BMW z dumą prezentuje swój pierwszy model serii 2 w historii. Następca serii 1 w wersji coupe i cabrio do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku, wcześniej oficjalnie zadebiutuje na salonie samochodowym w Detroit.
Nie da się ukryć, że całkowicie nowy model BMW to wielkie wydarzenie w świecie motoryzacji. Nawet jeśli ten nowy model to jedynie następca dobrze znanego poprzednika, tylko z nowym oznaczeniem. Tak czy inaczej, przed nami nowe BMW serii 2. Według zamysłu działu marketingu niemieckiej marki, wyższa cyfra ma dodawać serii 2 większego prestiżu, a ten jest podstawą do żądania za auto większej ilości pieniędzy. W Niemczech ceny „dwójki” startują od 29 800 euro za wersję 218d.
W momencie debiutu pod maską „dwójki” mogą pracować dwie jednostki benzynowe i turbodiesel w trzech wersjach mocy. Dwulitrowy motor benzynowy ma 184 KM zużywa średnio 6,1 l/100 km i rozpędza auto do 100 km/h w 7,0 s. Dwulitrowy diesel może mieć 143, 184 lub 218 KM. Najmocniejsza wersja połączona jest z automatyczną, 8-biegową skrzynią i „setkę” osiąga w 6,3 s. Flagową odmianą, do czasu pojawienia się wersji M, jest M235i z rzędowym, 6-cylindrowym motorem o mocy 326 KM. Zobaczcie co o aucie mają do powiedzenia sami twórcy.
BMW serii 2 jest o 4,43 cm dłuższe, o 3 cm szersze i minimalnie (o 0,5 cm) niższe od poprzedniej serii 1 Coupe. Bagażnik ma 390 litrów, czyli o 20 l więcej niż poprzednik. A jak się prezentuje? Zobaczcie serię 2 w całej okazałości. Pamiętajcie jednak, że bohaterem poniższego filmu jest usportowiona odmiana M235i. Standardowe „dwójki” są nieco bardziej spokojne pod każdym względem.