Czy samochody elektryczne mają szansę stać się naprawdę ekologiczne? Tak, chociaż musi zaistnieć sporo warunków, żeby tak się stało. Jednym z nich jest ładowanie samochodu prądem pozyskanym z odnawialnych źródeł energii. I tu pojawia się pewien problem.
Jako prelegent podczas IV Międzynarodowego Szczytu Klimatycznego Togetair starałem się jasno przedstawić powody, dla których (nie tylko w Polsce) nadal niechętnie i z dużą rezerwą podchodzimy do samochodów elektrycznych.
Jaki powinien być idealny samochód elektryczny? Przede wszystkim przystępny cenowo, niewielki, zwinny, stworzony z myślą o szybkim i sprawnym przemieszczeniu się po mieście. A to dokładne przeciwieństwo BMW i7 w konfiguracji za 1 mln zł. Skąd więc ten tytuł?
Sprawdziłem dokładnie realny zasięg samochodu elektrycznego w zimie i muszę przyznać, że jestem zaskoczony wynikami mojego testu. Jeśli planujesz zakup samochodu elektrycznego, to sądzę, że warto, abyś przeczytał(a) o moich doświadczeniach z elektrykiem w zimie. Wiadomo, lepiej uczyć się na cudzych błędach.
Nissan Ariya dołącza do grona zbudowanych od podstaw samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku. Pora przekonać się, czym zaskakuje, czym się wyróżnia i czym rozczarowuje elektryczny crossover od marki, która już 12 lat temu zaoferowała nam pierwszy, pełnowartościowy samochód elektryczny w postaci LEAF-a. Zapraszam na test w formie filmu i krótką refleksję.
Mercedes EQS – po pierwsze nie jest tym, czym się go określa, czyli elektrycznym odpowiednikiem klasy S. Po drugie mimo deklarowanego przez Mercedesa zasięgu prawie 700 km, raczej trudno myśleć o nim, jak o autostradowym przecinaku. Przynajmniej w testowanej przeze mnie mocnej odmianie 580. Zapraszam na szczegółowy test, pomiary i wynikające z nich refleksje o elektromobilności klasy premium.
Porsche Taycan GTS skłonił mnie do zmiany fundamentalnego stanowiska wobec samochodów elektrycznych. Do niedawna twierdziłem, że nie ma możliwości, aby...
BMW iX w mocnej, dwusilnikowej odmianie oznaczonej jako 50 jest samochodem trochę bez sensu. To duży SUV za 600 tys. zł, który raczej nie może być jedynym samochodem w rodzinie. Jednocześnie jest też jednym z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku i najlepszym "cywilnym" BMW do jazdy na co dzień, jakie obecnie możesz mieć. Jak to wszystko pogodzić? Zaraz wyjaśnię.
Kia EV6 cieszy się bardzo dobrą opinią wśród kierowców i entuzjastów samochodów elektrycznych. Zdobyła też dosyć prestiżowy tytuł Car of the Year 2022 i jest uznawana za jeden z najlepszych ( o ile nie najlepszy) samochodów elektrycznych, jakie obecnie możesz kupić z dopłatą w programie "Mój elektryk". A jak jest w rzeczywistości? Dokładnie to sprawdziłem.
Audi Q4 E-tron Sportback – bardziej stylowa i (według mnie) atrakcyjniejsza interpretacja mniejszego, elektrycznego SUV-a Audi. Q4 E-tron Sportback nie traci na aspektach praktycznych względem bardzie konserwatywnie stylizowanego brata. Jest więc jeszcze bardziej kuszącą propozycją wśród samochodów elektrycznych, które po pierwsze mogą pełnić funkcję jedynego samochodu w rodzinie, a po drugie łapią się na dopłatę w programie "Mój elektryk". A jak wypada na tle konkurentów?