warsztat-samochodowy-jaki

Na co zwrócić uwagę, wybierając warsztat samochodowy?

Każdy właściciel auta wie, że trzeba mieć kontakt do dobrego mechanika, który przeprowadzi niezbędne serwisy, wymieni płyny czy klocki hamulcowe, doradzi, jakie akcesoria będą najlepsze, a także zajmie się samochodem w przypadku awarii lub po kolizji. Sprawdzony adres oraz oczywiście zaufanie do specjalisty to niezwykle ważne aspekty współpracy. Zwracamy uwagę również na wyposażenie warsztatu, umiejętności pracowników, a także opinie innych klientów. To właśnie poczta pantoflowa jest najlepszą rekomendacją dla mechanika.

  1. Komu zlecić przegląd auta?
  2. Czystość i kultura
  3. Szeroka oferta

 

Komu zlecić przegląd auta?

Kierowcy mają różne doświadczenia z warsztatami samochodowymi, a o niby-specjalistach krążą legendy. Nic więc dziwnego, że z dużą starannością wybiera się mechanika, któremu oddaje się auto do przeglądu czy naprawy. Właściciele warsztatów muszą też pamiętać, że klientów można równie łatwo zyskać, jak i stracić, a w obecnych czasach negatywne opinie o firmie będą się roznosić bardzo szybko. Kierowcy, tak jest producenci aut, mają coraz większe wymagania, więc by utrzymać się na rynku, trzeba inwestować w narzędzia, sprzęt, wyszkolenie pracowników, a także w standardy obsługi klienta. Dobry warsztat to synonim rzetelności, uczciwości, wiedzy i doświadczenia. Dlatego właśnie już na samym współpracy szybko można ocenić, jak są przechowywane narzędzia, jak pracownicy rozmawiają z klientem i w jaki sposób określany jest zakres prac oraz oczywiście przygotowywana jest wstępna wycena. Ona będzie zależeć na przykład od tego, czy zdecydujemy się na nowe czy używane depo, elementy karoserii, części samochodowe. W wielu wypadkach cena będzie bardzo ważnym kryterium, ale warto pamiętać, że są takie komponenty, na których nie opłaca się oszczędzać i nie wszędzie sprawdzą się zamienniki.

 

Czystość i kultura

Przed naprawą samochód powinien być zabezpieczony przed zabrudzeniem. Pewnym standardem jest już folia na kierownicy i siedzeniu, a coraz częściej także osłania się podłogę. Poza tym zawsze klient powinien otrzymać rachunek, fakturę, jakikolwiek dokument potwierdzający, co zostało zrobione przy naszym aucie, jakie filtry samochodowe czy kocki hamulcowe zostały zamontowane, jaki olej wlany, czy też w jaki sposób została wyczyszczona klimatyzacja. Taki dokument potwierdza wykonanie naprawy i jest także jedynym dowodem, który pozwala nam dochodzić swoich praw, gdy okaże się, że przegląd czy naprawa nie zostały zrobione zgodnie ze sztuką. Po trzecie, dokumentację auta warto zbierać.

 

Szeroka oferta

Warto pamiętać, że dobry warsztat samochodowy powinien mieć bardzo różnorodną ofertę. To właśnie ta kompleksowość usług będzie przyciągać klientów, którzy chcą kupić nowe felgi, zlecają wykonanie przeglądu serwisowego, zgłaszają usterkę mechaniczną. Im szerszy zakres, tym prawdopodobniej chętnych też będzie więcej. I dlatego właśnie sprawdzają się coraz częściej dodatkowe usługi. To one w dużej mierze generują zysk dla warsztatu, a z drugiej strony pozwalają klientowi w jednym miejscu załatwić różnego rodzaju naprawy. Coraz więcej warsztatów wyposażonych jest więc w stanowisko wulkanizacyjne. Oczywiście z założenia będzie ono pracować w sezonie jesiennym i wiosennym, ale z pewnością będzie ono przyciągać też tych klientów, którzy przy okazji wymiany opon zlecą także inne dodatkowe zadania. Stanowisko wulkanizacyjne nie jest także dużą inwestycją, ani nie zajmie dużo miejsca. Wystarczy wyważarka do kół, montażownica do opon, zestaw akcesoriów (łyżki, smary, komplety łat i wentyli itp.) oraz oczywiście kompresor, który i tak na stanie każdego warsztatu jest.

 

Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image