Nowy Mercedes klasy E (2023) to ważna nowość. Właśnie zadebiutowała w Polsce, a jej premiera, wraz z premierą Mercedesa eCitana uświetniła inną ważną uroczystość – otwarcie zmodernizowanego salonu Mercedes–Benz Auto Frelik w Bydgoszczy. Miałem przyjemność opowiedzieć o tych nowościach ponad pół tysiącu gości uczestniczących w tym wydarzeniu. A teraz o nowej klasie E chciałem opowiedzieć również Tobie.
Nowy Mercedes GLC 2023 – podejście drugie. O nowym Mercedesie GLC już tutaj opowiadałem przy okazji pierwszego, krótkiego kontaktu z tym samochodem. Teraz nowego GLC z najsłabszym silnikiem benzynowym (2,0 l, 204 KM) wziąłem na solidy tygodniowy test. Na filmie dzielę się szczegółowymi wrażeniami i opinią na temat tego popularnego SUV-a klasy premium.
Za nami pierwszy kwartał 2023. Pora zatem spojrzeć, jak wygląda sytuacja na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. Zobaczmy, jak poszczególne marki premium poradziły sobie w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku i czy mamy jakieś niespodzianki.
Najwyższa pora zadać sztucznej inteligencji (pod postacią narzędzia ChatGPT) ważne, egzystencjalne pytania, których jeszcze nikt jej nie zdał. Skoro ChatGPT jest syntezą naszej wiedzy o otaczającym świecie, to z pewnością rzuci nowe światło na niezwykle delikatną i subiektywną materię pojęcia premium w motoryzacji. I kto wie, może odkryje przed nami jakieś nowe prawdy. Pora na sesje trudnych i podchwytliwych pytań o samochody premium.
Tradycyjnie, na początku każdego roku przygotowuje dla Ciebie szczegółowy ranking marek i modeli samochodów premium w Polsce. I nie inaczej jest tym razem. Tylko na PremiumMoto znajdziesz tak dokładną analizę wyników sprzedaży nowych samochodów klasy premium na naszym rynku. Sprawdź, jakie marki i które modele poradziły sobie najlepiej w trudnym dla całego przemysłu motoryzacyjnego 2022 roku. Zapraszam!
Mercedes klasy T to całkowita nowość w ofercie samochodów osobowych Mercedesa. Przynajmniej teoretycznie, bo w praktyce wszyscy dobrze wiemy, że na rynku jest już coś takiego, jak osobowa wersja użytkowego Citana, która jest bardzo blisko klasy T. Tak czy inaczej, w słowniku Mercedesa literki T jeszcze nie było. Postanowiłem więc przyjrzeć się jej bliżej i opowiedzieć Ci o tym, co (klasa T) ma do zaoferowania.
Sprawdziłem dokładnie realny zasięg samochodu elektrycznego w zimie i muszę przyznać, że jestem zaskoczony wynikami mojego testu. Jeśli planujesz zakup samochodu elektrycznego, to sądzę, że warto, abyś przeczytał(a) o moich doświadczeniach z elektrykiem w zimie. Wiadomo, lepiej uczyć się na cudzych błędach.
Nowy Mercedes GLC wjeżdża na polskie drogi. Nie ma łatwego zadania, bo jest następcą jednego z najpopularniejszych nowych samochodów segmentu premium na naszym rynku, spoczywa więc na nim spora odpowiedzialność. Zobacz, jak zmienił się Mercedes GLC, co ma do zaoferowania i jak został przygotowany do walki o kontynuowanie sukcesu poprzednika. W pierwszym teście nowego GLC wspiera mnie Mercedes-Benz Auto Frelik.
Mercedes EQS – po pierwsze nie jest tym, czym się go określa, czyli elektrycznym odpowiednikiem klasy S. Po drugie mimo deklarowanego przez Mercedesa zasięgu prawie 700 km, raczej trudno myśleć o nim, jak o autostradowym przecinaku. Przynajmniej w testowanej przeze mnie mocnej odmianie 580. Zapraszam na szczegółowy test, pomiary i wynikające z nich refleksje o elektromobilności klasy premium.
Zapraszam na podsumowanie wyników sprzedaży samochodów marek premium w Polsce w 2021 roku. Przekonajmy się, jak marki premium radziły sobie w trudnych czasach zdominowanych przez nadmiar wirusa i niedobór mikroprocesorów. Sprawdźmy, które mogą cieszyć się z sukcesu, a które... nieco mniej.