Porsche Panamera Turbo Sport Turismo – jedno z najszybszych kombi na świecie (o ile uznamy, że to kombi) i pierwsza Panamera, która pomieści 5 osób. Jako jeden z pierwszych dziennikarzy (o blogerach nie wspominając) miałem okazję przetestować Panamerę Turbo Sport Turismo na polskich drogach. Egzemplarz w konfiguracji za 1 mln zł z dodatkami za 300 tys. zł. O wrażeniach na gorąco opowiadałem Wam na Instagramie.

Uprzedzając komentarze – przepraszam za pionowy format i słabą jakość, ale to zapis Instagramowej relacji, w związku z tym format pionowy jest wymuszony, a na jakość nie mam wpływu. Może przy następnej okazji przejdę na GoPro, chociaż GoPro słabo współpracuje z Instagramem…

Porsche Panamera Turbo Sport Turismo – krótkie podsumowanie relacji:

  • Panamera Turbo ma pod maską podwójnie doładowane V8 o mocy 550 KM i momencie 770 Nm.
  • Przyspieszenie do 100 km/h (z pakietem Sport Chrono) zajmuje 3,5 s, czyli tyle samo co w przypadku 610-konnego Ferrari GT4Lusso.
  • Prędkość maksymalna ponad 300 km/h, łatwość jej osiągnięcia – zatrważająca.
  • Panamera Turbo Sport Turismo to jedno z najszybszych kombi na świecie.
  • Sport Truismo – pierwsza Panamera z miejscem dla 5 osób (w standardzie z tyłu mamy kanapę a nie dwa osobne fotele).
  • Bagażnik Sport Turismo jest większy o 4 proc. (20 litrów) w porównani z bagażnikiem standardowej odmiany Panamery.
  • Rozmiary Sport Turismo niezmienione są względem tradycyjnej odmiany Panamery.
  • Napęd na wszystkie koła w standardzie. Pozwala bardzo łatwo i przyjemniej latać bokiem.
  • Nawet do tej najdroższej odmiany Panamery (ceny Turbo od 770 tys. zł) można dobrać wyposażenia dodatkowego za ponad 300 tys. zł.
  • Wszystkie panele karoserii w Sport Turismo od słupka B do tyłu są nowe względem tradycyjnej Panamery.
  • Pierwszy raz w Panamerze pojawia się panoramiczne okno dachowe (opcja za 10 tys. zł).
  • W opcji skrętna tylna oś.
  • Mimo sporych gabarytów i przede wszystkim komfortowego charakteru, Panamera Sport Turismo oferuje wyjątkowo sportowe wrażenia. Więcej na temat wrażeń z jazdy nowym Porsche Panamera.
  • Panamera Sport Turismo jest tylko 15 tys. zł droższa od standardowej odmiany Panamery.

Wszystko, co musisz wiedzieć o nowym Porsche Panamera

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany