DS 7 Crossback to ważny model w klasie premium. Nie tylko dla mnie – blogera i dziennikarza zawodowo zajmującego się samochodami klasy premium, lecz przede wszystkim dla marki DS i całego segmentu premium. Właśnie dlatego sumiennie przetestowałem DS 7 – dokładnie mu się przyjrzałem i skrupulatnie sprawdziłem. Dzięki temu z czystym sumieniem mogę Wam powiedzieć, czy DS 7 warto rozpatrywać jako alternatywę dla uznanych niemieckich SUV-ów. Zapraszam na test i opinię o DS 7.
We-booku Premium Feel piszę, że do segmentu premium nie da się wejść od tak, dzięki samym deklaracjom. Trzeba na to zapracować – historią, tradycją (chociaż nie jest to warunek konieczny), a przede wszystkim samym produktem, który po prostu musi się bronić. Marka DS jest tego świadoma. Wcale nie pcha się do segmentu premium z buciorami i nie próbuje nam wmówić, że wcześniejsze DS-y to było coś premium.
Koncern PSA zdaje sobie sprawę, że potrzeba przynajmniej dwóch generacji modeli, czyli około 15 lat, żeby myśleć o pełnoprawnym wejściu do segmentu samochodów z wyższej półki i konkurowaniu z najlepszymi. [Spoiler alert] Po teście DS 7 muszę jednak przyznać, że już teraz wszystko jest na dobrej drodze.
Żeby była jasność, według mnie modeli DS 3, DS 4 i DS 5, które wywodzą się w prostej linii od Citroënów, nie można uznać za produkty premium. Ale DS 7 Crossback… no, to już zupełnie inna historia. Przede wszystkim dlatego, że DS 7 to pierwszy model stworzony od podstaw jako DS. Nie ma swojego odpowiednika w gamie Citroëna czy Peugeota. To całkowicie nowy pomysł i nowy samochód. Powiew świeżości i początek całej linii modeli.
![Ds 7 crossback opinia](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-15-1024x577.jpg)
Wybaczcie ten przydługi wstęp, ale, jak wspomniałem, mamy do czynienia z zupełnie nowym modelem, a nawet marką, w segmencie premium. Sytuacja jest więc wyjątkowa. Chciałem zatem postawić solidne fundamenty, na których zbuduję dla Was test DS 7 Crossback, żebyście otrzymali pełny obraz tego samochodu. A teraz do rzeczy.
Czym jest DS 7 Crossback – wymiary i konkurenci
DS 7 Crossback to SUV. Piszę to, ponieważ czasami pojawiają się wątpliwości. SUV był jedynym słusznym typem nadwozia dla modelu, który ma szybko zaskarbić sobie nowych klientów i sprzedawać się w sensownej liczbie egzemplarzy. Sedan i inne wariacje pojawią się niebawem.
DS 7 rozmiarami i ceną wpisuje się w najpopularniejszą część segmentu SUV-ów. W kwestii designu, tradycyjnie, się nie wypowiadam. Po prostu zostawiam Wam zdjęcia. Dodam jedynie, że mój egzemplarz DS 7 – w konfiguracji prosto z katalogu – zwracał uwagę na ulicy.
![ds7 corssback diesel test](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-1-1024x577.jpg)
DS 7 nie jest po prostu kolejnym SUV-em premium, uderzającym w ściśle określonych konkurentów. Pod względem rozmiaru osi idealnie wpisuje się między Audi Q3 a Q5. Najbliżej mu do Volvo XC40. A tak naprawdę jest niemal identyczny względem… DS 5. Precyzyjnie wypełnia lukę (o ile taka istnienie) między SUV-wami kompaktowymi (np. Jaguarem E-Pace), a SUV-ami klasy średniej np. Volvo XC60. I nie jest to zabieg przypadkowy. To przemyślana strategia DS i przejaw „awangardowości” DS 7, o której napiszę więcej, kiedy przejdziemy do wnętrza. Spójrzcie na poniższą tabelę, w której zestawiłem SUV-y pod względem rozstawu osi.
Model | Rozstaw osi | Różnica |
DS 7 | 2738 mm | |
DS 5 | 2727 mm | – 11 mm |
Volvo XC40 | 2702 mm | – 36 mm |
Audi Q3 | 2603 mm | – 135 mm |
Audi Q5 | 2819 mm | 18 mm |
Mercedes GLA | 2699 mm | – 39 mm |
BMW X1 | 2670 mm | – 68 mm |
BMW X3 | 2864 mm | 126 mm |
Peugeot 3008 | 2675 mm | – 63 mm |
Jaguar E-Pace | 2681 mm | – 57 mm |
W tabeli umieściłem również Peugeota 3008, bo według mnie właśnie Peugeota 3008 w najbogatszej wersji GT możecie rozpatrywać jako alternatywę dla DS 7. Oba samochody są zbudowane na tej samej płycie podłogowej (dla geeków – EMP2), chociaż miejsca w DS 7, za sprawą rozstawu osi większego aż o 6 cm, jest znaczenie więcej. No właśnie, miejsce…
DS 7 Crossback – test i opinia – funkcjonalność i aspekty praktyczne
We wnętrzu DS 7 jest mnóstwo przestrzeni. Na pewno więcej niż w DS 5 i Audi Q3, porównywalnie co w Q5. Nawet w moim egzemplarzu testowym z bardzo ciemną kolorystyką wnętrza nie było wrażenia „przytłoczenia”. Nie ma więc przeciwwskazań dla czarnego wnętrza w DS 7. Oparcia tylnej kanapy opcjonalnie mogą posiadać szeroki zakres (elektrycznej!) regulacji (o 10 stopni). Miejsca na kolana nie brakuje, nawet jeśli siedzę sam za sobą (a mam 185 cm), no i nie ma tunelu środkowego, co zawsze poprawia komfort podróżowania na tylnej kanapie.
A co z bagażnikiem? Jest duży, foremny i bardzo praktyczny. Ma podwójną podłogę, którą łatwo można zablokować po uniesieniu, i haczyki. Dostępu do niego strzeże masywna, elektrycznie unoszona klapa otwierana ruchem stopy pod zderzakiem. Jak w kwestii pojemności na tle konkurentów wypada bagażnik DS 7? Zerknijmy na tabelę.
Model | Pojemność bagażnika | Różnica |
DS 7 | 555 l | |
Peugeot 3008 | 520 l | – 35 l |
Volvo XC40 | 460 l | – 95 l |
Audi Q5 | 550 l | – 5 l |
Jaguar E-Pace | 577 l | 22 l |
Mercedes GLA | 421 l | – 134 l |
Na tym nie kończą się praktyczne aspekty DS 7. W podłokietniku zmieścicie butelkę wina (akurat miałem pod ręką, więc sprawdziłem), a kieszenie w drzwiach są ogromne i do tego wyłożone materiałem. Mamy też wygodny uchwyt na smartfona – niemieckie marki premium mogłyby się uczyć. Słowem: bez zarzutu.
DS 7 Crossback – opinia o wnętrzu
We wnętrzu DS 7 największym zaskoczeniem były dla mnie odczucia, jakie ono budziło. Zaznaczam, że swoją opinię o wnętrzu DS 7 buduję na przykładzie bogato wyposażonej wersji Grand Chic, a więc pozycji ze szczytu cennika. Wyraźnie zaznaczam ten fakt, ponieważ, podobnie jak w samochodach marek premium, również w DS 7 mamy bardzo szerokie możliwości konfiguracji, a co za tym idzie – mamy duży wpływ na końcowy klimat wnętrza. Specjalnie jednak udałem się do warszawskiego salonu DS, aby sprawdzić nieco skromniejsze wersje i mogę powiedzieć, że one również nie powinny Was rozczarować.
Inspiracje w DS 7
W DS 7 oprócz odpowiednich wersji wyposażenia mamy dodatkowo tzw. inspiracje. To po prostu linie stylizacyjne. Przyznam jednak, że „inspiracja” brzmi znacznie lepiej. Tych inspiracji do wyboru mamy cztery i są one dostępne jedynie dla najwyższej wersji wyposażenia. Jeżeli więc chcecie „inspirować”, to rozmowy zaczynają się od 186 900 tys. zł. Bardzo ciekawą jest ta o nazwie Performance, w której wnętrze wykończone jest Alcantarą, a w miejscu chromów na zewnątrz mamy wstawki w kolorze czarnym. Mój egzemplarz testowy był w inspiracji „Opera” – w skrócie: przepych jak w bizantyjskim pałacu.
![ds 7 wnetrze opera opinia test](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-6-1024x577.jpg)
Nie będę Was zanudzał szczegółami, powiem tylko, że skóra w różnych tonacjach i wydaniach (np. taka postarzana na desce rozdzielczej) była wszędzie. A ta na fotelach była ułożona w niezwykle efektowny deseń mięsistych pasów. Skoro przy fotelach jesteśmy, to mogą być wentylowane i podgrzewane. Do tego mogą posiadać 5 rodzajów – skutecznych – masaży, każdy o trzech stopniach intensywności.
Na chwilę zatrzymam się przy tych masażach. Celowo dodałem słowo „skutecznych”. Obecnie masaże dostaniecie nawet w hatchbackach marek popularnych. I tu, i tu w konfiguratorze ta funkcja będzie nazwana „masaże”. Ale… premium tkwi w szczegółach, a do nich można zaliczyć sposób, w jaki działa ten masaż. W dobrych samochodach premium masaże nie ograniczają się do wypychania odcinka lędźwiowego. Fotel ma kilkanaście stref, które odpowiednio „wypychane” w rożny sposób uciskają różne części Waszych pleców (w Mondeo Vignale również pośladków). Masaże w DS 7 to właśnie taki bardziej zaawansowany system i według mnie niczym nie odbiegają od tych w Audi. DS nie poszedł więc na łatwiznę i zadbał o ten szczegół. Premium.
Czy wnętrze DS 7 jest premium – opinia
Muszę przyznać, że zarówno przy pierwszym kontakcie, jak i podczas dłuższego testu, wnętrze DS 7 zrobiło na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Zapomnijcie o DS 5. DS 7 jest (a przynajmniej może być) poziom wyżej. Zdecydowanie czuć klimat premium. Jest to bardzo poważna deklaracja z mojej strony, ponieważ – jak wiecie – określenia premium w odniesieniu do samochodów używam bardzo rozważnie.
![ds 7 wnetrze opera opinia test](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-23-1024x577.jpg)
DS naprawdę zaszalało w kwestii materiałów, faktur, stylizacyjnej konsekwencji i dbałości o detale. Do tego wszystko jest bardzo solidnie zmontowane. Odczucia są najbardziej zbliżone do tych z Volvo. Mamy tu taki bardziej oryginalny klimat premium. Francuzi nazywają to „awangardą” i coś w tym jest. Więcej o detalach wnętrza znajdziecie w podpisach pod zdjęciami.
Nie udało mi się jednak sfotografować jednego niezwykle efektownego elementu, czyli podświetlenia ambientalnego, które jest wbudowane w plastiki uchwytów drzwi. Rozwiązanie tego typu pierwszy raz pojawiło się w Audi Q2 (jest też w MINI) i jest bardzo przyjemne w odbiorze.
Co jest nie tak z DS 7 Crossback?
Oczywiście, będzie pewne „ale”, bo Francuzi nie mogli przecież czegoś nie zepsuć. Dolna część drzwi i deski rozdzielczej jest zbudowana z plastików twardych jak czerstwa bagietka. Zapewne w Peugeocie czy Citroënie takie tworzywo aż tak by nie raziło, ale w przypadku DS 7 jakość tego plastiku mocno kontrastuje z tym, co dzieje się dookoła Ciebie. Na mój gust trochę zbyt mocno.
![ds 7 wnetrze opera opinia test](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-24-1024x577.jpg)
Jest jeszcze lewarek skrzyni biegów przeniesiony żywcem z Peugeota 3008. Niby nic takiego, bo to całkiem estetyczny kawałek lewarka, ale jest trochę jak plastikowy korek w butelce wina, za które zapłaciliście krocie. Niby plastikowy korek to nic złego, ale trochę psuje wrażenia obcowania z czymś wyjątkowym. Są to jednak jedyne zastrzeżenia skierowane w stronę DS 7. A nie, jest jeszcze jedno.
Rozdzielczość obrazu z kamery cofania na wyświetlaczu systemu multimedialnego. Fatalna. Zaraz z DS-a przesiadłem się do Dacii Sandero w bogatej wersji (tak w Sandero możecie mieć kamerę cofania) i tam obraz był znacznie wyraźniejszy. I tym sposobem przechodzimy płynnie do multimediów.
![ds 7 crossback zegarek opinia](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-8-1024x577.jpg)
DS 7 Crossback – test multimediów
W DS 7 macie najlepszy system multimedialny… na jaki stać koncern PSA. A to oznacza dwie rzeczy. Po pierwsze 12-calowy wyświetlacz HD działa szybciej niż w tańszych samochodach koncernu PSA (3007 i 5007) i generalnie jest przyjemniejszy w obsłudze. Po drugie do niemieckich marek premium sporo mu jednak brakuje. Do BMW i Mercedesa nie będę porównywał, bo tam nadal mamy fizyczne pokrętło do obsługi. Ale mogę porównać do nowego Audi A6/A7.
![ds 7 opinia chic opera opinia](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-21-1024x577.jpg)
Dobry dotykowy system multimedialny poznać po tym, że Was nie irytuje i kiedy chcecie np. wyznaczyć nowy cel w nawigacji, to sam proces Was nie zniechęca i nie sięgacie po mapy Google’a na smartfonie. W A7 tak jest. W DS 7 trochę trzeba poklikać. Z jednej strony szybki dostęp do większości funkcji zapewniają osobne przyciski skrótów. Z drugiej – nie ma żadnego feedbacku po ich dotknięciu, a system nie reaguje natychmiastowo, więc w sumie nie wiecie, czy kliknęliście, czy nie.
Tak czy inaczej, system multimedialny w DS 7 dorównuje temu, co otrzymacie od Jaguara, a może nawet od Volvo. W przeciwieństwie do Jaguara/Land Rovera oferuje połączenie Apple Car Play i Android Auto, więc możecie rzucić sobie Google Mapsy na całe 12 cali.
W kwestii technologii na pokładzie warto wspomnieć o jeszcze dwóch elementach. Pierwszy to cyfrowe zegary – czytelne i przejrzyste, na których możecie wyświetlić mapę nawigacji. Gdybym miał się czepiać, to napisałbym, że niepotrzebnie każdej zmianie widoku, chociażby przełączeniu wskazań komputera pokładowego, towarzyszy całkowicie zbędna animacja, która wydłuża cały proces przełączania.
![ds 7 crossback opera opinia](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-19-1024x577.jpg)
Drugi element, do którego nie mam żadnych zastrzeżeń, to system Night Vision, czyli możliwość wyświetlenia obrazu z kamery termowizyjnej na cyfrowej tablicy wskaźników. Działa i pomaga. W dodatku tego rozwiązania nie ma żaden z konkurentów (chyba, że za konkurenta uznamy nowego Volkswagena Touarega).
DS 7 Crossback – za kierownicą – test i opinia
Skoro zaprogramowaliśmy już nawigację, to można ruszać w drogę. I tu kolejne bardzo miłe zaskoczenie. DS 7 nawet nie próbuje udawać samochodu sportowego. Za to bardzo, ale to bardzo stara się być komfortowy i to wychodzi mu bardzo dobrze. Przynajmniej z opcjonalnym zawieszeniem DS Active Scan Suspension. To rozwiązanie oparte na kamerze skanującej powierzchnię drogi przed Wami i przygotowujące amortyzatory na większe nierówności.
Tak, tę technologię znamy już z wyższych modeli Audi czy Mercedesa, ale w segmencie, w którym walczy DS 7 takich rzeczy jeszcze nie grali. Całkiem premium. I działa. Chociaż, co ciekawe, jedynie w trybie Comfort, który moim zdaniem powinien być domyślnym trybem jazdy dla DS 7. Muszę jednak zaznaczyć, że przy agresywniejszej jeździe DS 7 nie pływa i nie przechyla się na zakrętach – pozostaje przyjemnie stabilny i precyzyjny. To też było dla mnie zakończeniem.
![ds 7 crossback opinia](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-22-1024x577.jpg)
Wróćmy jednak do komfortu. Naprawdę czuć, że w kwestii resorowania „coś jest na rzeczy”. Komfort jest z pewnością odczuwalnie lepszy niż np. w 3008 czy 5008, chociaż nie są to wrażenia porównywalne z tymi, jakie na tej samej drodze zapewniłoby zawieszenie pneumatyczne.
Generalnie jazda DS 7 to po prostu niezwykle kojące doświadczenie, a ukojenie to uczucie, które samochód klasy premium musi zapewniać. Komfort ten jest wspierany przez skuteczne wyciszenie kabiny, silnik pracujący na 2 tys. obrotów przy 140 km/h i płynnie działającą automatyczną skrzynię (DS 7 można mieć też ze skrzynią manualną). Premium.
DS 7 Crossback – jakie silniki warto wybrać?
Mój testowy egzemplarz był napędzany przez najmocniejszą, czyli 180-konną jednostkę wysokoprężną. Jak by nie patrzeć, to właśnie 2-litrowe BlueHDi wydaje mi się najbardziej odpowiednim silnikiem dla DS 7. Ma 400 Nm, rozpędza DS 7 do 100 km/h w niecałe 10 s, nie ma wyczuwalnej turbodziury i zużywa bardzo rozsądne ilości paliwa. W jeździe po mieście – Warszawa, korki, krótkie przebiegi – DS 7 potrzebował niecałe 8 l/100 km. W trasie, przy średniej prędkości około 100 km/h bez problemu osiągałem wyniki poniżej 6 l/100 km. Co do miasta, to przy mocnym wdeptywaniu pedału gazu diesel odczuwalnie hałasuje w kabinie, ale nie odbiega to od poziomu hałasu u konkurentów.
![ds 7 crossback opinia](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-18-1024x577.jpg)
Do wyboru mamy też słabsze jednostki: 130-konne, benzynowe 1,2 Pure Tech oraz 1,5-litrowe, 130-konne BlueHDi. Super, ale osiągi, jakie zapewniają te silniki raczej nie pasują mi do samochodu klasy premium. Dlatego w przypadku jednostek benzynowych do wyboru pozostają wam 180 lub 225-konne 1,6.
Z czasem zapewne pojawi się więcej opcji. Co ciekawe, mimo braku tunelu środkowego – elementu typowego dla napędu 4×4 – DS 7 będzie posiadał napęd na wszystkie koła. W 2019 w ofercie pojawi się DS 7 z napędem hybrydowym E-Tense 4×4 – benzynowe 200 KM i dwa silniki elektryczne – łącznie ponad 300 KM. I 60 km zasięgu na samym prądzie. Premium!
![ds 7 crossback światła test i opinia](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-16-1024x577.jpg)
Czy DS 7 można uznać za samochód premium?
Ponownie odwołam się do e-booka Premium Feel. Morał książki można najkrócej podsumować w ten sposób, że samochód jest premium wtedy, kiedy jesteście za niego w stanie zapłacić więcej niż za konkurentów rynku masowego, tylko ze względu na wizerunek marki i emocje, jakie budzi dany model. Dlatego, tak naprawdę, to Wy, swoimi decyzjami zakupowymi odpowiecie na pytanie, czy DS 7 jest premium. Ja mogę jedynie powiedzieć, że DS 7 ma wszelkie predyspozycje do tego, żebyście trochę tych pieniędzy zostawili w salonie DS.
![ds 7 crossback opinia i test](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-20-1024x577.jpg)
DS 7 Crossback opinia eksperta – ceny i wartości rezydualne
Tak naprawdę obecnie wszystko zależy od tego, co będzie się dziać wokół DS 7 Crossbacka. Francuzi przygotowali bardzo dobry produkt, teraz do tego produktu musi przekonać się rynek. A z tym związana jest jeszcze jedna ważna kwestia, czyli wartość rezydualna DS 7. Tylko na PremiumMoto wraz z Info Expert prezentuję Wam wartości rezydualne dla DS 7 wraz z komentarzem eksperta. Sprawdźcie, jak ten model będzie trzymał cenę w porównaniu z konkurentami.
Modele DS już od prawie dekady walczą o uznanie Klientów. Najpierw pod logo Citroena, a od trzech lat jako odrębna marka. Francuskie pojazdy prezentowane są jako bezpośrednia konkurencja dla marek premium. Dotychczas modele DS najczęściej konkurowały z Audi, BMW czy Mercedesem jedynie pod kątem ceny zakupu, która była równie wysoka jak w niemieckim trio. W innych kategoriach takich jak: jakość wykonania, prestiż marki, popularność, czy wartości rezydualne, znaczenie im ustępując. W najnowszym modelu widać znaczny progres (jakość wykonania, ciekawy design na tle konkurencji w segmencie) ale nadal DS7 jest autem zdecydowanie za drogim, co będzie wpływało negatywnie zarówno na jego popularność jak i poziom wartości rezydualnych.
~Dariusz Wołoszka, Kierownik Działu Wartości Rezydualnych w INFO-EKSPERT
Model | Cena nowego samochodu |
RV |
DS7 Crossback 1.5 HDI 131 KM Be Chic | 140 000 zł | 53,2% |
Audi Q3 2.0 TDI 150KM | 141 000 zł | 55,3% |
BMW X2 2.0 D 150 KM sDrive18d | 155 000 zł | 58,2% |
Mercedes GLA 200 d 136 KM | 150 500 zł | 59,1% |
Volvo XC40 2.0 D3 150 KM | 143 000 zł | 59,8% |
Model | Cena nowego samochodu | RV |
DS7 Crossback 1.2 131 KM Be Chic |
133 000 zł | 51,6% |
Audi Q3 1.4 125 KM | 121 000 zł | 53,4% |
BMW X2 1.5 140 KM sDrive18i | 139 000 zł | 55,5% |
Mercedes GLA 180 122 KM | 124 500 zł | 54,7% |
Volvo XC40 T3 1.5 152 KM | 127 000 zł | 56,9% |
Moja opinia: DS 7 Crossback jako alternatywa dla niemieckich SUV-ów
Uważam, że jeżeli poszukujecie SUV-a tej klasy i nie jesteście zdecydowani na konkretną markę lub szukacie alternatywy dla popularnych niemieckich SUV-ów, to zdecydowanie powinniście sprawdzić DS 7. Mogę polecić z czystym sumieniem. W podobnej cenie zaoferuje bogatsze wyposażenie i wrażenia premium na porównywalnym poziomie. Z jednym, standardowym zastrzeżeniem – nie mam jeszcze żadnych informacji o awaryjności tego samochodu.
![ds 7 crossback opinia i test](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-2-1024x1024.jpg)
DS 7 Crossback – test wideo
DS 7 Crossback – co piszą inni – opinia dziennikarzy motoryzacyjnych
Jak zwykle zebrałem dla Was opinie z Polskiej i (czasami) zagranicznej prasy motoryzacyjnej, aby dać Wam szersze spojrzenie na DS 7
DS 7 Crossback – opinie z polskiej prasy motoryzacyjnej
Testowy auto napędzał dwulitrowy diesel o mocy 177 KM. To bardzo udana jednostka, której jedyną słabą stroną jest nieco za duży hałas podczas przyspieszania – za to przy stałej prędkości ledwo ją słychać. W ruchu miejskim spalanie wynosi 7,7 l/100 km, w spokojnie pokonywanej trasie spada do 5,5 l/100 km. (…) Na pozytywną ocenę zasługuje też 8-biegowy automat (świetnie dobiera biegi, szybko je zmieni, w trybie sportowym momentalnie reaguje na dodanie gazu). (…) Cena wyjątkowo komfortowego charakteru DS 7 wcale nie jest duża. Owszem, nawet w sportowym trybie układu jezdnego prowadzący nie znajdzie podobnej przyjemności z dynamicznej jazdy, co np. za kierownicą BMW x1.
~M. Laska, „Motor”, nr 13-14/2018, test DS 7 Grand Chic 2,0 BlueHDI
Kokpit „Deesa” wyróżnia się nie tylko doskonałym stylem, ale jest wykonany z najwyższej jakości materiałów. (…) Co zaskakujące, nawet w trybie komfortowym samochód prowadzi się pewnie, a na nierównościach nie „faluje” jak ponton. Podczas jazdy w zakrętach doskwiera jedynie marne podparcie boczne przednich siedzeń. (…) To bez cienia wątpliwości najlepszy francuski SUV, a prawdopodobnie najlepszy samochód koncerny PSA w ogóle.
~Kacper Mucha, „Auto Motor i Sport”, nr 5, maj 2018, test opisywanego tutaj egzemplarza
DS 7 całkiem chętnie skręca a w szybkich łukach nie brakuje mu pewności i stabilności, ale podczas jazdy wyraźnie czuć, że projektanci skupili się na komforcie podróżowania. (…) 177-konny diesel ma duży zakres użytecznych obrotów, daje dobre osiągi i nie zużywa dużo paliwa. (…) Niezły wygląd, świetna jakość wykończenia, mnóstwo „gadżetów” – DS 7 ma wszystko, co potrzeba, by na dobre zaistnieć w klasie premium.
~M. Laska, „Auto Moto”, nr 5/2018, test opisywanego tutaj egzemplarza
Opony do DS 7 – na czym porusza się francuski SUV?
DS 7 wyjeżdża z fabryki na najwyższej klasy oponach do SUV-ów – Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV. Konstrukcja opony jest specjalnie przystosowana do gabarytów DS 7 i według marki DS zapewnia temu dużemu SUV-owi najlepsze osiągi w zakresie hamowania i przyczepności na nawierzchni suchej i mokrej.
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV posiada trzy istotne technologie, dzięki którym jazda DS 7 staje się bardziej komfortowa i bezpieczniejsza. Mowa o Technologii Active Braking (skrócenie drogi hamowania), Grip Booster (poprawa przyczepności i sterowności) oraz Optimized Construction (bezpieczeństwo i stabilność przy wysokich prędkościach). Świetne właściwości opony Eagle F1 Asymmetric 3 SUV w SUV-ach o wysokich osiągach potwierdzają zwycięstwa i wyróżnienia w licznych testach. Kliknij w link po więcej informacji o Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV.
![dlaczego opony premium są premium](https://premiummoto.pl/wp-content/uploads/2018/05/ds-7-crossback-test-opinia-cena-7-e1526740449200-1024x500.jpg)