Ford Mustang. Legenda, ikona – symbol prawdziwego, amerykańskiego „muscle car’a”. I przy okazji najchętniej wybierany samochód sportowy w Europie i najtańsze V8 na rynku. Śmiem twierdzić, że takich wrażeń jak Mustang GT (V8) nie zapewni żaden nowy samochód za niecałe 200 tys. zł. Pozwólcie, że opowiem Wam więcej o tych wrażeniach. Zapraszam na test.
Raz w roku razem z fotografem Michałem przygotowujemy dla Was wyjątkowy materiał. Coś więcej niż typowy test. Tradycją stało się,...
Pamiętam jak dziś, kiedy niemal dokładnie 4 lata temu brałem udział w pierwszych jazdach testowych drugą generacją Forda Kugi. Pogoda tamtego dnia była równie sprzyjająca co wczoraj – podczas prezentacji prasowej Kugi po liftingu. Z tą różnicą, że wówczas na polu, na którym, kręcąc bączki, „testowałem” sprawność napędu 4x4, zalegał śnieg. Teraz śniegu nie było, w powietrzu było za to czuć wiosnę. Przyroda ewidentnie budziła się do życia, a ja miałem „obudzić w sobie Kugę”.
Ford Focus RS – chyba nie ma drugiego samochodu za niecałe 160 tys. zł, który wzbudzałby tak wiele entuzjazmu i ekscytacji wśród młodszego pokolenia fanów motoryzacji. Nowy RS to prawdziwy czterokołowy viral. Już na długo przed premierą było o nim głośno, m.in. z powodu zaangażowania w projekt Kena Blocka oraz implementację napędu 4x4 z trybem drift. Po debiucie samochodu wrzawa nie ucichła. Na Forda Focusa RS panuje wielki hype, zachwytom nie ma końca. Czy słusznie? Postanowiłem to sprawdzić i wziąłem Focusa RS w obroty.
Ford Focus RS zapewnia maksimum satysfakcji przy minimalnym nakładzie wysiłku, jest banalnie prosty w opanowaniu, a przy tym diabelnie efektywny na suchej i wyjątkowo efektowny na mokrej nawierzchni. Wszystko podane jest na tacy – nie trzeba umiejętności kierowcy rajdowego, aby w Focusie RS w pełni wykorzystać 350 KM i doskonale się przy tym bawić. Zapraszam do galerii zdjęć z moich zabaw Fordem Focusem RS uwiecznionych przez znanego carspottera.
Na polski rynek, prosto zza oceanu wjeżdża nowy Ford Edge. Przyglądając mu się z zewnątrz, czułem te przechyły w zakrętach, gumową charakterystykę zawieszenia oraz bezpłciowe prowadzenie typowe dla większości SUV-ów o takich gabarytach. Następnie wsiadłem za kierownicę i mocno się… rozczarowałem. Zapraszam na krótkie spotkanie z Fordem Edge.
Możesz go myć za darmo nawet codziennie, przez pięć lat obowiązywania gwarancji nie płacisz za przeglądy, a przez 24 godziny na dobę do Twojej dyspozycji jest osobisty asystent. To zaledwie kilka z wielu przywilejów związanych z posiadaniem Forda Vignale. Ale czy Vignale faktycznie oznacza premium? Sprawdziłem to na przykładzie Mondeo Vignale z silnikiem TDCi Twin-turbo i dwusprzęgłową skrzynią Power Shift.
Samochody to wdzięczny temat do fotografowania. Nie grymaszą, nie oczekują honorarium, a wydobycie z nich piękna – uchwycenie na zdjęciu zamysłu projektanta – to pasjonujące wyzwanie. Wyzwanie, z którym jako bloger/dziennikarz motoryzacyjny mierzę się nader często. Dlatego nie mogłem odmówić zaproszenia od Forda i Nikona na warsztaty fotografii motoryzacyjnej. W tym wpisie postaram się podzielić z Wami wszystkim, czego podczas jednodniowych zajęć udało mi się dowiedzieć o fotografowaniu samochodów.
Styczeń, rok 2015. Na międzynarodowych targach elektroniki w Las Vegas 6 czołowych producentów samochodów deklaruje, że między rokiem 2017 a 2020 na drogach publicznych pojawią się pierwsze samochody autonomiczne. Ale po co tyle czekać? Już teraz można poczytać gazetę za kierownicą. Wystarczy adaptacyjny tempomat oraz system utrzymywania pasa ruchu.
Premiera Forda Mustanga na polskim i europejskim rynku wzbudziła nie lada sensację. Nic dziwnego, bo to auto kultowe, ikona stylu, bohater wielu filmowych kreacji i wielu medialnych wystąpień (coś jak Jeep Wrangler). Mustang zawitał do Europy po raz pierwszy od 50 lat. To wydarzenie godne odnotowania.