Koniec roku to tradycyjnie czas podsumowań, refleksji oraz… wyborów najlepszego samochodu mijających 12 miesięcy. Specjalizuje się w tym jeden z najlepszych miesięczników motoryzacyjnych świata – brytyjski Evo, skupiony wokół supersamochodów. W tym roku prestiżowy tytuł „Evo Car of the Year” przypadł ponownie…
Chłopaki z Evo nie zawracają sobie głowy ekologicznymi specjałami jak Nissan Leaf. Nominacje do tytułu samochodu roku dostają tylko najszybsze i najmocniejsze maszyny ze świata supersamochodów, lub jego pogranicza. Szczegółowe testy przeprowadzane są na torze oraz drogach publicznych. W tym roku bitwa o tytuł rozegrała się w Portugalii na spektakularnym torze Portimao w Algarve oraz w jego okolicach.
Zeszły rok był niezwykle urodzajny pod względem nowości w świecie samochodów „o wysokich osiągach”. Zaciętą walkę o tytuł „Evo Car of the Year” zwyciężyło wtedy Porsche 911 GT3 RS, a zaraz za nim uplasowało się Ferrari 458 Italia.
W tym roku do zmagań stanęło aż 11 maszyn:
- Renaultsport Megane 265 Trophy
- Porsche Cayman R
- Porsche 911 GT3 RS 4.0
- McLaren MP4-12C
- Lotus Elise Club Racer
- Lamborghini Aventador LP700-4
- Jaguar XKR-S
- Ferrari FF
- BMW M5
- BMW 1-series M Coupe
- Aston Martin V8 Vantage S
Najlepszym samochodem roku według redaktorów Evo ponownie okazało się Porsche 911 GT3 RS tym razem z mocniejszym 4-litrowym silnikiem. Uznano go za najlepszy samochód dla prawdziwego kierowcy. Niemiecki wóz wygrywa po raz drugi brytyjskie zestawienie. 911 GT3 musi być na prawdę dobre.
zdjęcia: Evo