Mercedes-AMG GT 63 S 4Door Coupe (i do tego jeszcze 4Matic+) został bohaterem 5. odcinka uznanego przez krytyków cyklu #FuraZbani. Został też bohaterem mojego prywatnego rankingu samochodów klasy premium. O tym, dlaczego tak się stało opowiedziałem na filmie, a tutaj napiszę w skrócie.

Nie chodzi nawet o to, że Mercedes-AMG GT 63 S 4Door Coupe był do niedawana najmocniejszym seryjnie produkowanym Mercedesem. Nie chodzi nawet o to, że również do niedawna był najszybszym na świecie 4-miejscowym samochodem na Nurburgringu. Owszem, osiągi i sportowy potencjał mają znaczenie, ale w przypadku AMG GT 63 S 4Door Coupe to jedynie połowa historii. 

mercedes-amg-gt63s-4door-test-1

Mercedes-AMG GT 63 S 4Door Coupe w konfiguracji za około 910 tys. zł. Co do konfiguracji, to muszę zaznaczyć, że konfigurator GT 63 S 4Door daje niezwykle szerokie pole do popisu. Tego 639-konnego liftabcka/sedana o linii coupe możesz przyrządzić na elegancko (tak, jak na zdjęciu) lub na sportowo, ze sztywnym skrzydłem z tyłu, kubełkowymi fotelami i dodatkami z włókna węglowego.

 

AMG GT 63 S 4Door Coupe – cała historia

A cała historia przedstawia się w ten sposób, że ten 3. samodzielny model od AMG, bezpośredni rywal dla najszybszego Porsche Panamery i BMW M8 Competition Grand Coupe urzekł mnie swoją wszechstronnością, tym jak bardzo rozciągnięty jest na skali sport-komfort. W tej klasie samochodów – a mówimy 4/5-drzwiowych, rodzinnych, szybkich samochodach za około 1 mln zł – nie ma bardziej „rozciągniętego” rywala.

mercedes-amg-gt63s-4door-test-2

AMG GT 63 S 4Door Coupe – osiągi Ferrari i aspekty praktyczne dużego SUV-a. Do tego fenomenalna zabawa za kierownicą na krętych drogach.

Z jednej strony w zakrętach bawiłem się za kierownicą tego 2-tonowego Mercedesa lepiej niż w AMG A 45 S, z drugiej, w długich trasach, w mieście i na zniszczonych drogach ten najszybszy Mercedes był wystarczająco komfortowy, aby dać to pożądane poczucie błogiego relaksu za kierownicą. No bo z jednej strony masz 639 KM i osiągi porównywalne (podobnie jak w BMW M8 Competition) z mocniejszymi Ferrari i Lambo, a z drugiej strony masz obszerne, wentylowane fotele z masażami, zapachy rozpylane w kabinie, mnóstwo skóry i niemal luksusowe warunki podróżowania (jak na AMG). 

 

Mercedes-AMG GT 63 S 4Door – dlaczego jest najlepszy?

Połączenie tych dwóch elementów w jednym samochodzie wcale nie jest takie proste, ani oczywiste, o czym zdążyłem się przekonać przy okazji testu BMW M8 Competition. O ile w kwestii osiągów i dynamiki M8 dorównywało AMG GT 63 S 4Door, to w kwestii komfortu GT 63 S 4Door na pneumatyce wypadł o jakieś 15 proc. lepiej. Mówiąc prostym językiem: AMG mniej trzęsie. W

AMG GT 63 S w kwestii ogólnego komfortu wypadł podobnie jak Panamera, ale z kolei Panamera, która dorównałaby osiągami AMG GT 63 S 4 Door jest hybrydą typu plug-in i waży 2,5 tony, a przez to w zakrętach wypada 15 proc. gorzej niż AMG GT 63 S.

mercedes-amg-gt63s-4door-test-3

Bardzo lubię tę perspektywę na AMG GT 63 S 4Door Coupe. Dobrze oddaje potencjał tego samochodu i wrażenie, jaki robi przy bliższym kontakcie.

OK AMG GT 63 S pod względem izolacji od nieprzyjemnych wrażeń związanych z szybkim przemieszczaniem się nie jest tak dobry jak zwykła klasa S czy klasa E, ale w swojej kategorii, hardcorowych samochodów sportowych jest w ścisłej czołówce.

Podobnie jak w przypadku M8 Competition te moje rozważania mogą być dosyć abstrakcyjne, ale mówimy tutaj o abstrakcyjnych samochodach za abstrakcyjne pieniądze, a to wymaga wzniesienia się na dosyć abstrakcyjny poziom testu.

W bardziej ogólnym ujęciu z perspektywy zwykłego śmiertelnika AMG GT 63 S 4Door to samochód kompletny, genialny w swojej wszechstronności, osiągach i zachowaniu w zakrętach. Słowem: według mnie najlepszy samochód, jaki możesz mieć do 1 mln zł. Potem wchodzimy w rejony McLarenów i innych Ferrari.

 

AMG GT 63 S 4Door Coupe 4Matic+ – test wideo

 

AMG GT 63 S 4Door Coupe – brzmienie i osiągi

Bym zapomniał. Do tego wszystkiego AMG G 63 S 4Door Coupe nadal świetnie brzmi. Na tyle dobrze, że nagrałem o tym osobny film dla potomnych, którzy dorastają w erze postWLTP.

Mercedes AMG GT 63 S 4Door Coupe – najlepszy samochód do 1 mln zł?
Według mnie najlepszy samochód sportowo-rodzinny, jaki możesz kupić za mniej niż 1 mln zł. Topowe osiągi, fenomenalna zabawa w zakrętach i aspekty praktyczne przyzwoitego SUV-a. Jeśli miałbym wybrać jeden samochód na wszystkie okazje, to byłby nim właśnie Mercedes-AMG GT 63 S 4Door Coupe (od połowy 2020 roku oferowany już z MBUX).
Wygląd
Wnętrze
Osiągi
Silnik
Multimedia (przed 2020)
Premium feel
To jest premium:
  • Osiągi supersamochodu,
  • Połączenie komfortu i sportu,
  • Image.
To nie jest premium:
  • Te plastikowe skrzela po bokach,
  • drobiazgi we wnętrzu.
4.7Jak premium?

O Autorze

Avatar

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

Moja matka mówi, że profil na Instagramie to jedyne, co mi się w życiu udało. 
Zapraszam w wolnej chwili.

close-link