Czy wiecie, że trzydrzwiowa odmiana Audi A3 jest w naszym kraju bardziej egzotycznym samochodem niż R8? W ciągu ostatnich dwóch lat nie zarejestrowano ani jednego nowego, 3-drzwioego Audi A3. Tymczasem A3 w wersji Sportback (5-drzwiowy hatchback) oraz Limousine (sedan) radzą sobie na naszym rynku coraz lepiej. Audi A3 to drugi najpopularniejszy kompaktowy model segmentu premium w Polsce oraz drugie (po Q2) najchętniej wybierane Audi. W salonach właśnie debiutuje A3 po tzw. głębokich zmianach produktowych. Zapraszam Was na ilustrowany przewodnik po tych zmianach.

Odświeżone Audi A3 Sportback vs Limousine

Zobacz ranking sprzedaży samochodów klasy premium w Polsce

Odświeżone Audi A3 Limousine (S line)

Audi_A3_2016_Zakopane1301

Osłona chłodnicy Singleframe w odświeżonym Audi A3 ma ostrzejsze kontury i jest szersza, reflektory natomiast są smuklejsze oraz bardziej wyraziste. Muszę przyznać, że czerwone A3 Limousine ze stylizacyjnym pakietem S line robi świetne wrażenie. W opcji jest dostępne zawieszenie sportowe, dzięki któremu A3 zostaje obniżone 15 mm, a w wersji S line nawet o 25 mm. Teraz z niecierpliwością czekam na RS3 Limousine.

Audi_A3_2016_Zakopane1316

Odświeżone Audi A3 z tyłu poznacie po przeprojektowanych reflektorach z wyrazistą grafiką świateł stopu. W przypadku opcjonalnych, przednich reflektorów diodowych, tylne światła również są wykonane w technice diodowej. Dodatkowo, w przypadku reflektorów diodowych i Matrix LED, w tylnych światłach znajdują są kierunkowskazy z dynamicznym sposobem sygnalizacji (podobnie jak w wyższych modelach Audi).

Audi_A3_2016_Zakopane1266

Pakiet stylizacyjny S line Exterieur to wydatek 7100 zł. Za tę kwotę otrzymujemy wloty powietrza w strukturze plastra miodu z chromowanymi wstawkami, chromowane końcówki rur wydechowych (pojedyncze lub podwójne w zależności od mocy silnika), dyfuzor w kolorze czarnym ze wstawkami o strukturze plastra miodu, spoiler dachowy S line (w Sportbacku), zderzak przedni i tylny oraz listwy boczne w sportowej stylistyce oraz logo S line na przednich błotnikach. Za kolejne 9200 zł możemy zamówić pakiet sportowy S line, który sportowe akcenty wprowadza głównie do wnętrza. Cena pakietu S line Exterieur w połączeniu z pakietem sportowym S line będzie niższa o 1 tys. zł. Ot, taki premium tip.

Audi_A3_2016_Zakopane1145

Światła odświeżonego Audi A3 posiadają charakterystyczne załamanie dolnej krawędzi reflektora. W standardzie w A3 montowane są reflektory bi-ksenonowe, opcjonalnie reflektory diodowe lub – po raz pierwszy w klasie samochodów kompaktowych segmentu premium (nowa Astra się nie łapie) – reflektory diodowe Matrix (4760 zł). Dowiedz się więcej o światłach Matrix LED i zobacz jak działają.

Odświeżone Audi A3 S line Sportback

Audi_A3_2016_Zakopane1255

Paleta lakierów Audi A3 również została odświeżona. Do wyboru jest teraz dwanaście barw, w tym pięć nowych: niebieski Aral, niebieski Kosmos, szary Nano, czerwony Tango i żółty Vegas. W przypadku pakietu S Line możemy się również zdecydować na szary, perłowy lakier Daytona (to ten znany z modeli RS).

Audi_A3_2016_Zakopane1260

Kształt tylnych świateł Sportbacka różni się nieco od tego w Limousine. Relingi dachowe w kolorze srebrnym to dodatek za 1290 zł. Tylny dyfuzor jest elementem pakietu stylizacyjnego S line i jakoś nie do końca przypadł mi do gustu. Może druga para końcówek wydechu poprawiłaby sytuację.

Audi_A3_2016_Zakopane1277

Nowe Audi A3 jest seryjnie wyposażane w koła o rozmiarze 16 cali, w opcji dostępne również 17, 18 i 19 cali. Ogumienie również zostało zmodernizowane – teraz, według zapewnień Audi, jest bardziej wydajne i zoptymalizowane pod kątem zmniejszenia oporów. Kliknij TU, aby zobaczyć dostępne w A3 wzory felg.

Wnętrze Audi A3 po aktualizacji technologicznej (2016) –  virtual cockpit, rozbudowany infotainment, usprawniona obsługa MMI oraz nowe systemy asystujące

Wysoka jakość użytych materiałów, doskonałe wykończenie i wzorowa ergonomia – nie mogło być inaczej. Nowością są dwa komfortowe dodatki: podgrzewana kierownica oraz fotele z funkcją masażu (prosta implementacja polegająca na wypychaniu odcinka lędźwiowego). Do wyboru są nowe wzory tapicerek oraz listew dekoracyjnych. Wśród całej palety systemów asystujących – po raz pierwszy w tej klasie samochodu – pojawia się asystent jazdy w korku, współpracujący z systemem Audi adaptive cruisecontrol (ACC) z funkcją Stop&Go. Nowością (wcześniej w Q2) jest również system Emergency Assist (kliknij tu, aby dowiedzieć się, jak działa). Nie zabrakło również asystenta ruchu poprzecznego.

 

190A3

Audi virtual cockpit w nowym Audi A3 to rozwiązanie, które trafiło tu z wyższych modeli marki. Kosztuje 3 tys. zł, ale uważam, że warto. Na ekranie TFT o przekątnej 12,3 cala i rozdzielczości 1440 x 540 pikseli są wyświetlane najważniejsze informacje dotyczące jazdy. Wszystko obsługujemy przyciskami na kierownicy. Obsługę virtual cockpitu można pojąć na dystansie pierwszych kilku kilometrów.

195a3

Widzicie te dwa guziki po bokach pokrętła? Do tej pory były cztery. Generalnie Audi zadbało o to, aby obsługa multimediów i nawigacji była jak najprostsza. Na powierzchni pokrętła (w opcji) znajduje się panel dotykowy. Służy do wprowadzania liter i cyfr, a także przetwarzania zarówno prostych jak i złożonych gestów palcami, np. zoom mapy jak w smartfonie.

044A3

Struktura menu systemu MMI została zaprojektowana na nowo. Jest teraz bardziej „płaska” i przypomina tę w smartfonie. MMI rozwija skrzydła po połączeniu z internetem (standard LTE). Wówczas możemy korzystać z nawigacji Google Earth oraz usług Google StreetView, a dzięki Audi connetct otrzymujemy informacje o ruchu drogowym, wskazówki dotyczące parkingów, celów podróży, cen paliw czy pogody. Zobacz na filmie, co oferuje system audi connect w Polsce. Sprzężenie telefonów komórkowych wyposażonych w system operacyjny iOS lub Android odbywa się natomiast za pomocą Audi smartphone interface (dodatek za 1700 zł).

059A3

Gama jednostek napędowych Audi A3 obejmuje cztery silniki: dwa benzynowe i dwa wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 110 KM do 150 KM. Wszystkie doładowane jednostki z wtryskiem bezpośrednim powstają w myśl założeń rightsizingu (czyli Audi nie przesadza ze zmniejszaniem pojemności) i spełniają normę emisji spalin Euro 6. W palecie pojawia się również silnik 1.0 TFSI – pierwsza w rodzinie A3 jednostka trzycylindrowa. Kompaktowy silnik generuje moc 115 KM i moment obrotowy 200 Nm, dostępny w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Według testów NECD spalanie w tej jednostce wynosi średnio 4,5 l/100 km. Gama A3 to również 310-konne S3 (zyskało 10 KM) oraz hybrydowy, 204-konny A3 e-tron (zobacz jak jeździ A3 na prąd).

Nowy asystent w Audi – przyda Ci się?

Audi_A3_2016_Zakopane1397

Jestem Wam jeszcze winien wrażenia z pierwszych jazd testowych, które odbywały się na malowniczych (i co ważniejsze krętych) drogach w okolicach Zakopanego. Cóż, w tej kwestii nic się nie zmieniło – A3 nadal oferuje wrażenia godne większych samochodów segmentu premium, a silnik TDI, jak na mój gust, nadal nieco zbyt donośnie manifestuje swój wysokoprężny charakter w kabinie i zaburza ogólny premium feel A3. W przypadku jednostek benzynowych słowem, które najlepiej oddaje odczucia za kierownicą jest – wyrafinowanie. A3 nawet na 19-calowych felgach i z obniżonym zawieszenie pozostaje komfortowy, a przy wsparciu napędu quattro pozwala na naprawdę sporo w zakręcie.

