BMW 218i Cabrio Luxury line – opinia i zdjęcia

BMW serii 2 Cabrio to wstęp do świata kabrioletów klasy premium – najtańsze klasyczne kabrio klasy premium na rynku. Dwójka z miękkim, składanym dachem może i jest nieco kobieca, ale niczego jej to nie ujmuje. Jest pełnowartościowym, stylowym kabrioletem. Przekonajcie się sami na przykładzie bazowej wersji serii 2 Cabrio, czyli 218i z dodatkami Luxury Line.

Jeśli szukamy niewielkiego kabrioletu klasy premium z miękkim dachem, to mamy dosyć ograniczony wybór. Przy braku w regularnej ofercie Audi modelu A3 Cabrio i pewnej niechęci Mercedesa do ucięcia dachu w CLA do wyboru pozostaje nam właściwie tylko BMW serii 2 Cabrio (i nieco mniej prestiżowe MINI).

Kto przynajmniej raz miał okazję przejechać się kabrioletem, ten wie, że po otwarciu dachu, kiedy nad głową mamy błękitne niebo, przed sobą pustą drogę, a kark delikatnie smagają podmuchy powietrza, mankamenty samochodu przestają mieć znaczenie. Przyjemność z jazdy przesłania wszystkie niedogodności. Dlatego, mimo że BMW 218i Cabrio nie oszałamia ani osiągami, a właściwościami jezdnymi ustępuję nieco wersji Coupe, to i tak daje wielką frajdę z jazdy.

BMW serii 2 Cabrio
bmw-serii-2-cabrio-8
BMW 218i Cabrio, linia Luxury, skrzynia automatyczna. 218i to najtańsza wersja otwartej odmiany BMW serii 2. Ceny z manualną skrzynią zaczynają się od 143 100 zł. To o 20 tys. zł więcej niż Coupé. Egzemplarz na zdjęciach został skonfigurowany za 205 418 tys. zł (w tym pakiet Luxury Line za 15 tys. zł).
bmw-2-cabrio-kierownica
BMW o oznaczeniu 218i jest napędzane przez 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM. Tak to już się porobiło (nie tylko) w BMW. To najsłabsza jednostka oferowana w serii 2. Jak wspomniałem na wstępie, w kabriolecie niewiele trzeba do szczęścia i te 136 KM oraz 10 s do 100 km/h wystarczą, aby cieszyć się jazdą. Poza tym zawsze można zrezygnować z oznaczenia modelu na klapie bagażnika, tak by nikt nie wiedział, że wybraliśmy najtańszą odmianę.
bmw-2-cabrio-test2
Kierownica to element, który nieco rozczarował. Skóra, którą była obszyta, przy bliższym kontakcie sprawiała wrażenie dosyć plastikowej. Trzeba jednak zauważyć, że wieniec ma idealne rozmiary, świetnie leży w dłoniach i jest podgrzewany, co w kabriolecie docenia się podwójnie.
bmw-serii-2-cabrio-14
Żebra nerek mogą być czarne (w linii Sport oraz M Sport) lub – jak w tym przypadku – lekko chromowane. Ot, wyróżniki linii Luxury.
BMW serii 2 Cabrio prezentuje się całkiem zgrabnie z zamkniętym dachem, ale bez niego wygląda jeszcze lepiej. Dach to clou całego zamieszania. Po jego złożeniu przeciętne osiągi i 3 cylindry pod maską przestają mieć znacznie. Miękkie materiałowe poszycie składa i rozkłada się automatycznie w 20 s i to przy prędkości do 50 km/h (to identyczne parametry jak w Mercedesa klasy C Cabrio).
bmw-serii-2-cabrio-7
Miękki dach jest dostępny w trzech odcieniach: czarnym, antracytowym oraz brązowym. Opcjonalnie dach może mieć srebrny połysk uzyskany przez wplecenie w wierzchnią warstwę błyszczącej nici. Tak połyskujący dobrze komponuje się z licznymi chromowanymi akcentami nadwozia.
bmw-serii-2-cabrio-6
Bagażnik BMW serii 2 Cabrio jest dosyć pojemny, chociaż ma nieregularne kształty. Przy zamkniętym dachu mamy do dyspozycji 335 litrów, a po jego złożeniu nadal zostaje 280 litrów. Tyle z powodzeniem wystarcza na zapakowanie kilku mniejszych walizek lub… kanistrów.
bmw-serii-2-cabrio-3
Biksenonowe reflektory kosztują 4 tys. zł. Dodatkowo za 2,3 tys. zł mogą być adaptacyjne, dzięki czemu dostosowują snop światła do różnych sytuacji na drodze. Przede wszystkim jednak klasyczne „ringi” świetnie się prezentują. Podróżny kanister G-Case nie figuruje na liście wyposażenia dodatkowego BMW, ale podobnie jak samochód, zwraca na siebie uwagę.
bmw-serii-2-cabrio-13
Metalizowany lakier o nazwie błękit oceanu kosztuje 3 tys. zł. Trzeba przyznać, że ten elegancki odcień pasuje do image’u serii 2 Cabrio Luxury Line. Płaski kluczyk dobrze leży w kieszeni garnituru i przesadnie jej nie wypycha.
bmw-serii-2-cabrio-4
17 cali to najmniejszy, dobrze prezentujący się rozmiar felg w BMW serii 2. Nie wymagają dopłaty, jeżeli decydujemy się na pakiet Luxury Line. Dostępne za 660 zł felgi 16-calowe raczej nie zdadzą tutaj egzaminu.
bmw-serii-2-cabrio-10
Najdroższe opcje to te związane z systemem infotainment. Za 7 tys. zł otrzymujemy BMW ConnectedDrive Advance. To pakiet usług online, dzięki którym możemy na bieżąco sprawdzać np. pogodę w miejscu, do którego się wybieramy. Opcja przydatna w kabriolecie. W testowanym egzemplarzu znalazł się również Concierge Services, czyli możliwość połączenia się z naszym osobistym asystentem, który zdalnie zaprogramuje w nawigacji punkt, do którego chcemy się udać (nawet jeśli będzie to sklep ze stylowymi nakryciami głowy dla kierowców kabrioletów).
bmw-serii-2-cabrio-9
W BMW wszystkie systemy samochodu nadal obsługujemy klasycznymi pokrętłami, a nie za pośrednictwem modnych obecnie paneli dotykowych. I nie widzę w tym nic złego. Tak jest szybko, pewnie i… stylowo, bo nie trzeba zdejmować rękawiczek.
bmw-serii-2-cabrio-12
Skóra Dakota o barwie „ostrygowej” oraz listwy ozdobne z drewna szlachetnego Fineline Stream – to z pewnością niezbyt młodzieżowa, niemniej elegancka konfiguracja. W serii 2 (jak w każdym BMW) momentalnie odnajdujemy się za kierownicą. Siedzi się odpowiednio nisko, czuć sportowego ducha, przed oczami mamy klasyczną tablicę wskaźników, w rękach ściskamy zgrabny wieniec kierownicy.
bmw-serii-2-cabrio-11
Prezentowany egzemplarz posiadał fotele sportowe – opcja za 2 tys. zł. Są one mocno profilowane i dobrze trzymają w zakrętach. Dodatkowo mają wydłużane siedzisko. Pozycją obowiązkową jest rozkładana z tyłu osłona przeciwwiatrowa za 1,4 tys. zł. Skutecznie niweluje zawirowania powietrza, sprawia, że nawet przy prędkościach powyżej 110 km/h jazda bez dachu nie staje się uciążliwa.

bmw-serii-2-cabrio-2

BMW 218i w wersji Cabrio jest równie emocjonujące jak Coupe. Przyjemność z jazdy w tym przypadku będzie płynęła bardziej z samego faktu podróżowania bez dachu niż osiągów. Jeżeli chcielibyśmy dodać tym wrażeniom sportowej nuty, to warto zainteresować się mocniejszymi wersjami z M240i na czele.

bmw-serii-2-cabrio-1

BMW 218i Cabrio raczej nie zachwyci osiągami, ale z pewnością urzeknie wrażeniami klasy premium z jazdy pod gołym niebem. Niewielki, ale dojrzały, stylowy kabriolet, który zapewni odpowiedni komfort jazdy (również akustyczny) i pozwoli czerpać z niej przyjemność. Z dachem lub bez niego.
Wygląd
Wnętrze
Wrażenia za kierownicą
Silnik
Prestiż
To jest premium:
miękki, składany dach,
komfort,
To nie jest premium:
niezbyt oszczędny silnik,
niezbyt przyjemna w dotyku kierownica.
3.5
Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image