Volkswagen Arteon to bez wątpienia najciekawszy model w ofercie niemieckiego producenta. Ma konkurować z tzw. czterodrzwiowymi coupe klasy premium od Audi czy BMW. To odważne deklaracje, dlatego postanowiłem bliżej przyjrzeć się Arteonowi. Po tygodniowym teście spieszę podzielić się z Wami opinią, wrażeniami i wszystkim, co powinniście wiedzieć o Volkswagenie Arteo
VII generacja Volkswagena Golfa po faceliftingu zadebiutowała na polskim rynku. Najpopularniejszy hatchback świata z zewnątrz zmienił się nieznacznie, jednak zyskał gruntownie zmodernizowane systemy medialne, mnóstwo systemów wsparcia kierowcy, nowy silnik oraz skrzynię biegów. Zapraszam na mój przewodnik po zmianach w Golfie.
Volkswagen Golf R to najmocniejszy Golf w historii. Ma napęd na wszystkie koła, który potrafi przerzucić 100 proc. momentu na tył, szybki układ kierowniczy, a ESP da się całkowicie dezaktywować. Brzmi obiecująco, prawda? A jak jest w rzeczywistości? Zapraszamy na nasz test Volkswagena Golfa R VII generacji.
Volkswagen Golf R (VII) to najmocniejszy i najszybszy obecnie Golf w historii marki. Golf R niezwykle konsekwentnie i efektywnie przekłada moc 300 KM i moment 380 Nm na asfalt – suchy i mokry. Ale – mimo poczwórnych końcówek wydechów – raczej nie zwraca na siebie uwagi stylizacją nadwozia. Oceńcie sami. Zapraszamy do naszej galerii zdjęć Volkswagena Golfa R siódmej generacji w kolorze biały "Oryx" perłowy z tapicerką skórzaną Nappa Carbon. Egzemplarz w konfiguracji za 200 tys. zł.
Inżynierowie Volkswagena, od czasu do czasu, lubią zademonstrować swoją... moc (vide Bugatti Veyron). Teraz Volkswagen potwierdził, że do seryjnej produkcji trafi Golf o mocy ponad 400 KM. Będzie to najmocniejszy seryjny hatchback w historii i policzek dla Mercedesa A45 AMG, czy nowego Forda Focus RS. Poznajcie szczegóły.
800 Niutonometrów momentu, 620 Wat nagłośnienia i ponad 400 tys. zł - wystarczająco premium? Jak dla nas, tak. To wartości charakteryzujące nowego Volkswagena Touarega w najdroższej, niemal kompletnie wyposażonej wersji z pakietem R-style i 4,2-litrowym silnikiem V8 TDI. Tej wersji nie ma jeszcze w ofercie polskich salonów, ale nam udało się zabrać ją na jazdę testową podczas polskiej premiery nowego Touarega. Czego się o nim dowiedzieliśmy na trasie wiodącej odcinkami specjalnymi Rajdu Świdnickiego?
Nowy Volkswagen Touareg w specjalnej, bogatej wersji wyposażenia Perfectline R-Style jest wystarczająco premium, aby zostać bohaterem jednej z naszych galerii. Poza tym podczas polskiej premiery Nowy Touareg dostał niezły wycisk w kamieniołomie i załapał się na niezłą sesję
Nie ma tego BMW, nie ma tego Mercedes, nie ma i Audi. Właściwie to nie ma tego żadna inna marka na świecie oprócz... Volkswagena. Czego? Asystenta parkowania z przyczepą (Trailer Assist), czyli elektronicznego systemu wspomagającego manewrowanie z przyczepą. To odpowiedź na wiele problemów "pierwszego świata". Koniec z zakłopotaniem pod stadniną koni, albo w porcie. Jak dla nas zdecydowanie premium
W grudniu, jak grom z jasnego nieba gruchnęła wiadomość, że Volkswagen kończy produkcję 2-litrowej, 16-zaworowej jednostki TFSI o oznaczeniu EA1113. To motor napędzający Audi S3 poprzedniej generacji, oraz... zgadza się, Volkswagena Scirocco R. Tym samym VW zakończył rynkową karierę swojego najmocniejszego coupe