Ford Focus RS zapewnia maksimum satysfakcji przy minimalnym nakładzie wysiłku, jest banalnie prosty w opanowaniu, a przy tym diabelnie efektywny na suchej i wyjątkowo efektowny na mokrej nawierzchni. Wszystko podane jest na tacy – nie trzeba umiejętności kierowcy rajdowego, aby w Focusie RS w pełni wykorzystać 350 KM i doskonale się przy tym bawić. Zapraszam do galerii zdjęć z moich zabaw Fordem Focusem RS uwiecznionych przez znanego carspottera.

ford-focus-rs-opinia-dirft-zdjecia-47

Ceny Forda Focusa RS zaczynają się od 151 790 zł. Niebieski lakier Notorious Blue wymaga dopłaty 5 tys. zł.

ford-focus-rs-opinia-dirft-zdjecia-27

W standardzie Focus RS otrzymuje dosyć zwyczajne, srebrne obręcze. Czarne, 19-calowe wymagają dopłaty 4100 zł (z oponami Michelin Pilot Super Sport, rozmiar 235/35) lub 7 tys. zł (z oponami Michelin Pilot Sport Cup2, rozmiar 235/35). Przyciemniane szyby z tyłu również wymagają dopłaty – 800 zł.

ford-focus-rs-opinia-dirft-zdjecia-32

„Kocie łby”, trochę wody i błota – idealny plac zabaw dla Focusa RS.

ford-focus-rs-opinia-dirft-zdjecia-5

350 KM i 470 Nm przeniesione na cztery koła niezwykle skutecznie rozpylają wodę i błoto.

ford-focus-rs-opinia-dirft-zdjecia-18

Lakierowane zaciski Brembo z przodu i z tyłu to dodatek za 1100 zł.

Ford Focus RS drift

Ford Focus RS – drift mode on

Ford Focus RS drift

Nawet przy odłączonych systemach kontroli trakcji i stabilizacji wszystko pozostaje pod kontrolą.

ford-focus-rs-opinia-dirft-zdjecia-12

Na śliskiej nawierzchni w trybie drift Focus RS zachowuje się jak samochód z napędem na tył.

ford-focus-rs-opinia-dirft-zdjecia-2

Mógłbym tak cały dzień…

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię?   Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi.

Podobne Posty

27 komentarzy

  1. zzz

    Ciekawa sesja, nie wiem jaki był zamysł, ale wyszło spoko, może ciut monotonnie (to cały czas jedna i ta sama kałuża :)?) ale widać, że z rozmachem godnym fury.

    Odpowiedz
  2. 338

    Widziałem, że Golfa R też testowałeś. Co byś wybrał Focusa czy Golfa? Który lepiej się sprawdzi w jeździe na co dzień?

    Odpowiedz
    • Michał Sztorc

      Na co dzień? Kwestia preferencji, Golf będzie mniej palił w mieście, ale nie będzie też takiego efektu wow jak w Focusie RS. Oba są „łatwe w obyciu”. Ale… Focusem da się pobawić i poszaleć, a Golf daje trochę mniej frajdy. R stawia efektywność nad efektownością, RS odwrotnie.

      Odpowiedz
  3. Fr

    Faktycznie taki łatwy w obyciu? Łatwo jest pójść bokiem? Na jazdach testowych nie pozwolili sprawdzić :). Zastanawiam się do czego się przesiąść z Megane RS. Jakoś nie ciągnie mnie do czterech łap, ale jak mają się przekładać na fun za kierownicą to czemu nie.

    Odpowiedz
    • Michał Sztorc

      Kto raz spróbuje „czterech łap”, ten raczej nie wróci do napędu na przód. RS jest bardzo łatwy w obyciu. Jak chcesz, to jeździsz jak zwykłym Focusem, ale jak nie chcesz, to na mokrym polatasz bokiem nawet w mieście. Na suchym jest ciężko. Klei jak szatan.

      Odpowiedz
  4. zze

    Miałeś tu te opcjonalne Recaro? Wszyscy piszą, że wysoko się siedzi i nie da się obniżyć. Potwierdzasz? Próbowałeś standardowych foteli?

    Odpowiedz
    • Michał Sztorc

      Hej, tak były tu te opcjonalne Recaro i faktycznie siedzi się nienaturalnie wysoko. Nie ma regulacji wysokości. Nie ma recenzji, w której nie pojawiłaby się wzmianka, że w Focusie RS siedzi się za wysoko. Ale podobno w przyapadku standardowych foteli (z regulacją) też tak jest…

      Odpowiedz
  5. qwert

    Kiedy test, bo mam mnóstwo pytań w związku z tym samochodem i nie wiem czy poczekać aż coś napiszesz czy pytać tutaj. Warty tych 150 tys. zł?

    Odpowiedz
  6. jaglak

    Czy to prawda, że w Focusie RS jest napęd 4×4 z range rovera evoque? Gdzieś mi się to przewinęło i w sumie miałoby to sens…

    Odpowiedz
  7. ass

    Super, tak jak z audi, bezsensowne katowanie samochodu i jakieś głupie zabawy. Co ten syf dookoła ma wnieść? Efekt filtra też trocchę tandetny… mało premium

    Odpowiedz
  8. Mumin

    Jak dla mnie focus bije na glowe A45 i RS3. Nie zawracaja tak uwagi jak niebieski focusik. Widzisz goscia w takim focisie RS i wiesz, ze chlop zna sie na rzeczy. Widzisz kogos w RS3 i myslisz, ze niezły pozer…

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany