Kończę przygotowywać moje coroczne, już kultowe, podsumowanie wydarzeń na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. Zanim jednak je opublikuję,...
Ferrari 296 kosztuje około 1,5 mln zł i jak zwykle w przypadku tego typu samochodów nie będę zawracał Ci głowy tym jak się prowadzi, jak wypada w porównaniu z innymi supersamochodami za 1,5 mln zł, ani tym, czy powinieneś kupić 296. Zejdźmy na ziemię. Takie superauta jak Ferrari 296 są dla mnie pretekstem do refleksji i szerszego spojrzenia na motoryzację i samochody, z którymi mamy do czynienia na co dzień.
Nową tradycją na PremiumMoto.pl jest coroczne podsumowanie wyników sprzedaży (pierwszych rejestracji) samochodów luksusowych oraz supersamochodów w Polsce. Spójrzmy zatem, jak w 2019 roku w naszym kraju radziły sobie Ferrari, Bentley, Aston Martin, Rolls-Royce, Lamborghini oraz McLaren. Które z tych marek mogą zaliczyć rok do udanych i jakie modele rządzą w segmencie samochodów luksusowych?
Rynek dóbr luksusowych w Polsce ma się coraz lepiej, a najlepiej na tym rynku radzą sobie oczywiście samochody. Lamborghini, Ferrari, Rolls-Royce czy Bentley z roku na rok notują rekordową sprzedaż na naszym rynku. Najwyższa pora kompleksowo podsumować, jak poszczególne marki luksusowe poradziły sobie w 2018 roku. Zapraszam na jedyne w Polsce tak szczegółowe zestawienie rankingów i statystyk sprzedaży samochodów luksusowych.
Jakiś czas temu kompleksowo podsumowaliśmy dla Was to, co działo się na rynku samochodów premium w Polsce w 2014. Dzisiaj skoncentrujemy się na segmencie premium do kwadratu, czyli na samochodach luksusowych. Zobaczcie, jak w kraju nad Wisłą radziły sobie Ferrari czy Lamborghini i jak bardzo odskoczyło im... Maserati
Dokładnie 29 kwietnia 2014 roku Ferrari zniosło embargo na materiały z pierwszych jazd testowych hybrydowym LaFerrari. Czy dziennikarze doszukali się jakichś wad w wartym ponad 1,3 mln euro Ferrari? Czy mieli jakieś zastrzeżenia do auta, które reprezentuje wszystko, czego do tej pory Ferrari nauczyło się o tworzeniu samochodów drogowych i wyścigowych?
Nareszcie jest. Lżejsze, mocniejsze i szybsze Ferrari 458. Do tego łatwiejsze w prowadzeniu. Nazywa się 458 Speciale, a Włosi zaprezentują je na salonie samochodowym we Frankfurcie. Przyjrzyjmy się bliżej motoryzacyjnemu specjałowi od najlepszych kucharzy świata.
Z pewnością kojarzycie nazwisko Piëch. Tak, mowa o prezesie rady nadzorczej koncernu VW, wnuczku "ojca założyciela". Według niemieckiego "Auto Bild" niedawno Piëch stał się jednym z 499 szczęśliwców, którym drogą kupna udało się nabyć niesamowite LaFerrari.
Szef wszystkich szefów i prezes Ferrari Luca di Montezemolo zabrał niedawno głos w sprawie przyszłości "wierzgającego konika". Okazuje się, że włoska marka skupi się na jakości, a nie ilości, oraz nie planuje stworzenia niczego, co by wykraczało poza aktualne spektrum nadwozi i napędów. Przynajmniej póki Luca stoi na czele firmy. Tymczasem w Lamborghini...
Gdy emocje już opadną... przychodzi czas na zdjęcia. Zapraszamy do naszej obszernej galerii, w której zobaczycie najciekawsze premiery salonu samochodowego w Genewie 2103.