26 lipca 2017 roku łączna sprzedaż hybryd Toyoty w Polsce przekroczyła 25 000 egzemplarzy. Najnowszą i według mnie najciekawszą z nich jest Prius Plug-in Hybrid. Samochód, który łączy zalety auta hybrydowego i elektrycznego. Przede wszystkim jednak, to Prius, który według opinii wielu osób całkiem nieźle wygląda. Zobaczcie, jak prezentuje się w śródziemnomorskim klimacie, na wyspie Rodos i zdecydujcie sami.
W tym roku Toyota Prius obchodzi swoje 20-lecie. W 1997 roku wraz z debiutem Priusa rozpoczęła się historia seryjnych samochodów hybrydowych. Najnowszym i najbardziej zaawansowanym owocem tych dwóch dekad ewolucji jest IV generacja Priusa w wersji Plug-in. Przetestowałem ją na krętych i górzystych drogach Rodos i sprawdziłem jak niskie spalanie można wykręcić. Ale o tym w osobnym wpisie. Teraz zostawiam Was ze zdjęciami, dzięki którym będziecie mogli lepiej poznać Priusa Plug-in Hybrid.
Prius w wersji Plug-in Hybrid zdecydowanie wyróżnia się od standardowego Priusa IV generacji. Zwraca uwagę zmienionym, bardziej agresywnym projektem przodu ze światłami Matrix LED. Muszę przyznać, że Prius Plug-in wygląda całkiem nieźle. Przynajmniej z tej perspektywy.
Ładowanie akumulatorów Priusa Plug-in trwa od 2 godzin w przypadku zastosowania gniazda i wtyczki Mennekes lub do 3 godzin i 10 minut przy użyciu standardowego gniazdka. Po takim czas baterie oferują do 50 km zasięgu jedynie na energii elektrycznej.
Prius Plug-in
Prius Plug-in
Prius Plug-in
Rodos jest dosyć górzystą wyspą, a odcinki dróg wiodące przez góry potrafią być wyjątkowo kręte. Nie można się nudzić.
Prius Plug-in zaskakująco dobrze radzi sobie na krętych drogach. Jest komfortowy, a jednocześnie nie można narzekać na precyzję prowadzenia. Do tego błoga cisza we wnętrzu.
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Toyota Prius Plug-in
Opcjonalny panel słoneczny na dachu Priusa Plug-in pozwala doładować akumulator auta i przejechać nawet 5 dodatkowych kilometrów na zgromadzonym w ten sposób prądzie. Maksymalna prędkość jazdy na samym silniku elektrycznym wynosi 135 km/h. Szybciej nie trzeba.
Wnętrze wersji Plug-in jest zbliżone do tego, jakie spotkamy w tradycyjnej odmianie Priusa. Wyróżnia się jednak większym ekranem systemu multimedialnego. Mamy świetną widoczność w każdym kierunku dzięki dużym powierzchniom przeszklonym, relaksującą pozycję za kierownicą i estetyczne wykończenie. Wszystko to sprawia, że Prisuem Plug-in podróżuje się bardzo przyjemnie.
W programie Leasing SmartPlan miesięczna rata za Priusa Plug-in zaczyna się już od 1 210 zł netto, to niecałe 100 zł więcej niż za regularnego Priusa
Na Rodos można spotkać mnóstwo Toyot. Ale większość z nich to mocno wysłużone Hiluxy. Niebieski Prius Plug-in stanowił dla nich ciekawy kontrast.Priusem Plug-in można poruszać się bezszelestnie, nie zakłócając spokoju mieszkańców małych miasteczek na wyspie Rodos.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.