BMW serii 2 Cabrio to wstęp do świata kabrioletów klasy premium – najtańsze klasyczne kabrio klasy premium na rynku. Dwójka z miękkim, składanym dachem może i jest nieco kobieca, ale niczego jej to nie ujmuje. Jest pełnowartościowym, stylowym kabrioletem. Przekonajcie się sami na przykładzie bazowej wersji serii 2 Cabrio, czyli 218i z dodatkami Luxury Line.
Jeśli szukamy niewielkiego kabrioletu klasy premium z miękkim dachem, to mamy dosyć ograniczony wybór. Przy braku w regularnej ofercie Audi modelu A3 Cabrio i pewnej niechęci Mercedesa do ucięcia dachu w CLA do wyboru pozostaje nam właściwie tylko BMW serii 2 Cabrio (i nieco mniej prestiżowe MINI).
Kto przynajmniej raz miał okazję przejechać się kabrioletem, ten wie, że po otwarciu dachu, kiedy nad głową mamy błękitne niebo, przed sobą pustą drogę, a kark delikatnie smagają podmuchy powietrza, mankamenty samochodu przestają mieć znaczenie. Przyjemność z jazdy przesłania wszystkie niedogodności. Dlatego, mimo że BMW 218i Cabrio nie oszałamia ani osiągami, a właściwościami jezdnymi ustępuję nieco wersji Coupe, to i tak daje wielką frajdę z jazdy.
BMW serii 2 Cabrio
BMW 218i Cabrio, linia Luxury, skrzynia automatyczna. 218i to najtańsza wersja otwartej odmiany BMW serii 2. Ceny z manualną skrzynią zaczynają się od 143 100 zł. To o 20 tys. zł więcej niż Coupé. Egzemplarz na zdjęciach został skonfigurowany za 205 418 tys. zł (w tym pakiet Luxury Line za 15 tys. zł).BMW o oznaczeniu 218i jest napędzane przez 1,5-litrowy, 3-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 136 KM. Tak to już się porobiło (nie tylko) w BMW. To najsłabsza jednostka oferowana w serii 2. Jak wspomniałem na wstępie, w kabriolecie niewiele trzeba do szczęścia i te 136 KM oraz 10 s do 100 km/h wystarczą, aby cieszyć się jazdą. Poza tym zawsze można zrezygnować z oznaczenia modelu na klapie bagażnika, tak by nikt nie wiedział, że wybraliśmy najtańszą odmianę.Kierownica to element, który nieco rozczarował. Skóra, którą była obszyta, przy bliższym kontakcie sprawiała wrażenie dosyć plastikowej. Trzeba jednak zauważyć, że wieniec ma idealne rozmiary, świetnie leży w dłoniach i jest podgrzewany, co w kabriolecie docenia się podwójnie.Żebra nerek mogą być czarne (w linii Sport oraz M Sport) lub – jak w tym przypadku – lekko chromowane. Ot, wyróżniki linii Luxury.BMW serii 2 Cabrio prezentuje się całkiem zgrabnie z zamkniętym dachem, ale bez niego wygląda jeszcze lepiej. Dach to clou całego zamieszania. Po jego złożeniu przeciętne osiągi i 3 cylindry pod maską przestają mieć znacznie. Miękkie materiałowe poszycie składa i rozkłada się automatycznie w 20 s i to przy prędkości do 50 km/h (to identyczne parametry jak w Mercedesa klasy C Cabrio).Miękki dach jest dostępny w trzech odcieniach: czarnym, antracytowym oraz brązowym. Opcjonalnie dach może mieć srebrny połysk uzyskany przez wplecenie w wierzchnią warstwę błyszczącej nici. Tak połyskujący dobrze komponuje się z licznymi chromowanymi akcentami nadwozia.Bagażnik BMW serii 2 Cabrio jest dosyć pojemny, chociaż ma nieregularne kształty. Przy zamkniętym dachu mamy do dyspozycji 335 litrów, a po jego złożeniu nadal zostaje 280 litrów. Tyle z powodzeniem wystarcza na zapakowanie kilku mniejszych walizek lub… kanistrów.Biksenonowe reflektory kosztują 4 tys. zł. Dodatkowo za 2,3 tys. zł mogą być adaptacyjne, dzięki czemu dostosowują snop światła do różnych sytuacji na drodze. Przede wszystkim jednak klasyczne „ringi” świetnie się prezentują. Podróżny kanister G-Case nie figuruje na liście wyposażenia dodatkowego BMW, ale podobnie jak samochód, zwraca na siebie uwagę.Metalizowany lakier o nazwie błękit oceanu kosztuje 3 tys. zł. Trzeba przyznać, że ten elegancki odcień pasuje do image’u serii 2 Cabrio Luxury Line. Płaski kluczyk dobrze leży w kieszeni garnituru i przesadnie jej nie wypycha.17 cali to najmniejszy, dobrze prezentujący się rozmiar felg w BMW serii 2. Nie wymagają dopłaty, jeżeli decydujemy się na pakiet Luxury Line. Dostępne za 660 zł felgi 16-calowe raczej nie zdadzą tutaj egzaminu.Najdroższe opcje to te związane z systemem infotainment. Za 7 tys. zł otrzymujemy BMW ConnectedDrive Advance. To pakiet usług online, dzięki którym możemy na bieżąco sprawdzać np. pogodę w miejscu, do którego się wybieramy. Opcja przydatna w kabriolecie. W testowanym egzemplarzu znalazł się również Concierge Services, czyli możliwość połączenia się z naszym osobistym asystentem, który zdalnie zaprogramuje w nawigacji punkt, do którego chcemy się udać (nawet jeśli będzie to sklep ze stylowymi nakryciami głowy dla kierowców kabrioletów).W BMW wszystkie systemy samochodu nadal obsługujemy klasycznymi pokrętłami, a nie za pośrednictwem modnych obecnie paneli dotykowych. I nie widzę w tym nic złego. Tak jest szybko, pewnie i… stylowo, bo nie trzeba zdejmować rękawiczek.Skóra Dakota o barwie „ostrygowej” oraz listwy ozdobne z drewna szlachetnego Fineline Stream – to z pewnością niezbyt młodzieżowa, niemniej elegancka konfiguracja. W serii 2 (jak w każdym BMW) momentalnie odnajdujemy się za kierownicą. Siedzi się odpowiednio nisko, czuć sportowego ducha, przed oczami mamy klasyczną tablicę wskaźników, w rękach ściskamy zgrabny wieniec kierownicy.Prezentowany egzemplarz posiadał fotele sportowe – opcja za 2 tys. zł. Są one mocno profilowane i dobrze trzymają w zakrętach. Dodatkowo mają wydłużane siedzisko. Pozycją obowiązkową jest rozkładana z tyłu osłona przeciwwiatrowa za 1,4 tys. zł. Skutecznie niweluje zawirowania powietrza, sprawia, że nawet przy prędkościach powyżej 110 km/h jazda bez dachu nie staje się uciążliwa.
BMW 218i w wersji Cabrio jest równie emocjonujące jak Coupe. Przyjemność z jazdy w tym przypadku będzie płynęła bardziej z samego faktu podróżowania bez dachu niż osiągów. Jeżeli chcielibyśmy dodać tym wrażeniom sportowej nuty, to warto zainteresować się mocniejszymi wersjami z M240i na czele.
BMW 218i Cabrio raczej nie zachwyci osiągami, ale z pewnością urzeknie wrażeniami klasy premium z jazdy pod gołym niebem. Niewielki, ale dojrzały, stylowy kabriolet, który zapewni odpowiedni komfort jazdy (również akustyczny) i pozwoli czerpać z niej przyjemność. Z dachem lub bez niego.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.