Życie, a właściwie prestiżowy portal What Car? zweryfikował to, o czym pisaliśmy przy okazji testu hybrydowego Leuxsa GS300h. Testerzy What Car? dowiedli, że najsłabsza odmiana hybrydowego napędu Lexusa pod względem zużycia paliwa w realnych warunkach faktycznie dorównuje dwulitrowym dieslom konkurencji. 

Wraz z premierą nowego modelu IS w ofercie Lexusa pojawiła się hybrydowa odmiana napędu o oznaczeniu 300h. Wyparła ona z oferty Lexusa ostatniego diesla w myśl hasła: „śmierć dieslom, niech żyją hybrydy”. Lexus stwierdził, że połączenie silnika benzynowego z elektrycznym w wersji 300h może być równie ekonomiczne, co dwulitrowe diesle.

Oznaczenie 300h na klapie Lexusa IS lub GS oznacza, że pod maską mają 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,5-litra z podwójnym układem zmiennych faz rozrządu VVT-i, działającym w cyklu Atkinsona. Wspiera go motor elektryczny. Silnik benzynowy generuje 181 KM zaś elektryczny dokłada 143 KM i 300 Nm. W sumie układ 300h rozwija 223 KM mocy i 221 Nm momentu. A ile paliwa zużywa?

Spalanie Lexusa IS 300h vs niemieckich diesli

W teście brytyjskiego magazyn What Car? w realnych warunkach drogowych Lexus IS 300h osiągną średnie zużycie paliwa na poziomie 4,7 l/100 km. W tym samym teście wysokoprężni konkurenci wypadli następująco:

  • BMW 320d Efficient Dynamics  zużycie paliwa  5.0 l/100 km
  • Audi A4 2.0 TDIe zużycie paliwa   5.1 l/100 km
  • Mercedes E300 Hybrid  zużycie paliwa  5.2 l/100 km
  • BMW 520d SE  zużycie paliwa  5.2 l/100 km
  • Lexus GS300h  zużycie paliwa  5.5 l/100 km
  • Audi A3 Saloon 2.0 TDI 150 S line zużycie paliwa ł 5.5 l/100 km
  • Audi A6 2.0 TDI Ultra S line zużycie paliwa   5.7 l/100 km
  • Volvo S60 2.0 D4 SE Lux Nav zużycie paliwa   5.8 l/100 km
  • Mercedes C200 Bluetec AMG Line zużycie paliwa  6.3 l/100 km
  • Jaguar XF 2.2 Premium Luxury (a zużycie paliwa   6.6 l/100 km

Lexus zwycięża? Nie do końca. Pojawia się jeden problem. IS300h z jedyną dostępną, bezstopniową skrzynią CVT do 100 km/h przyspiesza w 8,3 s (GS 300h w 9,2 s). Niemal wszystkie pozostałe modele przetestowane przez What Car? „setkę” osiągają o niemal sekundę szybciej, chociaż dysponują mniejszą mocą. Musimy zacząć się przyzwyczajać, że w dzisiejszych czasach większe uznanie zdobywa się mniejszą emisją CO2 niż osiągami. W popularnych modelach powoli schodzą one na drugi plan…

ZOBACZ TEŻ: Lexus IS300h – nasza sesja

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

8 komentarzy

  1. EDyta

    bardzo ciekawe zestawienie. Informacjami o kolejnych hyrbydach ktore na rynku się pojawiają, jesteśmy bombardowani praktycznie codziennie. Liczę na to, że pokuszą się o skonfrontowanie również miejskich hybryd z popularnymi dieslami. Gdzie na tym tle plasuje się Auris czy Yaris. To byłoby coś.

    Odpowiedz
  2. jacenty

    zawsze hybryda wypadnie korzystniej. Jak się przesiadłem do yarisa hybrydowego z benzyniaka to od razu odczułem różnicę.

    Odpowiedz
    • Xtreme

      jakie masz spalanie tym yarisem po mieście? Czy zimą hybryda dużo więcej pali? mialeś jakiekolwiek problemy techniczne z tym samochodem? obejmowała je wtedy gwarancja?

      Odpowiedz
  3. jan Miodek

    Ja jednak pozostaje przy niemieckich dieslach. Palą tyle co japońskie hybrydy, a osiągi mają sporo lepsze. Chociaż ten nowy Lexus IS to nie taki głupi, tylko to CVT…

    Odpowiedz
  4. tubiś

    hybrydy palą w miescie tyle co nic, na trasie przewaga jest minimalna. jakby zrobili taki sam test, ale tylko w miejskich warunkach to te lexy wylozylyby niemcow na lopakti. krotko mowiac – w trase diesel, do miasta hybryda. problem solved!

    Odpowiedz
  5. LOTOS

    Jak te diesle zostanow dostosowane do wymogow uni (ostatnia afera z glownych udzialem VW … ) to ani mocy nie bedzie ani spalania. Niestety ale niemcy graju nie uczciwie na rynku a straty poniesie kupujacy ! Mysle ze juz niedlugo ludzie zrozumieja jak im zaczna kastrowac owe TDI …. aby spelnic norme spalania i nie zatruwac nas na ulicach.

    Odpowiedz
  6. Kacper

    Jesli lexus to tylko hybryda, jeżdzę od kilku dni IS’em 200t, spalanie to dramat, w mieście od 14 do 16 litrów bez specjalnego wariowania, na trasie jadac autostradą 140-150km/h spalanie osiąga 9,4-9,7ltr/100km, ale na niemieckiej autostradzie przy prędkościach 190-220km.h średnia z 200km wyszła…15,5ltr.

    Odpowiedz
    • Zbyszek

      Hej, ja mam IS300h, pali mniej niż Twój, ale to co oni podają, że srednia 4,7 to niezła bajka. W trybie eko, połowa trasa, połowa miasto na krótkich odcinkach, korki, światła, wychodzi w przedziale 7,4 – 8,3. Komputer bardzo dobrze analizuje spalanie, dane pokrywają sie z rzeczywistością.

      Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany