Zapraszamy do naszej galerii zdjęć najdroższej spośród najbardziej ekonomicznych wersji Volvo XC70, czyli (teraz chwila skupienia) Volvo XC70 Summum Inscription D4 Drive-E FWD. XC70 w tym wydaniu (z licznymi dodatkami) kosztuje około 270 tys. zł, ma napęd jedynie na przednie koła oraz 2-litrowy silnik Diesla (D4) o mocy 181 KM połączony z automatyczną, 8-biegową skrzynią. Uterenowione kombi Volvo zabraliśmy do miasta i w lekki teren.

Volvo-XC70-FWD-biale-inscription

Volvo XC70 z napędem jedynie na przednią oś słabo sprawdza się w terenie. Duży prześwit pozwala na znacznie więcej, niż może udźwignąć napęd pozbawiony wsparcia tylnich kół. Biały lakier metaliczny Inscription Cristal White to dodatek za ponad 7 tys. zł. Drogo, ale do polakierowania jest prawie 5 m nadwozia.

Volvo-XC70-FWD-biale-inscription

Volvo XC70 (nie licząc S80) to najstarszy model w ofercie Volvo, jednak nadal prezentuje się całkiem nieźle – zarówno na drodze, jaki i poza nią. Przyciemniane szyby boczne, tylnie oraz bagażnika to dodatek za 2,1 tys. zł.

Volvo-XC70-FWD-biale-inscription-wnetrze

Pakiet Inscription kosztuje 15 tys. zł. Sprawia jednak, że wnętrze XC70 zyskuje wyjątkowy „premium feel” . Obejmuje tapicerkę skórzaną (prawdziwa skóra bydlęca) Soft Leather (z wentylowanymi fotelami), loga „Inscription”, mięciutkie dywaniki oraz wykończenie drewnem z orzecha włoskiego.

 

Volvo XC70 Summum Inscription D4 Drive-E FWD dane techniczne:

 

  • Rodzaj silnika: czterocylindrowy, wysokoprężny, 16V DOHC
  • Napęd: napęd na przednie koła
  • Cylindry silnika: 4
  • Pojemność skokowa: 1969 cm3
  • Moc maksymalna: 181 KM @ 4250 obr./min
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm od 1750 do 2500 obr./min3
Osiągi i zużycie paliwa
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Zużycie paliwa (miasto): 5,6 l/100
  • Zużycie paliwa (trasa): 4,4 l/100 km
  • Zużycie paliwa (mieszane): 4,8 l/100 km
  • Zużycie paliwa (autostrada): 7,0 l/100 km
  • Emisja CO2: 115 g/km
Wymiary i masy
  • Szerokość: 1870 mm bez lusterek
  • Długość: 4838 mm
  • Wysokość: 1604 mm
  • Rozstaw osi: 2815 mm
  • Pojemność zbiornika paliwa: 70 l
  • Pojemność bagażnika: 575 l
  • Masa własna: 1854 kg.

 

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat na co dzień, zawodowo zajmuje się motoryzacją, a przede wszystkim testowaniem i opisywaniem dla Was nowych samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej jako bloger i freelancer na stałe współpracujący w kilkoma magazynami lifetsylowymi/motoryzacyjnymi. Nowe samochody (nie tylko te premium) to po prostu moja praca. Zdobytą wiedzą i refleksjami dzielę się z Wami tutaj.

Podobne Posty

12 komentarzy

  1. V70XC

    Miałem V70 XC, świetny wóz, komfortowy i cichy. Napęd 4×4 przydawał się wiele razy, szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie tej fury w FWD. Nawet gdyby miała palić 1 l/100 km

    Odpowiedz
  2. Jurek K

    Volvo XC70 zawsze z klasą. Biały prezentuje się szczególnie dobrze. Wprawdzie cena nie zachwyca, ale to i tak klasa sama w sobie/ moim zdaniem dużo lepsza opcja niż to XC60 które kupują wszycy. Założe się że XC70 awd da lepiej rade w terenie niż niejeden suv

    Odpowiedz
  3. SRT

    Dwa lata jeździłem XC70, głównie po wiejskich szutrach bo pracuje w żwirowni. XC70 nigdy mnie nie zawiodło, ciosało w terenie aż miło. Przesiadłem się do niemieckiego SUV-a i wcale nie jest lepszy.

    Odpowiedz
  4. Audi

    No właśnie, sprzedajesz takie Volvo XC70 i musisz kupić suva, bo w klasie premium to nie ma wiele alternatyw. Chyba jedyna to A6 Allroad i tyle. JEst jescze skoda scout, passek alltrak i insignia jakaś tam, ale to samochody klasę niżej.

    Odpowiedz
  5. Pawel

    Za te pieniadze chyba bym wolal strzelic sobie z luku w jaj… Ciasny samochod miejsca jak na lekarstwo porazka totalna.I te przednie siedzenia zaglowek na wysokosci s yji

    Odpowiedz
    • Michał Sztorc

      Zagłówek jest bardzo OK, według mnie jeden z lepszych w segmencie premium, chyba że masz ponad 2 metry. Wtedy (z uwagi na brak regulacji na wysokość faktycznie może być ciut za nisko. Miejsca również sporo, szczególnie z przodu i w bagażniku 🙂

      Odpowiedz
  6. janusz

    NIE ROZUMIEM PO CO TAKI PAWEL WYPOWIADA SIĘ NA TEMAT VOLVO LEPIEJ WYTNIJ TE JAJA SOBIE I JUŻ NIE MASZ GROSZ TO MÓW O SKODIE DO VOLVO JESZCZE NIE DOROSŁEŚ JESTWŚ PRZECIĘTNYM UŻYTKOWNIKIEM STAREGO AUDI OCZYWIŚCIE XC70 TO PIĘKNE AUTO

    Odpowiedz

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany