LC był jednym z największych wyzwań dla inżynierów Lexusa w prawie 30-letniej historii marki. Wraz z kilkoma dziennikarzami z Polski na wymagających drogach greckiej wyspy Rodos sprawdziłem, jak Lexus poradził sobie z tym wyzwaniem. Wrażeniami z jazdy podzielę się z Wami w osobnym wpisie. Tutaj chciałem pokazać Wam wyjątkowe zdjęcia, które powstały przy okazji tych jazd testowych. Zobaczcie, jak prezentują się LC500 i LC500h w śródziemnomorskim anturażu.
Zanim przejdziemy do zdjęć LC, chciałem wspomnieć Wam o kilku istotnych aspektach, które pozwolą Wam lepiej ocenić to coupe. Lexus LC dostępny jest obecnie w trzech wersjach wyposażenia: Prestige, Carbon oraz Superturismo. Najtańsza (Prestige) kosztuje 527 tys. zł, najdroższa (Superturismo) to wydatek 598 tys. zł.
Do wyboru mamy dwie wersje: LC500 z wolnossącym, 5-litrowym V8 o mocy 477 znanym z Lexusa RC F lub hybrydową LC500h z 3,5-litrowym V6. Obie posiadają zbliżone osiągi – 0-100 km/h w mniej niż 5 s. V8 jest nieco szybsze, ale według opinii to hybryda prowadzi się nieco lepiej ze względu na mniejszą masę z przodu. Najistotniejsze jest jednak to, że zarówno ceny hybrydy i V8 są identyczne. A to sprawia, że wybór konkretnej wersji będzie zależał wyłącznie od preferencji kierowcy. Nie wiem jak Wy, ale ja z ciekawością będę śledził strukturę sprzedaży LC w Polsce.
Lexus LC500 i LC500h – wyposażenie i opcje
W przeciwieństwie do konkurentów od Mercedesa, BMW czy Audi, konfigurator LC jest niezwykle prosty. Wszystkie wersje są niemal kompletnie wyposażone (tak, wszystko co widzicie na zdjęciach jest w standardzie). Do najtańszej odmiany Prestige możemy zamówić całe 5 opcji:
węższe opony z tyłu kompatybilne z łańcuchami śniegowymi,
skórę półanilinową na fotelach,
13-głośnikowy zestaw audio Mark Levinson,
HUD-a,
specjalny lakier matalik F.
Tyle. W dwóch tańszych wersjach nie ma jednak możliwości zamówienia trzech dosyć istotnych z punktu właściwości jezdnych elementów: szpery tylnej osi, skrętnych kół tylnej osi oraz zmiennego przełożenia układu kierowniczego. Te „systemy” dostępne są w standardzie jedynie w najwyższej wersji Supertirismo. Wniosek? Chcesz najlepiej jeżdżącego Lexusa LC? Musisz brać Superturismo za 598 tys. zł. Cena według mnie i tak całkiem przystępna, jak na to, co oferuje ten samochód. Zarejestrowany w Czechach bez akcyzy i po odliczeniu VAT-u będzie naprawdę atrakcyjną propozycją.
A teraz już zapraszam do galerii zdjęć dwóch polskich egzemplarzy LC – LC500h i LC500.
Lexus LC500h zdjęcia z Rodos – galeria
Lexus LC to wyjątkowo odważny projekt. Patrząc na LC, ma się wrażenia oglądania samochodu koncepcyjnego. Klamki ukryte w nadwoziu, niezwykle smukłe światła i wyjątkowo niski przód.
Lexus LC500h
Lexus LC500h
Lexus LC500h
Popatrzcie tylko na tę linię dachu. Sam dach może być wykonany z włókna węglowego bądź przeszklony. W pokrywie bagażnika opcjonalnie może znaleźć się unoszony spoiler. Lexus określa LC mianem coupe 2+2, a to oznacza, że z tyłu właściwie nie ma miejsca dla osoby dorosłej (sprawdzone).
Lexus LC500h detale
Lexus LC500h detale
Lexus LC500h detale
Krótkie zwisy, masa rozłożona niemal równomiernie między osiami, niski środek ciężkości i silnik przesunięty maksymalnie za przednią oś. Te elementy sprawiają, że LC jest zwinny, zwarty i precyzyjny w prowadzeniu. Zwróćcie uwagę, jak niewiele miejsca jest między krawędzią przedniego nadkola, a szczytem maski. Podobno inżynierowie Lexusa pracowali pół roku, projektując przednie amortyzatory tak, aby uzyskać tak niski profil boczny.
Lexus LC500h
Lexus LC500h
UDAŁO NAM SIĘ OSIĄGNĄĆ ROZKŁAD MASY 52 PROC. do 48 PROC. W LC500 I NIEMAL IDEALNY 51 do 49 W LC 500h
~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC
Lexus LC500h
Lexus LC500h
Lexus LC500 i LC500h – zdjęcia wnętrza
Projekt wnętrza jest równie świeży i odważny, co projekt nadwozia. W czarnej tonacji może nie wygląda tak spektakularnie, ale już w tej na zdjęciu robi fantastyczne wrażenie. Niemieccy rywale powinni poważnie przyjrzeć się temu, co zrobił tutaj Lexus, bo to naprawdę powiew świeżości w klasie premium.
Lexus LC500h wnetrze
Lexus LC500h wnetrze
Elementy, z którymi dłonie kierowcy najczęściej mają kontakt – kierownica i lewarek skrzyni biegów – są wyjątkowo odpracowane. W całej kabinie trudno znaleźć element z tradycyjnego, czarnego tworzywa. Czuć solidność i dbałość o detale.
Lexus LC500 wnętrze
Lexus LC500 wnętrze
Lexus LC500 wnętrze
MISTRZOWIE TAKUMI, KTÓRZY PRAWOWALI PRZY LFA, ZOSTALI ZAANGAŻOWANI RÓWNIEŻ PRZY TWORZENIU WNĘTRZ W NOWYCH LEXUSACH LC
~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC
Podobnie jak w niektórych modelach Lexusa w wersji F Sport, centralny pierścień można przesunąć w lewo. Do wyboru jest pięć trybów jazdy: eco, comfort, normal, sport i sport+. Dla każdego trybu przewidziany jest inny design wskaźników.Ten widok chyba nie wymaga komentarza. Wszystko co widzicie na zdjęciu (no, może poza klamką) obszyte jest wysokiej jakości, miękką skórą, idealnie połączone z metalowymi elementami i wykończone niezwykle starannymi szwami.
W LC do wyboru mamy 11 kolorów lakieru w tym żółty i czerwony. Lakiery metalizowane wymagają dopłaty 7,5 tys. zł. W standardzie w tańszych wersjach otrzymujemy 20-calowe koła (jak na zdjęciu powyżej). W najwyższej wersji felgi mają rozmiar 21-cali.
Lexus LC500
Lexus LC500
PRZED PRZESTĄPIENIEM DO PRAC NAD LC, SPĘDZILIŚMY WIELE GODZIN ZA KIEROWNICĄ LFA. TECHNOLOGIA, KTÓRA BYŁA ZASTOSOWANA W LFA, ZOSTAŁA PRZENIESIONA DO LC
~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC
LC500 i LC 500h nie są samochodami stricte sportowymi. To raczej wyjątkowe Gran Tourery do pokonywania długich dystansów – stylowo i komfortowo. Jednak, kiedy droga staje się kręta LC zapewni emocje, jakich można oczekiwać po jego wyglądzie.
Lexus LC500
Lexus LC500
Lexus LC500
BUDOWA MODELU LC BYŁA JEDNYM Z NAJWIĘKSZYCH WYZWAŃ, ODKĄD LEXUS STWORZYŁ ORYGINALNY MODEL LS
~Koji Sato, naczelny inżynier modelu LC
Lexus LC500 detale
Lexus LC500 detale
Lexus LC500 detale
Lexus LC500 detale
Wolnossące, 5-litrowe V8. Jedna z moich ulubionych jednostek. W LC500 ma 477 KM i 540 Nm. We wnętrzu brzmi jednak jakby była dwa razy mocniejsza. Lexus zastosował specjalne tuby, które wzmacniają dźwięk V8 we wnętrzu. Ten naturalny, bez sztucznego podbijania z głośników. Wrażenia są wyjątkowe.
Lexus LC500 zdjecia
Lexus LC500 zdjecia
A Wy? Którą odmianę Lexusa LC wybralibyście dla siebie? Hybrydę czy V8?LC 500 (500h) intryguje wyglądem i zachwyca wnętrzem (albo na odwrót). To przyjemny powiew świeżości wśród powściągliwych niemieckich coupe i bardzo ciekawa alternatywa dla nich.
Lexus LC – wszystko co musisz wiedzieć
Zapis mojej instagramowej relacji z jazd testowych Lexusem LC500 i LC500h.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.