Oto specjalna, limitowana edycja małego Abartha 500. Nazywa się Abarth 695 Maserati Edition i powstała by oddać hołd Maserati. Ma 180 KM i mnóstwo cudownych detali nawiązujących do legendarnych włoskich GT. Zobaczcie zdjęcia i poznajcie szczegóły.

 

Pamiętacie małego, czerwonego diabła, który nazywał się Abarth 695 Tributo Ferrari – niezwykle wykwintną kreację Fiata na cześć producenta supersamochodów z Maranello? Takiego samochodu nie można zapomnieć. Niedawno Fiat zaprezentował kolejną limitowaną edycję Abartha 500. Tym razem mały, wykwintny Fiacik  „reprezentuje związek marek Abarth i Maserati, oparty na poszanowaniu wspólnych wartości”. Jego pełna nazwa brzmi: Abarth 695 Maserati Limited Edition. Powstanie 499 egzemplarzy.

Za źródło napędu posłużyła tu turbodoładowana jednostka 1,4 T-jet o mocy 180 KM. To ta sama, która napędza Abartha 695 Tributo Ferrari.

Abarth 695 Maserati Edition

Mamy do czynienia z bardzo specjalnym Abarthem 500 szczodrze naznaczony znamionami Maserati. Kolor nadwozia Pontevecchio Bordeaux zaczerpnięty jest prosto z lakierni Maserati. Uzupełnia go wnętrze niemal w całości wykończone skórą Sand Beige z wygrawerowanym logo 695 na zagłówkach.

Całą mechaniką zajął się oczywiście Abarth. Nie zabrakło więc elektronicznie sterowanej, manualnej skrzyni Abarth Competizione, hamulców Brembo z tarczami o średnicy 305 mm, nowych amortyzatorów Koni, oraz intrygującego układu wydechowego typu „back-pressure”, zakończonego sześciokątnymi końcówkami, nawiązującymi do tych z… Maserati.

Abarth 695 Maserati Edition
17-calowe Felgi Neptune to mniejsze odpowiedniki obręczy, które znajdziemy w Gran Turismo S. Pozostałe elementy wyposażenia obejmują, składany, miękki dach, kierownicę wzorowaną na tej w Maserati oraz Abarth Travel Pack Tramontano Tribute, czyli dwie skórzane, stylowe torby podróżne (po Włosku nawet zestaw toreb brzmi pięknie).

Abarth 695 Maserati Edition

Silnik: 4-cylindrowy, rzędowy, 16-zaworowy, pojemność 1368 cm3
Moc maksymalna: 180 KM (132 kW) przy  5500 obr/min
Moment maksymalny: 250 Nm (tryb sportowy) przy 3000 obr/min
Doładowanie: Garrett 1446 turbo

Zużycie paliwa
Cykl miejski: 8,4 l/100 km
Cykl mieszany:  6,5 l/100 km
Cykl pozamiejski: 5,4 l/100 km

Osiągi
Prędkość maksymalna: >225 km/h.
Przyspieszenie  0-100 km/h: <7 sekund.

 

 

Źródło: Fiat

 

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany