Sprawdziłem dokładnie realny zasięg samochodu elektrycznego w zimie i muszę przyznać, że jestem zaskoczony wynikami mojego testu. Jeśli planujesz zakup samochodu elektrycznego, to sądzę, że warto, abyś przeczytał(a) o moich doświadczeniach z elektrykiem w zimie. Wiadomo, lepiej uczyć się na cudzych błędach.
Nissan Ariya dołącza do grona zbudowanych od podstaw samochodów elektrycznych dostępnych na polskim rynku. Pora przekonać się, czym zaskakuje, czym się wyróżnia i czym rozczarowuje elektryczny crossover od marki, która już 12 lat temu zaoferowała nam pierwszy, pełnowartościowy samochód elektryczny w postaci LEAF-a. Zapraszam na test w formie filmu i krótką refleksję.
Mercedes EQS – po pierwsze nie jest tym, czym się go określa, czyli elektrycznym odpowiednikiem klasy S. Po drugie mimo deklarowanego przez Mercedesa zasięgu prawie 700 km, raczej trudno myśleć o nim, jak o autostradowym przecinaku. Przynajmniej w testowanej przeze mnie mocnej odmianie 580. Zapraszam na szczegółowy test, pomiary i wynikające z nich refleksje o elektromobilności klasy premium.
Porsche Taycan GTS skłonił mnie do zmiany fundamentalnego stanowiska wobec samochodów elektrycznych. Do niedawna twierdziłem, że nie ma możliwości, aby...
BMW iX w mocnej, dwusilnikowej odmianie oznaczonej jako 50 jest samochodem trochę bez sensu. To duży SUV za 600 tys. zł, który raczej nie może być jedynym samochodem w rodzinie. Jednocześnie jest też jednym z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku i najlepszym "cywilnym" BMW do jazdy na co dzień, jakie obecnie możesz mieć. Jak to wszystko pogodzić? Zaraz wyjaśnię.
Kia EV6 cieszy się bardzo dobrą opinią wśród kierowców i entuzjastów samochodów elektrycznych. Zdobyła też dosyć prestiżowy tytuł Car of the Year 2022 i jest uznawana za jeden z najlepszych ( o ile nie najlepszy) samochodów elektrycznych, jakie obecnie możesz kupić z dopłatą w programie "Mój elektryk". A jak jest w rzeczywistości? Dokładnie to sprawdziłem.
Audi Q4 E-tron Sportback – bardziej stylowa i (według mnie) atrakcyjniejsza interpretacja mniejszego, elektrycznego SUV-a Audi. Q4 E-tron Sportback nie traci na aspektach praktycznych względem bardzie konserwatywnie stylizowanego brata. Jest więc jeszcze bardziej kuszącą propozycją wśród samochodów elektrycznych, które po pierwsze mogą pełnić funkcję jedynego samochodu w rodzinie, a po drugie łapią się na dopłatę w programie "Mój elektryk". A jak wypada na tle konkurentów?
W 2021 roku Audi zasypało nas mniej i bardziej istotnymi nowościami. Elektryczny SUV średniej wielkości, czyli Q4 E-tron należ do tej drugiej grupy. To obecnie wstęp do elektromobilnego świata Audi, najtańszy elektryczny samochód w gamie i najtańszy (nie licząc i3) samochód elektryczny od marki premium. Cena to nie jedyny powód, dla którego Q4 E-tron powinieneś poznać bliżej.
Audi E-tron GT – pierwszy zbudowany od podstaw samochód elektryczny od Audi. Pierwsze elektryczne gran turismo na rynku. Najszybsze produkcyjne Audi ze znaczkiem RS. Popisowy numer z repertuaru "Przewaga dzięki technice" z gościnnym udziałem Porsche. Jak wypada w praktyce? Zapraszam na wrażenia z pierwszych jazd testowych, popularnie zwane testem.
Mustang Mach-E – pierwszy zbudowany całkowicie od podstaw samochód elektryczny Forda – gościł już na PremiumMoto.pl. Poznaliśmy go teoretycznie jeszcze w 2020 roku. Teraz przyszła pora na pierwszą praktyczną przymiarkę (popularnie zwaną testem) do tego obiecującego elektrycznego crossovera. Przekonaj się, czym zaskakuje, czym rozczarowuje i jak jeździ Ford Mustang Mach-e.