Land Rover Discovery gościł już na PremiumMoto. Dawno temu, w 2017 roku, kiedy na rynku debiutowała aktualna, V (lub III, zależy, jak podejść do zagadnienia) generacja tego wielkiego, wyjątkowo praktycznego i zdolnego w terenie SUV-a. Od tamtej pory Land Rover Discovery zdążył przejść typowy facelifting, więc ponownie zaprosiłem go na test. Tym razem w dosyć nietypowej odmianie silnikowej.
Mercedes EQS – po pierwsze nie jest tym, czym się go określa, czyli elektrycznym odpowiednikiem klasy S. Po drugie mimo deklarowanego przez Mercedesa zasięgu prawie 700 km, raczej trudno myśleć o nim, jak o autostradowym przecinaku. Przynajmniej w testowanej przeze mnie mocnej odmianie 580. Zapraszam na szczegółowy test, pomiary i wynikające z nich refleksje o elektromobilności klasy premium.
Toyota BZ4X dołącza do grona przystępnych cenowo, pełnowartościowych samochodów elektrycznych, na które możesz wziąć dopłatę w programie "Mój elektryk". Co powinieneś wiedzieć o BZ4X, co ma do zaoferowania elektryczna Toyota i jak wypada w porównaniu z konkurentami, których możesz mieć w zbliżonej cenie? Zapraszam na pierwszy test Toyoty BZ4X.
Lexus NX, nowy Lexus NX to druga odsłona najpopularniejszego modelu japońskiej marki premium. Sprawdziłem go dokładnie podczas pierwszych jazd testowych – zarówno w hybrydowej odmianie 300h jak i w wersji plug-in oznaczonej jako 450h+. Spieszę więc, aby podzielić się z Tobą wrażeniami i spostrzeżeniami na temat nowego, hybrydowego SUV-a.
BMW iX w mocnej, dwusilnikowej odmianie oznaczonej jako 50 jest samochodem trochę bez sensu. To duży SUV za 600 tys. zł, który raczej nie może być jedynym samochodem w rodzinie. Jednocześnie jest też jednym z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku i najlepszym "cywilnym" BMW do jazdy na co dzień, jakie obecnie możesz mieć. Jak to wszystko pogodzić? Zaraz wyjaśnię.
Kia EV6 cieszy się bardzo dobrą opinią wśród kierowców i entuzjastów samochodów elektrycznych. Zdobyła też dosyć prestiżowy tytuł Car of the Year 2022 i jest uznawana za jeden z najlepszych ( o ile nie najlepszy) samochodów elektrycznych, jakie obecnie możesz kupić z dopłatą w programie "Mój elektryk". A jak jest w rzeczywistości? Dokładnie to sprawdziłem.
Toyota Yaris Cross? Na PremiumMoto? Michał, ale jak to? Przecież Yaris Cross nie jest premium. Cóż... Już kiedyś tłumaczyłem, że obiektywne spojrzenie na marki premium wymaga ode mnie empirycznych doświadczeń zarówno z samochodami od marek pozycjonowanych powyżej premium, jak i z tymi poniżej. Niedawno pisałem tutaj o McLarenie, dlatego dzisiaj będzie o małym crossoverze od Toyoty. Mkey?
McLaren 720S to obecnie jeden z najszybszych i najdroższych samochodów na naszym rynku. 100-procentowy supersamochód. Podobno też jeden z najlepszych, jakie możesz kupić. Za ile? Wystarczająco dużo, żeby nie miało to znaczenia. Spędziłem z McLarenem 720S kilka dni, by zyskać nowe spojrzenie na samochody marek premium. Jak wypadły na tle McLarena? I czym zaskoczył McLaren w tym porównaniu?
O Porsche 911 GT3 (w odmianie RS) opowiadałem już wielokrotnie na PremiumMoto.pl. Co prawda nigdy nie napisałem pełnego, prawilnego testu tego samochodu, ale umówmy się, (żadna generacja) 911 GT3 nie potrzebuje takiego testu. Dlaczego więc tutaj się spotykamy?...
Audi Q4 E-tron Sportback – bardziej stylowa i (według mnie) atrakcyjniejsza interpretacja mniejszego, elektrycznego SUV-a Audi. Q4 E-tron Sportback nie traci na aspektach praktycznych względem bardzie konserwatywnie stylizowanego brata. Jest więc jeszcze bardziej kuszącą propozycją wśród samochodów elektrycznych, które po pierwsze mogą pełnić funkcję jedynego samochodu w rodzinie, a po drugie łapią się na dopłatę w programie "Mój elektryk". A jak wypada na tle konkurentów?