Za nami pierwszy kwartał 2023. Pora zatem spojrzeć, jak wygląda sytuacja na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. Zobaczmy, jak poszczególne marki premium poradziły sobie w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku i czy mamy jakieś niespodzianki.
We wnętrzach samochodów klasy premium niektórych marek można spotkać napis "nanoe" w okolicy kratek nawiewów lub w zakładce klimatyzacji systemu multimedialnego. Czym jest technologia Nanoe oraz Nanoe X, jak działa i jak wpływa na Twoje samopoczucie za kierownicą?
Lexus RX Final Edition to najlepsza okazja, aby z rozmachem wejść do świata Lexusa. Pod koniec rynkowej kariery Lexus RX, w każdej z pięciu wersji wyposażenia, jest dostępny w cenie, za jaką obecnie nie kupisz porównywalnego SUV-a od marki premium. I to nie koniec. Lexus RX Final Edition dostępny jest właściwie już, od ręki. A w aktualnej sytuacji taka natychmiastowa dostępność może być nawet bardziej istotna niż niska cena. Zapraszam po szczegóły.
Lexus NX, nowy Lexus NX to druga odsłona najpopularniejszego modelu japońskiej marki premium. Sprawdziłem go dokładnie podczas pierwszych jazd testowych – zarówno w hybrydowej odmianie 300h jak i w wersji plug-in oznaczonej jako 450h+. Spieszę więc, aby podzielić się z Tobą wrażeniami i spostrzeżeniami na temat nowego, hybrydowego SUV-a.
Lexus LS zmienił świat samochodów klasy premium. Zmusił trzy największe niemieckie marki do pochylenia się nad swoimi flagowymi limuzynami. Od tamtego czasu minęło prawie 30 lat. Obecnie na rynku jest nowy Lexus LS – jego piąta generacja. Czy Niemcy mają się czego obawiać? Czy Ty możesz rozważać nowego Lexusa LS jako alternatywę dla flagowych niemieckich okrętów? Czy nowy Lexus LS w ogóle jest warty zainteresowania? Pytań jest sporo, a ja jestem tu po to, aby na nie odpowiedzieć i rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące LS-a. W wersji 500 i 500h.
Lexus RC pojawił się na rynku w 2014 roku. Na początku października 2018 roku zadebiutował model po faceliftingowych zmianach (MY2019). Ja tymczasem wziąłem w obroty ustępującą wersję w odmianie F Sport z oznaczeniem 300. I zdałem sobie sprawę, że przegapiłem moment, w którym Lexus zmienił oznaczenie z 200t na 300. Eh, ten marketing.
Lexus LC spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem wśród dziennikarzy motoryzacyjnych i entuzjastów samochodów. Wszyscy, którzy mieli okazję poznać LC, zachwycają się designem nadwozia, dopracowanym wnętrzem oraz brzmieniem silnika V8. A jak jest w rzeczywistości? Czy Lexus LC (LC500 i LC500h) faktycznie zasługuje na takie uznanie? Dokładnie to dla Was sprawdziłem. Zapraszam na test i opinię na temat Lexusa LC500 i LC500h.
LC był jednym z największych wyzwań dla inżynierów Lexusa w prawie 30-letniej historii marki. Wraz z kilkoma dziennikarzami z Polski na wymagających drogach greckiej wyspy Rodos sprawdziłem, jak Lexus poradził sobie z tym wyzwaniem. Wrażeniami z jazdy podzielę się z Wami w osobnym wpisie. Tutaj chciałem pokazać Wam wyjątkowe zdjęcia, które powstały przy okazji tych jazd testowych. Zobaczcie, jak prezentują się LC500 i LC500h w śródziemnomorskim anturażu.
Stało się już niemal tradycją, że Lexusy poddaję testom długodystansowym. Po prostu świetnie się nimi podróżuje, za dobrze, żeby zawracać sobie głowę granicami. Tym razem Lexusem RC 200t F Sport dotarłem na Kaunertaler Gletscherstrasse – piątą najwyżej położoną drogę w Europie. Przekonajcie się, jak RC 200t F Sport spisał się podczas tej wymagającej podróży.