Tradycyjnie, na początku każdego roku przygotowuje dla Ciebie szczegółowy ranking marek i modeli samochodów premium w Polsce. I nie inaczej jest tym razem. Tylko na PremiumMoto znajdziesz tak dokładną analizę wyników sprzedaży nowych samochodów klasy premium na naszym rynku. Sprawdź, jakie marki i które modele poradziły sobie najlepiej w trudnym dla całego przemysłu motoryzacyjnego 2022 roku. Zapraszam!
Powłoka ceramiczna powraca na PremiumMoto.pl. Po sukcesie pierwszej części poradnika ponownie usiadłem z Michałem, ekspertem z ponad 10-letnim doświadczeniem w pracy z powłokami ceramicznymi, by odpowiedzieć na kolejne trudne pytania. Zarówno w pierwszej części, jak i tutaj o powłokach ceramicznych mówimy prawdę, całą prawdę i tylko prawdę, nawet tę niewygodną.
Powłoka ceramiczna w naszym kraju to nadal nowy i dynamicznie rozwijający się temat. Działanie powłok ceramicznych, ich właściwości i efekty, jakie zapewniają, wywołują wiele nierozumień, a samozwańczy eksperci tylko pogłębiają te błędne przekonania. Pora wszystko wyjaśnić. Pomoże mi w tym osoba, która z powłokami ceramicznymi pracuje już ponad 10 lat. O powłokach ceramicznych mówimy prawdę, całą prawdę i tylko prawdę. Nawet tę niewygodną.
Zapraszam na podsumowanie wyników sprzedaży samochodów marek premium w Polsce w 2021 roku. Przekonajmy się, jak marki premium radziły sobie w trudnych czasach zdominowanych przez nadmiar wirusa i niedobór mikroprocesorów. Sprawdźmy, które mogą cieszyć się z sukcesu, a które... nieco mniej.
Hybryda plug-in, czyli taka ładowana z gniazdka może być dla Ciebie świetną propozycją. Ale wcale nie musi. To kompendium ma na celu dać Ci pełną wiedzę o hybrydach plug-in, dokładny obraz tej technologii – jej wad, zalet, kosztów, przewag i słabości względem samochodów spalinowych. Dzięki lekturze tego opracowania będziesz mógł samodzielnie i w pełni świadomie zdecydować, czy hybryda typu plug-in to samochód dla Ciebie. Zapraszam.
Zabezpieczenie lakieru samochodowego to kolejny po powłoce ceramicznej temat, który postanowiłem zgłębić dla Ciebie na blogu. Ponownie więc spotkałem się...
Miękka hybryda zyskuje na popularności. Niemal każda z marek premium od jakiegoś czasu deklaruje, że zdecydowana większość jej kolejnych samochodów – nawet tych sportowych – będzie hybrydą. Miękką hybrydą. Miękkimi hybrydami, oprócz tych „zwyczajnych” modeli, będą (a nawet już są) również samochody sportowe, Mercedesy AMG, Audi RS czy BMW M. Profanacja? Czy to koniec tzw. „prawdziwej” motoryzacji? Czy powinieneś obawiać się miękkiej hybrydy? I co powinieneś o niej wiedzieć przed zakupem. Zapraszam na solidny przewodnik po technologii mild hybrid.
„Cześć, ojciec. Potrzebuję 150 tys. zł na start w przyszłym sezonie w wyścigach Kia” – zagajam przez telefon chwilę po zakończeniu III rundy Kia Platinum Cup na torze Poznań. Rundy, w której startowałem jako występujący gościnnie, ale pełnoprawny zawodnik VIP. Miałem swój team, całe zaplecze serwisowe, namiot i samochód z własnym nazwiskiem na szybie. Przez 4 dni byłem po prostu kierowcą wyścigowym. „To chyba musiałbym sprzedać mieszkanie” – słyszę w odpowiedzi.
Idea launch control rozkwitła prawie 30 lat temu, początkowo oczywiście w Formule 1. FIA jednak szybko ukróciła zapędy jajogłowych. Ale brak zrozumienia w F1 nie przeszkodził w upowszechnieniu się systemu launch control. Czym jest launch control i jak działa?
Dokładnie rok po pierwszej edycji eko-rajdu Volkswagen postanowił po raz drugi podjąć tę ciekawą inicjatywę. Ucieszyłem się, bo to wartościowe zawody, a pierwsza edycja zaowocowała naprawdę bardzo ciekawymi wnioskami i zaskakującymi rezultatami (np. bardzo dużymi rozbieżnościami między realnym a katalogowym zużyciem paliwa). Podczas drugiej edycji również padły kolejne rekordy dla silników TDI i TSI, a jeden z nich wykręciłem osobiście.