Nowy Mercedes klasy S jest super. Wystarczy, że przekroczysz jego nieskromne progi, by momentalnie zaczął czarować Cię świecidełkami, komfortowymi dodatkami, trójwymiarowymi wskaźnikami, wielkim ekranem, dźwiękiem 4D, obracającymi się głośnikami i wieloma innymi efektownymi gadżetami. Od razu widzisz, że nowa klasa S nadal wyznacza standardy w klasie premium... Ale...
Mercedes klasy G od zawsze był uważany za samochód, który jest jednocześnie fantastyczny i bez sensu. Nie skręcał, na autostradzie zapewniał komfort akustyczny Fiata 126p i palił tyle, co Unimog, z którego zapożyczył kierunkowskazy. Jednocześnie klasa G pozostawała wyjątkowo pociągającym lifestylowym gadżetem. Czy całkowicie nowa (ale nadal taka sama) klasa G zmienia coś w tym wizerunku? Postanowiłem to sprawdzić biorąc w obroty najwyższą formę wtajemniczenia w klasę G, czyli G63 AMG.
Hybryda plug-in, czyli taka ładowana z gniazdka może być dla Ciebie świetną propozycją. Ale wcale nie musi. To kompendium ma na celu dać Ci pełną wiedzę o hybrydach plug-in, dokładny obraz tej technologii – jej wad, zalet, kosztów, przewag i słabości względem samochodów spalinowych. Dzięki lekturze tego opracowania będziesz mógł samodzielnie i w pełni świadomie zdecydować, czy hybryda typu plug-in to samochód dla Ciebie. Zapraszam.
Zapraszam na wstępne podsumowanie wydarzeń na rynku samochodów premium w Polsce w 2020 roku. Przygotowałem ranking marek oraz krótko przeanalizowałem ich wyniki sprzedaży (pierwszych rejestracji) za 2020 rok. Zobacz, które z marek premium najlepiej poradziły sobie w trudnym roku spod znaku nietoperza.
Mercedes-AMG GT 63 S 4Door Coupe (i do tego jeszcze 4Matic+) został bohaterem 5. odcinka uznanego przez krytyków cyklu #FuraZbani. Został też bohaterem mojego prywatnego rankingu samochodów klasy premium. O tym, dlaczego tak się stało opowiedziałem na filmie, a tutaj napiszę w skrócie.
Mercedes-AMG GLC 63 S – do niedawna najszybszy SUV na świecie – jest bohaterem drugiego odcinka z cyklu "Fura z bani". Według mnie ten SUV Mercedesa zasługuje na szczególną uwagę, bo ma pewną cechę, o której mało kto wspomina, a która wyróżnia go na tle konkurentów. Pozwól więc, że trochę Ci o nim opowiem z mojej perspektywy. Zapraszam na krótkie wrażenia z jazdy i długi test wideo.
Nowy Mercedes A45 S AMG (a dokładnie Mercedes-AMG A 45 S) – przy standardowym hatchbacku jest jak rakieta Elona Muska...
Miękka hybryda zyskuje na popularności. Niemal każda z marek premium od jakiegoś czasu deklaruje, że zdecydowana większość jej kolejnych samochodów – nawet tych sportowych – będzie hybrydą. Miękką hybrydą. Miękkimi hybrydami, oprócz tych „zwyczajnych” modeli, będą (a nawet już są) również samochody sportowe, Mercedesy AMG, Audi RS czy BMW M. Profanacja? Czy to koniec tzw. „prawdziwej” motoryzacji? Czy powinieneś obawiać się miękkiej hybrydy? I co powinieneś o niej wiedzieć przed zakupem. Zapraszam na solidny przewodnik po technologii mild hybrid.
Nowy Mercedes-AMG A35 to kolejny hothatch, który wpadł w moje ręce. Czekałem na niego. Z jednej strony jest wstępem do opętanego mocą i nadsterownością świata AMG, z drugiej – kandydatem do tytuły tego „najlepszego” hothatcha na rynku. Jak wypada w praktyce? Czy spełnia pokładane w nim nadzieje? Pozwólcie, że jako hothatchowy wyjadacz trochę się powymądrzam.
Każdego roku na PremiumMoto.pl przygotowuję dla Ciebie obszerne podsumowanie wydarzeń na rynku nowych samochodów klasy premium w Polsce. I jak co roku podkreślam, że to jedyne opracowanie tego typu w sieci. Przedstawiam w nim szczegółowe i niedostępne nigdzie indziej dane o sprzedaży nowych samochodów klasy premium w Polsce. Dzięki zamieszczonym tu rankingom i analizom otrzymujesz pełną wiedzę o tym, co dzieje się w segmencie premium.