Pierwsze jazdy testowe nową generacją 911 już za nami. Przełomowa Carrera w salonach pojawi się w grudniu. Tymczasem Porsche ujawnia szczegóły dotyczące 911 Carrera Cabrio. Pod względem technicznym kabrio jest identyczne jak coupe. Wiatr we włosach za kierownicą 911 będziemy mogli poczuć od marca 2012.
Nowa, 7-generacja 911 Carrera to już fakt. W Californi właśnie dobiegają końca pierwsze oficjalne jazdy testowe tą niewątpliwie najbardziej śmiałą ewolucją Carrery w ciągu ostatnich 10 lat. Teraz Porsche prezentuje jej otwartą wersję z miękkim dachem. 911 Carrera Cabrio zachowuje wszystkie najnowsze rozwiązania techniczne z wersji z twardym dachem, a główny nacisk został położony jak najniższą wagę. Postawiono na miękki dach z materiału, który rozpięto na lekkiej ramie ze stopu magnesu. Konstrukcja jest tak sztywna, że umożliwia złożenie dachy przy prędkości do 60 km/h.
Podobnie jak w coupe, w kabrio będzie można wybrać jeden z dwóch silników: 350-konnego boxera o pojemności 3,4 litra lub 3,8-litrowego o mocy 500 KM. W drugim przypadku nasze 911 Carrera Cabrio będzie oznaczone dodatkowo literką „S”. Początkowo oferowana będzie wersja z napędem na tył, ale z pewnością w 2012 pojawi się też napęd na wszystkie koła.
Ceny w Niemczech startują z poziomu 100 532 Euro, a 911 Carrera S Cabriolet będzie kosztować 114 931 Euro (z podatkiem). U naszych zachodnich sąsiadów 911 Carrera Cabrio pojawi się w salonach dokładnie 3 marca. Cóż, do tego czasu, na zimę, lepszą propozycją wydaje się „standardowa” 911-tka.