Spektakularne samochody wymagają odpowiedniej oprawy. Dlatego Lexusa RC-F-a Carbon postanowiliśmy zabrać na Trasę Transfogarską. Dlaczego akurat tam? Bo na Transfogarskiej jeszcze nas nie było, a to jedna z pozycji obowiązkowych na mapie najlepszych dróg Europy. Przy okazji sprawdziliśmy kompetencje Lexusa RC-F jako luksusowego GT. Samochód wypadł znakomicie. A zdjęcia? Przekonajcie się.

Lexus RC-F Carbon transfogarska

Lexus RC-F Carbon w pięknych okolicznościach przyrody na trasie Transfogarskiej. Carbon to najdroższa z trzech dostępnych na polskim rynku wersji RC-F-a. Kosztuje 451 700 zł, ale w standardzie posiada niemal wszystko. Dopłaty nie wymaga nawet obłędny lakier Solar Flare, który świetnie kontrastuje z dodatkami z włókna węglowego (to nie folia!) obniżającymi masę auta o całe 10 kg.

 

Lexus RC-F Carbon felga

Jedyne dostępne w RC-F Carbon 19-calowe, 10-ramienne obręcze kół High Plus z kutego aluminium. Na felgach pracują Miśki Pilot Super Sport w rozmiarze 255/35 R19 z przodu i 275/35 R19. Jest się czym odepchnąć.

 

Lexus RC-F Carbon trasa transfogarska

Trasa – ewentualnie droga – Transfogarska (lub Transfogaraska), czyli droga krajowa DN7C w sercu Rumunii pozwala wjechać na wysokość 2037 m n.p.m. Jest szersza niż Stelvio, ale stan nawierzchni pozostawia sporo do życzenia. Ponadto Rumuni (bo oni tu przeważają) zostawiają śmietnik w zatoczkach, czyli jedynych miejscach, gdzie można się zatrzymać w drodze na szczyt. Jednak z daleka wszystko wygląda spektakularnie.

 

trasa Transfogarska szczyt

Na szczycie przełęczy znajdują się dwa schroniska i urocze jeziorko. Nie uda się przenocować za mniej niż 120 zł od osoby, ale śniadanie w cenie. Warto zostać na przełęczy na noc, aby bladym świtem móc delektować się pustą drogą.

 

lexus-rc-f-carbon-premiummoto-60

Przełęcz/trasa Transfogarska, jak każda wysokogórska droga ma swój urok i klimat. Najlepiej doświadczyć go w letni, pogodny poranek, chociaż nawet w lipcu i sierpniu słońce zaczyna oświetlać górne części trasy dopiero koło południa.

 

Lexus RC-F fotele

Takie fotele w RC-F otrzymujemy w standardzie. Są fantastyczne. Serio. Nie dosyć, że wyglądają, jak dzieło sztuki współczesnej, to są zdumiewająco wygodne. A spędziliśmy w nich naprawdę sporo godzin. Za dodatkowe 11 tys. zł fotele pokryte będą naturalną skórą o podwyższonej jakości (półanilinową) oraz zostaną wyposażone w podgrzewanie i wentylację.

 

Trasa Transfogarska i Lexus RC-F Carbon

Jeżeli wybieracie się na przełęcz Transfogarską, to lepiej wcześniej sprawdźcie pogodę. Chmury lubią zalegać na tej wysokości, a Rumuni lubią zalegać na drodze, szczególnie w wakacyjne weekendy. Słaba pogoda i duży ruch sprawiają, że Transfogarska traci cały urok. W zdjęciach to jednak nie przeszkadza.

 

Trasa Transfogarska panorama

Chwila odpoczynku od koloru pomarańczowego. Trasa Transfogarska w całej okazałości w obiektywie Michała Korniejczuka. Trasa powstała w latach 1970-1974, a Nicolae Ceausescu nie szczędził środków, ani ludzi na jej budowę. Potrzeba było 6 milionów kilogramów dynamitu i ponad 40 istnień ludzkich, aby wyprowadzić asfaltową nić na ponad 2 tys. m n.p.m.

 

Lexus RC-F trasa transfogarska

Na szczyt trasy można też dotrzeć gondolą, ale RC-F-em będzie szybciej.

 

Lexus RC-F Carbon zdjecia

Możecie wierzyć, bądź nie, ale 5-litrowe V8 w (dosyć ciężkim) RC-F-ie w trasie, przy płynnej jeździe z prędkością 100-120 km/h zużywało niecałe 9 l/100 km. Udało nam się zejść nawet do 7,5 l/100 km. A nie ma tu żadnych eko-bajerów, jedynie ten, że przy niewielkim obciążeniu V8 pracuje w cyklu Atkinsona tak, jak w przypadku hybrydowych modeli Lexusa. Tak czy inaczej, znacznie łatwiej (i przyjemniej) osiągnąć zużycie 25 l/100 km.

 

Lexus RC-F Carbon Transfogarska

4 tryby pracy ESP, 4 tryby jazdy i 3 ustawienia tylnego dyferencjału. Potrzeba sporo czasu i dużej liczby zakrętów, aby znaleźć odpowiednie ustawienie wszystkich mechanizmów do zabawy. Na szczęście w miejscu, do którego zabraliśmy RC-F-a zakrętów nie brakowało. Podobno na całej trasie obowiązuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, jednak nie musicie się tym przejmować.

 

Lexus RC-F Carbon wnetrze

Wspomaganemu elektrycznie układowi kierowniczemu nie można nic zarzucić. Co innego jeżeli chodzi o projekt konsoli centralnej. Niektóry mogą uważać, że jest zbyt… prosty.

 

Lexus RC-F Carbon profil

Więcej zdjęć z naszej wyprawy na Transfogarską znajdziecie w galerii poniżej, a więcej wrażeń z jazdy w teście już niebawem. Zapraszamy.

Przeczytaj również test Lexusa RC F

Lexus RC-F Carbon i Trasa Transfogarska – galeria

Więcej na temat Rumunii, Lexusa RC-F i trasy Transfogarskiej przeczytacie w sierpniowych dziennikach PremiumMoto.pl

Trasa Transfogarska nocą

Trasa Transfogarska po godzinach… szczytu. Można się pokręcić.

 

Zapraszamy również do naszej galerii z wyprawy Lexusem LS600h na przełęcz Stelvio

 

Lexus RC-F Carbon – cena i dane techniczne

Silnik

Pojemność skokowa (cm³) 4969
Maksymalna moc (DIN KM przy obr/min) 477 @ 7100
Maksymalna moc (kW przy obr/min) 351 @ 6400
Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr/min) 530 @ 4800-5600
Mechanizm zaworów 32-valve DOHC with Dual VVT-i

Osiągi

Prędkość maksymalna (km/h) 270
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 4,5
Przyspieszenie 0-200 km/h (s) 15,2

Zużycie paliwa (wg producenta)

Cykl miejski (l/100 km) 16.1
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (l/100 km) 10,8
Cykl pozamiejski (l/100 km) 7.8

Wymiary i masy

Długość całkowita 4705

Szerokość całkowita (mm)

1845
Wysokość całkowita (mm) 1390
Rozstaw osi (mm) 2730
Rozstaw kół tył (mm) 1560
Rozstaw kół przód (mm) 1555
Masa własna (kg) 1838

Podobne Posty

5 komentarzy

  1. premium

    Jest premium. A czy RC-F był premium? To wnętrze, a w szczegolności konsola srodkowa jakos nie bardzo mnie przekonujo

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany