zawieszeniu obniżonemu o 20 mm (opcja za 5,2 tys. zł) felgi szczelniej wypełniają nadkola. Przyznacie, że wszystko ładnie się komponuje.

porsche-boxster-s-981-black-red

Widzicie ten przyciemniany pasek na górze przedniej szyby. Nie? Nieważne. On tam jest i kosztuje 582,00 zł

porsche boxster s palaki antykapotazowe

Pałąki antykapotażowe polakierowane w kolorze nadwozia to dodatek za 2602 zł. A skoro już przy lakierach jesteśmy – ten na nadwoziu to jet black metallic za 4,2 tys. zł.

Co na tym zdjęciu może być płatnym dodatkiem? Przyciemnienie kloszy tylnych reflektorów - 2,4 tys. zł

Który element na tym zdjęciu może być płatnym dodatkiem? Zgadza się. Przyciemnienie kloszy tylnych reflektorów – 2,4 tys. zł

porsche-boxster-s-kierownica

Opcjonalna kierownica Sportdesign – jedna z trzech oferowanych w Boxsterze. Ta bazowa jest do bani, ta wielofunkcyjna też nieciekawa. Sportdesign jest świetna! Obowiązkowy dodatek za 1100 zł. Trudno dziś przecenić minimalistyczne, klasyczne wręcz, trójramienne koło kierownicy bez żadnych niepotrzebnych przełączników i przycisków.

Skrzynia Porsche PDK (Porsche-Doppel-Kupplungs Getriebe) to jeden z najdroższych dodatków w naszym Boxsterze S - kosztuje 14,5 tys. ale podobno sprawdza się w akcji.

Skrzynia Porsche PDK (Porsche-Doppel-Kupplungs Getriebe) to jeden z najdroższych dodatków w naszym Boxsterze S – kosztuje 14,5 tys. ale podobno sprawdza się w akcji.

Porsche Boxster S fotele

Te fotele to standardowe wyposażenie Boxstera, ale ich elektryczna regulacja w 14 zakresach wymaga już dopłaty 11 630 zł, a jeżeli chcecie, aby dodatkowo były podgrzewane, to doliczcie jeszcze 2 tys. zł. My i tak wybralibyśmy opcjonalne kubły.

porsche-boxster-s-sportowy-wydech

Ten przycisk z końcówkami wydechów oznacza, że nasz egzemplarz Boxstera S został wyposażony w sportowy układ wydechowy. Według nas to kolejna pozycja obowiązkowa w konfiguratorze. Jest głośno, groźnie, ostentacyjnie…  Wcześniej jednak trzeba zapłacić 11 568 zł.

Pakiet wykończenia wnętrza z włókna węglowego. Dodatek za około 7 tys. zł

Pakiet wykończenia wnętrza z włókna węglowego. Ładnie się błyszczy. Dodatek za około 7 tys. zł.

porsche-boxster-s-sport-chrono

Jest zegarek, a to oznacza obecność opcjonalnego pakietu Sport Chrono. Dzięki niemu przy skrzyni pojawia się dodatkowy przycisk Sport+, którego wciśnięcie zaostrza interakcję z Boxsterem S. Sam pakiet Sport Chrono kosztuje niecałe 9 tys. zł, ale wymaga zamówienia Porsche Communication Management (PCM) z modułem nawigacji za 16 tys.

Jeżeli macie chwilę czasu, to zerknijcie do konfiguratora Boxstera S, albo… polubcie PremiumMoto.pl na Facebooku i bądźcie premium.

Porsche Boxster S (981) – cała reszta

porsche-boxster-s-981-dach-on-off


porsche-boxster-981-przod-tyl

Porsche Boxster S (981) – dane techniczne

Silnik

Liczba cylindrów: 6
Pojemność: 3436 cm³
Położenie silnika: centralnie
Maksymalna moc: 232 kW (315 KM) @ 6 700 obr./min
Maks. moment obrotowy: 360 Nm @ 4 500 – 5 800 obr./min
Stopień sprężania: 12,5 : 1

Zużycie paliwa

Cykl miejski: 11,4 l/100
Cykl pozamiejski: 6,3 l/100
Cykl mieszany: 8,2 l/100
Emisja CO2: 190 g/km

Osiągi

Prędkość maksymalna: 277 km/h
Przyspieszenie: 0-100 km/h 5,0 s (4,8 s Sport +)
Przyspieszenie: 0-160 km/h 10,9 s (10,7 s Sport +)
Elastyczność: 80-120 km/h 3.1 s

Wymiary

Długość: 4374 mm
Szerokość: 1801 mm
Wysokość: 1281 mm
Rozstaw osi: 2475 mm
Współczynnik: Cd 0,31
Masa własna (DIN): 1350 kg
Masa (w/g dyrektywy EC): 1425 kg
Dopuszczalna masa całkowita: 1685 kg

Pojemności

Pojemność bagażnika: 280 l
Zbiornik paliwa: 64 l

Ceny

Cena Boxstera S w wersji bazowej: od 306 900 PLN brutto

Cena prezentowanej wersji: około 452 tys. PLN brutto

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię?   Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi.

Podobne Posty

10 komentarzy

  1. Janek S.

    Jak dla mnie pierwsza liga fur sportowych. Może nie do końca w tej konfiguracji, ale Boxster 981 jest OK>

    Odpowiedz
  2. The aass

    Dobre foty, fura fajna, chociaż nieco droga. Chciałbym zobaczyć takiego Boxstera w bazowym konfigu.

    Odpowiedz
  3. Julo

    Miałem poprzedniego Boxstera. Dynamicznie był spoko, ale szybko przestał mi się podobać. Zmieniłem na TT – dynamicznie jest do bani w porównaniu z Boxsterem, ale wygląda lepiej 🙂

    Odpowiedz
  4. klaus

    ładne zdjęcia, fajnie ograne, widać trochę refleksji nad tematem, a nie puste foty. oby tak dalej. pozdro!

    Odpowiedz
  5. micz djukanon

    Jeździłem chwilę tym i 911 na PWRS i powiem szczerze, że Boxster to jednak trochę inna liga. 911 ma to coś, Boxster też ma coś, ale to coś jest bardziej zwyczajne.

    Odpowiedz
  6. winkelMAN

    Ciekawa sprawa z tymi felgami. Najpierw płacisz za fele, a potem jeszcze za jej malowanie? Premium:)

    Odpowiedz
  7. Asia Audi

    Pierwsze Boxstery to była jakaś padaka. Wyglądały benzadziejnie. Teraz to inna historia. Jest ostro. Fajne foty, chociaż konfig tego egzemplarza nie do konca mi leży.

    Odpowiedz
  8. bumerango

    Aż z ciekawości zajrzałem w konfigurator. Można nawet pomalować zeberka w kratkach nawiewów i te cycki od spryskiwaczy świateł z przodu. ja pierdziu.

    Odpowiedz
    • marsjanin

      Kurde ten konfigurator Porsche to kosmos jakiś. Wessało mnie prawie na godzine, ale 911 za 650 tys. jak marzenie. Boxster fuj.

      Odpowiedz
  9. 1234

    Jeszcze kiedyś nie zastanawiałbym się gdybym miał wybór między 911 a caymanem/boxsterem. Tylko 911. Teraz miałbym już poważny dylemat. Boxster S, jeszcze na tej czarnej feldzie robi robote.

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany