Lexus IS30h zużycie paliwa

Spalanie: Lexus IS 300h vs niemieckie diesle

Życie, a właściwie prestiżowy portal What Car? zweryfikował to, o czym pisaliśmy przy okazji testu hybrydowego Leuxsa GS300h. Testerzy What Car? dowiedli, że najsłabsza odmiana hybrydowego napędu Lexusa pod względem zużycia paliwa w realnych warunkach faktycznie dorównuje dwulitrowym dieslom konkurencji. 

Wraz z premierą nowego modelu IS w ofercie Lexusa pojawiła się hybrydowa odmiana napędu o oznaczeniu 300h. Wyparła ona z oferty Lexusa ostatniego diesla w myśl hasła: „śmierć dieslom, niech żyją hybrydy”. Lexus stwierdził, że połączenie silnika benzynowego z elektrycznym w wersji 300h może być równie ekonomiczne, co dwulitrowe diesle.

Oznaczenie 300h na klapie Lexusa IS lub GS oznacza, że pod maską mają 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5-litra z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i, działającym w cyklu Atkinsona. Wspiera go motor elektryczny. Silnik benzynowy generuje 181 KM zaś elektryczny dokłada 143 KM i 300 Nm. W sumie układ 300h rozwija 223 KM mocy i 221 Nm momentu. A ile paliwa zużywa?

Spalanie Lexusa IS 300h vs niemieckich diesli

W teście brytyjskiego magazyn What Car? w realnych warunkach drogowych Lexus IS 300h osiągną średnie zużycie paliwa na poziomie 4,7 l/100 km. W tym samym teście wysokoprężni konkurenci wypadli następująco:

  • BMW 320d Efficient Dynamics  zużycie paliwa  5.0 l/100 km
  • Audi A4 2.0 TDIe zużycie paliwa   5.1 l/100 km
  • Mercedes E300 Hybrid  zużycie paliwa  5.2 l/100 km
  • BMW 520d SE  zużycie paliwa  5.2 l/100 km
  • Lexus GS300h  zużycie paliwa  5.5 l/100 km
  • Audi A3 Saloon 2.0 TDI 150 S line zużycie paliwa ł 5.5 l/100 km
  • Audi A6 2.0 TDI Ultra S line zużycie paliwa   5.7 l/100 km
  • Volvo S60 2.0 D4 SE Lux Nav zużycie paliwa   5.8 l/100 km
  • Mercedes C200 Bluetec AMG Line zużycie paliwa  6.3 l/100 km
  • Jaguar XF 2.2 Premium Luxury (a zużycie paliwa   6.6 l/100 km

Lexus zwycięża? Nie do końca. Pojawia się jeden problem. IS300h z jedyną dostępną, bezstopniową skrzynią CVT do 100 km/h przyspiesza w 8,3 s (GS 300h w 9,2 s). Niemal wszystkie pozostałe modele przetestowane przez What Car? „setkę” osiągają o niemal sekundę szybciej, chociaż dysponują mniejszą mocą. Musimy zacząć się przyzwyczajać, że w dzisiejszych czasach większe uznanie zdobywa się mniejszą emisją CO2 niż osiągami. W popularnych modelach powoli schodzą one na drugi plan…

ZOBACZ TEŻ: Lexus IS300h – nasza sesja

Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image