Pinchcliffe Grand Prix koenigsegg

Bajka, która zmieniła oblicze motoryzacji

Felgi w całości wykonane z włókna węglowego, zbiornik paliwa w ramie nośnej pojazdu, pierwszy na świecie produkcyjny samochód o mocy jednego megawatu (megacar) oraz silnik spalinowy bez wałka rozrządu. To jedynie kilka innowacyjnych pomysłów, które zapewne jeszcze długo nie pojawiłyby się w motoryzacji, gdyby nie pewna norweska bajka sprzed 40 lat.
dzienniki-wrzesien

Dzienniki PremiumMoto.pl – wrzesień

Ale ten czas leci. Wydaje mi się, jakbym dopiero wczoraj zaczynał sierpniowe dzienniki PremiumMoto.pl, a tu trzeba już zamykać wydanie wrześniowe. Wrzesień to przede wszystkim afera wokół niedobrego VW, której poświęciłem jeden wpis. Zainteresowałem się również nową Teslą, jazdą bez trzymanki, rekordem Alfy Gulii, zużyciem paliwa w hybrydowym Mercedesie i przyspieszeniem elektrycznego Audi. Nie zabrakło oryginalnych nowości z Frankfurtu i kilku innych wątków. Zapraszam.
no-hander ford

Jak działa system utrzymywania pasa ruchu?

Styczeń, rok 2015. Na międzynarodowych targach elektroniki w Las Vegas 6 czołowych producentów samochodów deklaruje, że między rokiem 2017 a 2020 na drogach publicznych pojawią się pierwsze samochody autonomiczne. Ale po co tyle czekać? Już teraz można poczytać gazetę za kierownicą. Wystarczy adaptacyjny tempomat oraz system utrzymywania pasa ruchu.
dzienniki-sierpien

Dzienniki PremiumMoto.pl – sierpień

Sierpień na PremiumMoto.pl. Pierwszy wpis z serii "dzienników PremiumMoto.pl", w którym przeczytacie, co działo się na blogu, kiedy na stronie głównej nie działo się nic. Dowiecie się trochę o Lexusie RC-F, Rumunii, Mazdzie i Fordzie oraz problemach pierwszego świata. Polecam lekturę chronologicznie, a więc od dołu.

Oni są premium – najlepsi fotografowie motoryzacyjni

Samochody, szczególnie te klasy premium to wdzięczny obiekt do fotografowania. Jednak przygotowanie profesjonalnej sesji i zdjęć, które zapadną w pamięć to już niełatwe zadanie i żmudna praca - najpierw "on stage", a potem przed komputerem. No ale, ktoś to robić musi. Doskonale wie o tym nasz fotograf, który pomógł nam stworzyć zestawienie najlepszych fotografów motoryzacyjnych na świecie. I tylko przez wrodzoną skromność nie umieścił w nim siebie