Audi A3 2016 (facelifting) Sportback i Limousine – ceny

Silnik [ l ]
Moc [ kW / KM ]
Skrzynia biegów Kod Cena z VAT [ PLN ]
Sportback
1.0 TFSI 85/116 6 biegów 8VFANC 98 200
1.0 TFSI 85/116 S tronic 8VFANG 107 300
1.4 TFSI CoD 110/150 6 biegów 8VFACC 105 400
1.4 TFSI CoD 110/150 S tronic 8VFACG 114 500
1.6 TDI 81/110 6 biegów 8VFAFC 109 700
1.6 TDI 81/110 S tronic 8VFAFG 118 800
1.6 TDI quattro 81/110 6 biegów 8VFAF9 119 900
2.0 TDI 110/150 6 biegów 8VFARC 118 700
2.0 TDI 110/150 S tronic 8VFARX 127 800
2.0 TDI quattro 110/150 6 biegów 8VFAR9 128 900
Sportback Sport
1.0 TFSI 85/116 6 biegów 8VFBNC 107 500
1.0 TFSI 85/116 S tronic 8VFBNG 116 600
1.4 TFSI CoD 110/150 6 biegów 8VFBCC 114 700
1.4 TFSI CoD 110/150 S tronic 8VFBCG 123 800
1.6 TDI 81/110 6 biegów 8VFBFC 118 900
1.6 TDI 81/110 S tronic 8VFBFG 128 000
1.6 TDI quattro 81/110 6 biegów 8VFBF9 129 100
2.0 TDI 110/150 6 biegów 8VFBRC 127 900
2.0 TDI 110/150 S tronic 8VFBRX 137 000
2.0 TDI quattro 110/150 6 biegów 8VFBR9 138 100
Limousine
1.0 TFSI 85/116 6 biegów 8VMANC 101 200
1.0 TFSI 85/116 S tronic 8VMANG 110 300
1.4 TFSI CoD 110/150 6 biegów 8VMACC 108 400
1.4 TFSI CoD 110/150 S tronic 8VMACG 117 500
1.6 TDI 81/110 6 biegów 8VMAFC 112 700
1.6 TDI 81/110 S tronic 8VMAFG 121 800
1.6 TDI quattro 81/110 6 biegów 8VMAF9 122 900
2.0 TDI 110/150 6 biegów 8VMARC 121 700
2.0 TDI 110/150 S tronic 8VMARX 130 800
2.0 TDI quattro 110/150 6 biegów 8VMAR9 131 900
Limousine Sport
1.0 TFSI 85/116 6 biegów 8VMBNC 110 500
1.0 TFSI 85/116 S tronic 8VMBNG 119 600
1.4 TFSI CoD 110/150 6 biegów 8VMBCC 117 700
1.4 TFSI CoD 110/150 S tronic 8VMBCG 126 800
1.6 TDI 81/110 6 biegów 8VMBFC 121 900
1.6 TDI 81/110 S tronic 8VMBFG 131 000
1.6 TDI quattro 81/110 6 biegów 8VMBF9 132 100
2.0 TDI 110/150 6 biegów 8VMBRC 130 900
2.0 TDI 110/150 S tronic 8VMBRX 140 000
2.0 TDI quattro 110/150 6 biegów 8VMBR9 141 100
Teraz gwarancja Audi rozszerzona do 3 lat lub 90 000 km przebiegu (w tym pierwsze dwa lata bez limitu przebiegu).

 

Audi A3 2016 (facelifting) Sportback i Limousine – wyposażenie standardowe i opcjonalne

Wyposażenie standardowe A3 SB – BASE A3 SB – SPORT A3 LIMO – BASE A3 LIMO – SPORT
 Bezpieczeństwo        
ESC
Asystent podjazdu
Poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z poduszką kolanową kierowcy oraz funkcją deaktywacji poduszki powietrznej pasażera
Poduszki powietrzne boczne w oparciach przednich foteli wraz z kurtynami powietrznymi
Reflektory ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej (bez układu zmywania)
Światła tylne konwencjonalne
Sygnalizacja niezapiętych pasów bezpieczeństwa dla wszystkich siedzeń
Isofix – mocowanie fotelika dziecięcego na skrajnych siedzeniach z tyłu oraz na fotelu pasażera z przodu
Wskaźnik kontroli ciśnienia w oponach
Immobiliser elektroniczny
Adaptacyjne światła hamowania
Servotronic
Śruby zabezpieczające koła przed kradzieżą
 Komfort
MMI Radio plus
8-głośników pasywnych
Komputer pokładowy z monochromatycznym wyświetlaczem
Złącze AUX-IN
Złącze Bluetooth
Audi drive select
Szyby regulowane elektrycznie
Klimatyzacja manualna
Fotel kierowcy i pasażera z mechaniczną regulacją wysokości
Fotel kierowcy i pasażera z mechaniczną regulacją wysokości i wsparciem przestrzeni pod udami
Podłokietnik z przodu
Centralny zamek sterowany falami radiowymi
 Wnętrze
Kierownica 3-ramienna, sportowa
Kierownica 3-ramienna, skórzana, sportowa, wielofunkcyjna
Aplikacje dekoracyjne „Micrometallic”
Aplikacje dekoracyjne aluminium „Mistral”
Tapicerka z tkaniny „Index”
Tapicerka z tkaniny „Rallye”
Podsufitka tkaninowa
Pakiet optyczny wnętrza w tonacji aluminium
Fotele standardowe
Fotele sportowe
Tylna kanapa dzielona i składana
Elektromechaniczny hamulec postojowy
Listwy progowe z wkładką aluminiową
Dywaniki welurowe
Pakiet dla palących
Koło zapasowe
 Wyposażenie zewnętrzne
Obręcze stalowe, 6,5Jx16, z oponami 205/55 R16
Obręcze stalowe, 7Jx16, z oponami 205/55 R16
Obręcze ze stopu metali lekkich 7,5J x 17, 5-ramienne, z oponami 225/45 R17
Podwójne końcówki układu wydechowego (pojedyncza dla 1.0 TFSI), chromowane dla wersji Sport
Spoiler dachowy w kolorze nadwozia (dla wersji Sportback)
Zawieszenie dynamiczne
Zawieszenie sportowe
Lusterka zewnętrzne ogrzewane, w kolorze nadwozia i ogrzewane dysze spryskiwaczy
Szyby termoizolacyjne
Listwy ozdobne wokół szyb w kolorze czarnym
Podnośnik samochodowy
Trójkąt ostrzegawczy  i apteczka
 Technika
Funkcja start/stop z systemem rekuperacji

Audi A3 2016 po zmianach (faceliftingu) – wideo

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

13 komentarzy

  1. M

    Lamo, nikt nie kupuje nowych A3 w wersji 3drzwiowej? Wydawało mi się, że trochę tego jeździ u nas… Zaczną się przyglądać

    Odpowiedz
  2. Szeryff

    Czy ja wiem, czy te zmiany produktowe to aż takie głębokie są? Zwykły facelifting + nowe proste do wdrożenia bajery + dwa przyciski mniej. Ale jakie by nie były, to nadal dobrze się patrzy na to A3.

    Odpowiedz
  3. Rozczarowany

    Pokaż lepiej golasa, bez pakietów za 10 tys. każdy i bez wszyskich opcji na pokładzie. Miałeś w ogole z takim autem do czynienia? Kto kupuje w Polsce A3 za ponad 200 tys. zł? Chyba jedynie importer. Polecam Ci przygodę z bazową wersją A3 i refleksję.

    Odpowiedz
    • 3121

      Jeden pieron ile to kosztuje. Limousine z S line wygląda fantastycznie. Wolałbym wydać 200 tys. na takie dopasione A3 niż biedne A4. Szczególnie, że wielkością i tak są zbliżone, a większej fury nie potrzebuje.

      Odpowiedz
  4. Mirek handlorz

    Ten sportback jest brzydki, sedan miażdży system. Duża felga, lekka gleba, jeszcze 4 wydechy z tyłu i jazda. Za rok kończę przygodę z moim wysłużonym S3 i czekam tylko na wysokość raty leasingowej dla RS3 limo 🙂

    Odpowiedz
  5. wacek

    A wiesz może, jak wygląda sprzedaż w Polsce A3 Sportback vs A3 Limousine? Pamiętam jak wchodził sedan, to wszyscy pytali, a po co to komu, kto to kupi, co za fanaberie. Dlatego ciekaw jestem tego stosunku sprzedaży. Według mnie popularność A3 w Polsce to właśnie zasługa sedana. Bo sportback, jak wspomniał kolega wcześniej to taki niezgrabny trochę.

    Odpowiedz
  6. FR

    Dziękuję postoję. Chciałem kupić A3 w Sportbacku i czekałem na świeżą wersję. I się nie doczekałem, trochę policzyłem, przejrzałem cenniki i kupiłem Leona FR. Nie żałuję. Nie tylko dlatego, że obiektywnie jest ładniejszy. Dziękuję za uwagę.

    Odpowiedz
  7. szerszen

    Przepraszam bardzo, ale co to jest w cenniku to Limousine Sport? Są ceny dla A3 Limousine i osobno jest jakieś Limousine Sport. O co kaman?

    Odpowiedz
  8. ccc

    Tak sobib patrzę i myslę, że A3 Sportback fajnie by wyglądał jako SUV. A potem sobie przypomniałem, że w sumie to już jest w SUV-ie, ale wcale nie wygląda tak dobrze. Może w takim razie A3 Sportback Allroad?

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany