fot. Michał KorniejczukLexus RC-F i trasa Transfogarska – nasza sesja Michał Sztorc Październik 23, 2015 Lexus, Sesje 6 Spektakularne samochody wymagają odpowiedniej oprawy. Dlatego Lexusa RC-F-a Carbon postanowiliśmy zabrać na Trasę Transfogarską. Dlaczego akurat tam? Bo na Transfogarskiej jeszcze nas nie było, a to jedna z pozycji obowiązkowych na mapie najlepszych dróg Europy. Przy okazji sprawdziliśmy kompetencje Lexusa RC-F jako luksusowego GT. Samochód wypadł znakomicie. A zdjęcia? Przekonajcie się. Lexus RC-F Carbon w pięknych okolicznościach przyrody na trasie Transfogarskiej. Carbon to najdroższa z trzech dostępnych na polskim rynku wersji RC-F-a. Kosztuje 451 700 zł, ale w standardzie posiada niemal wszystko. Dopłaty nie wymaga nawet obłędny lakier Solar Flare, który świetnie kontrastuje z dodatkami z włókna węglowego (to nie folia!) obniżającymi masę auta o całe 10 kg. Jedyne dostępne w RC-F Carbon 19-calowe, 10-ramienne obręcze kół High Plus z kutego aluminium. Na felgach pracują Miśki Pilot Super Sport w rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 275/35 R19. Jest się czym odepchnąć. Trasa – ewentualnie droga – Transfogarska (lub Transfogaraska), czyli droga krajowa DN7C w sercu Rumunii pozwala wjechać na wysokość 2037 m n.p.m. Jest szersza niż Stelvio, ale stan nawierzchni pozostawia sporo do życzenia. Ponadto Rumuni (bo oni tu przeważają) zostawiają śmietnik w zatoczkach, czyli jedynych miejscach, gdzie można się zatrzymać w drodze na szczyt. Jednak z daleka wszystko wygląda spektakularnie. Na szczycie przełęczy znajdują się dwa schroniska i urocze jeziorko. Nie uda się przenocować za mniej niż 120 zł od osoby, ale śniadanie w cenie. Warto zostać na przełęczy na noc, aby bladym świtem móc delektować się pustą drogą. Przełęcz/trasa Transfogarska, jak każda wysokogórska droga ma swój urok i klimat. Najlepiej doświadczyć go w letni, pogodny poranek, chociaż nawet w lipcu i sierpniu słońce zaczyna oświetlać górne części trasy dopiero koło południa. Takie fotele w RC-F otrzymujemy w standardzie. Są fantastyczne. Serio. Nie dosyć, że wyglądają, jak dzieło sztuki współczesnej, to są zdumiewająco wygodne. A spędziliśmy w nich naprawdę sporo godzin. Za dodatkowe 11 tys. zł fotele pokryte będą naturalną skórą o podwyższonej jakości (półanilinową) oraz zostaną wyposażone w podgrzewanie i wentylację. Jeżeli wybieracie się na przełęcz Transfogarską, to lepiej wcześniej sprawdźcie pogodę. Chmury lubią zalegać na tej wysokości, a Rumuni lubią zalegać na drodze, szczególnie w wakacyjne weekendy. Słaba pogoda i duży ruch sprawiają, że Transfogarska traci cały urok. W zdjęciach to jednak nie przeszkadza. Chwila odpoczynku od koloru pomarańczowego. Trasa Transfogarska w całej okazałości w obiektywie Michała Korniejczuka. Trasa powstała w latach 1970-1974, a Nicolae Ceausescu nie szczędził środków, ani ludzi na jej budowę. Potrzeba było 6 milionów kilogramów dynamitu i ponad 40 istnień ludzkich, aby wyprowadzić asfaltową nić na ponad 2 tys. m n.p.m. Na szczyt trasy można też dotrzeć gondolą, ale RC-F-em będzie szybciej. Możecie wierzyć, bądź nie, ale 5-litrowe V8 w (dosyć ciężkim) RC-F-ie w trasie, przy płynnej jeździe z prędkością 100-120 km/h zużywało niecałe 9 l/100 km. Udało nam się zejść nawet do 7,5 l/100 km. A nie ma tu żadnych eko-bajerów, jedynie ten, że przy niewielkim obciążeniu V8 pracuje w cyklu Atkinsona tak, jak w przypadku hybrydowych modeli Lexusa. Tak czy inaczej, znacznie łatwiej (i przyjemniej) osiągnąć zużycie 25 l/100 km. 4 tryby pracy ESP, 4 tryby jazdy i 3 ustawienia tylnego dyferencjału. Potrzeba sporo czasu i dużej liczby zakrętów, aby znaleźć odpowiednie ustawienie wszystkich mechanizmów do zabawy. Na szczęście w miejscu, do którego zabraliśmy RC-F-a zakrętów nie brakowało. Podobno na całej trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, jednak nie musicie się tym przejmować. Wspomaganemu elektrycznie układowi kierowniczemu nie można nic zarzucić. Co innego jeżeli chodzi o projekt konsoli centralnej. Niektóry mogą uważać, że jest zbyt… prosty. Więcej zdjęć z naszej wyprawy na Transfogarską znajdziecie w galerii poniżej, a więcej wrażeń z jazdy w teście już niebawem. Zapraszamy. Przeczytaj również test Lexusa RC F Lexus RC-F Carbon i Trasa Transfogarska – galeria Więcej na temat Rumunii, Lexusa RC-F i trasy Transfogarskiej przeczytacie w sierpniowych dziennikach PremiumMoto.pl Trasa Transfogarska po godzinach… szczytu. Można się pokręcić. Zapraszamy również do naszej galerii z wyprawy Lexusem LS600h na przełęcz Stelvio Lexus RC-F Carbon – cena i dane techniczne Silnik Pojemność skokowa (cm³) 4969 Maksymalna moc (DIN KM przy obr/min) 477 @ 7100 Maksymalna moc (kW przy obr/min) 351 @ 6400 Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr/min) 530 @ 4800-5600 Mechanizm zaworów 32-valve DOHC with Dual VVT-i Osiągi Prędkość maksymalna (km/h) 270 Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4,5 Przyspieszenie 0-200 km/h (s) 15,2 Zużycie paliwa (wg producenta) Cykl miejski (l/100 km) 16.1 Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 10,8 Cykl pozamiejski (l/100 km) 7.8 Wymiary i masy Długość całkowita 4705 Szerokość całkowita (mm) 1845 Wysokość całkowita (mm) 1390 Rozstaw osi (mm) 2730 Rozstaw kół tył (mm) 1560 Rozstaw kół przód (mm) 1555 Masa własna (kg) 1838 6 komentarzy MAro Październik 28, 2015 Świetna relacja. Najlepsze zdjęcia rudego RC-F-a jakie widziałem. gratki Odpowiedz Tyrek Październik 28, 2015 chyba spory budżet na taką sesję trzeba mieć. Zwróciło się przynajmniej? Odpowiedz roorek Październik 28, 2015 Brakuje mi tylko zdjęć jak idziesz bokiem w zakręcie. Wtedy galeria byłaby kompletna. Próbowałeś? Odpowiedz premium Październik 28, 2015 Jest premium. A czy RC-F był premium? To wnętrze, a w szczegolności konsola srodkowa jakos nie bardzo mnie przekonujo Odpowiedz oponydowozkow.pl Grudzień 29, 2015 Piękne zdjęcia! Ten samochód świetnie się komponuje z pięknymi krajobrazami. Odpowiedz Adrian Kwiecień 10, 2017 Mega zdjęcia ! Odpowiedz Zostaw odpowiedź Anuluj odpowiedź Twój e-mail nie zostanie opublikowanyKomentarzImię* Email* Strona WWW
MAro Październik 28, 2015 Świetna relacja. Najlepsze zdjęcia rudego RC-F-a jakie widziałem. gratki Odpowiedz
Tyrek Październik 28, 2015 chyba spory budżet na taką sesję trzeba mieć. Zwróciło się przynajmniej? Odpowiedz
roorek Październik 28, 2015 Brakuje mi tylko zdjęć jak idziesz bokiem w zakręcie. Wtedy galeria byłaby kompletna. Próbowałeś? Odpowiedz
premium Październik 28, 2015 Jest premium. A czy RC-F był premium? To wnętrze, a w szczegolności konsola srodkowa jakos nie bardzo mnie przekonujo Odpowiedz
oponydowozkow.pl Grudzień 29, 2015 Piękne zdjęcia! Ten samochód świetnie się komponuje z pięknymi krajobrazami. Odpowiedz