Audi właśnie przedstawiło szczegóły dotyczące nowej wersji swojego supersamochodu – modelu R8. Wersja przygotowana na rok 2013 będzie posiadać więcej mocy, bardziej agresywną stylizację oraz dwusprzęgłową skrzynię biegów. Zobaczcie najmocniejsze Audi R8 2013 na filmie.
Supersamochód Audi R8 już w momencie swojej premiery spotkał się z niezwykle ciepłym przyjęciem i do dziś we wszystkich testach i porównaniach zbiera jedynie najwyższe noty. Z taśm produkcyjnych zjechało już ponad 20 tys. egzemplarzy, a R8 ma już pięć lat na karku. To w dzisiejszych realiach sporo. Nie da się ukryć – R8 się starzeje. Owszem w między czasie doczekaliśmy się otwartej wersji Spyder, wersji z silnikiem V10 o mocy 525 KM i ekstremalnej, limitowanej oznaczonej GT. Czas już jednak najwyższy na większe zmiany.
Zmiany typowe dla faceliftingu, które obejmują zarówno wersją Spyder jak i coupe. Audi R8 2013 otrzyma nowy design zderzaków i sztandarowe dla Audi „wściekłe” światła LED. Nabywcy odświeżonego R8 będą mogli wybierać też spośród nowych wzorów felg oraz kolorów nadwozia.
Audi R8 2013 – zmiany i poprawki
W kwestii dynamiki obejdzie się bez rewolucji. Do wyboru dwie wersje silnikowe: 430-konne, 4,2-litrowe V8 (0-100 km/h w 4,2) lub 525-konne, 5,2-litrowe V10 (0-100 km/h w 3,6s). Do tej pory wszystko po staremu. Ale Audi przygotowało też coś specjalnego – wersję R8 Plus. Napędzana będzie wzmocnioną do 550 KM jednostką V10, dzięki temu 100 km/h pojawi się na liczniku po 3,5 s. Osiągami zbliży się więc do obecnie najbardziej wyczynowej wersji GT i podobnie jak ona, R8 Plus będzie lżejszy oraz będzie posiadać sztywniejsze zawieszenie.
Jednak chyba najważniejszą informacją jest ta, że w standardzie nadal pozostaje rewelacyjna manualna skrzynia, poruszająca się po cudownym „otwartym” mechanizmie. Jedna z najlepszych przekładni manualnych we współczesnej motoryzacji. W opcji pojawi się natomiast dwusprzęgłowa skrzynia S tronic o siedmiu przełożeniach, która do tej pory nie mogła sobie poradzić z ogromnymi pokładami momentu, jakimi dysponuje R8.
Nowe R8 zadebiutuje już we wrześniu na salonie samochodowym w Paryżu. W Niemczech ceny nowego R8 będą startować od 113 500 euro. R8 Plus to już wydatek rzędu 173 200 euro. Tymczasem już pod koniec roku ujrzymy seryjną wersją R8 e-tron o napędzie całkowicie elektrycznym.