nowa toyota c-hr 2024 test opinia

Nowa Toyota C-HR 2024 – test i opinia | C-HR vs premium

Nowa Toyota C-HR zaczyna rozgaszczać się na polskich drogach. Można śmiało zakładać, że odniesie spory sukces i podobnie jak pierwsza generacja będzie cieszyć się dużą popularnością. Dlatego czym prędzej spieszę, aby podzielić się pierwszymi (niesponsorowanymi) wrażeniami z jazdy nową Toyotą C-HR oraz zweryfikować jej aspiracje do segmentu premium.

Dobrze pamiętam początki rynkowej kariery pierwszej generacji Toyoty C-HR. Wyróżniała się bardzo odważanym (nie tylko jak na Toyotę) designem oraz bardzo dobrymi (jak na Toyotę) właściwościami jezdnymi.

Te właściwości jezdne były, a w zasadzie to nadal są, tak mocnym wyróżnikiem C-HR, że stanowiły motyw przewodni mojego wielkiego testu tego samochodu. Zabrałem ją na przełęcz pod Ostrą, czyli odcinek Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, drogę którą określiłem jako polski Nurburgring

Dobra, wystarczy tych wspominek, bo pierwsza generacja C-HR to już przeszłość. OK, nadal możesz ją kupić i to w całkiem okazyjnej cenie, ale skupmy się na teraźniejszości.

 

nowa toyota c-hr 2024 test opinia_88
Nowa Toyota C-HR cała na dwukolorowo. Rozmiary pozostały niemal identyczne względem pierwszej generacji, a to oznacza, że przestrzeń dostępna we wnętrzu również się nie zmieniła. To z kolei oznacza, że C-HR najlepiej sprawdzi się jako samochód dla dwóch osób.

Takich rzeczy w Toyocie jeszcze nie było

Po siedmiu latach od debiutu pierwszej generacji Toyota przygotowała zupełnie nową C-HR.

C-HR to nadal kompaktowy, hybrydowy crossover Toyoty, który podobnie, jak pierwsza generacja, zaskakuje odwagą w projekcie nadwozia. Nie dosyć, że same linie są odważne, to dla naprawdę odważnych Toyota proponuje dwukolorowe malowanie nadwozia. I nie chodzi tu o inny kolor dachu. Chodzi o naprawdę dwukolorowe nadwozie, a takich rzeczy w Toyocie jeszcze nie grali. 

nowa toyota c-hr 2024 test opinia_88
Teraz największe dostępne w C-HR felgi mają aż 20 cali. Tył prezentuje się równie ekstrawagancko, co przód. Ale C-HR do tej ekstrawagancji zdążyła nas przyzwyczaić. Pozostał charakterystyczny, masywny spoiler nad tylną szybą, zniknęła natomiast wycieraczka. Klamki po raz pierwszy w Toyocie chowają się w nadwoziu.
Toyota_C-HR-121_Dynamic test
Oczywiście nowa Toyota C-HR dostępna jest też w jednokolorowym malowaniu, jedynie z kontrastującym dachem. Zwróć uwagę, że w tym wariancie w dolnej części drzwi pojawiają się masywne, czarne wstawki z tworzywa sztucznego. Wniosek jest taki, że teraz masz większy wpływ na wizerunek swojej Toyoty C-HR.

 

Nowa C-HR zaprojektowana specjalnie dla Ciebie

To, co z pewnością powinieneś wiedzieć o nowej Toyocie C-HR i tym, co podkreśla Toyota jest fakt, że mamy do czynienia z samochodem zaprojektowany w 100 proc. w Europie, z uwzględnieniem preferencji tylko i wyłącznie europejskich kierowców i przeznaczonym wyłącznie na Europę.

Toyota_C-HR-306_Interior gr sport
Wnętrze nowej Toyoty C-HR w wersji GR Sport. Toyota twierdzi, że we wnętrzu odnajdziemy materiały klasy premium. I jest to prawda, jeśli uznamy, że mikrofibra (czyli sztuczny zamsz zwany często Alcantarą) jest materiałem premium.

W praktyce oznacza to, że Toyota zebrała mnóstwo szczegółowych danych i opinii od europejskich użytkowników pierwszej generacji C-HR i na podstawie tej wiedzy przygotowała nową C-HR.

O ile np. Corolla Cross jest modelem globalnym i musi przypaść do gustu zarówno Amerykanom, Azjatom, Rosjanom jak i nam, o tyle nowa C-HR w każdym aspekcie koncentruje się na motoryzacyjnych gustach i preferencjach kierowców w Europie. 

nowa toyota c-hr test i opinia
Wrażenia z jazdy nową Toyotą C-HR są bardzo zbliżone to wrażeń z jazdy pierwszą generacją. W tej kwestii akurat zmieniło się niewiele. Jest trochę ciszej i bardziej komfortowo, ale poza tym po staremu. Dla niektórych kierowców będzie to wada, dla innych zaleta. Dużą nowością jest natomiast pojawienie się napędu plug-in hybrid.

Przyznam, że nie wiem, ile w tym marketingu, a ile faktycznych rozwiązań, ale niezależnie od tego, europejskie korzenie z pewnością nie zaszkodzą C-HR.

nowa toyota c-hr test i opinia
W porównaniu z poprzednikiem zwiększyła się także pojemność bagażnika, która wynosi do 388 l. Bagażnik nowej Toyoty C-HR może być mniejszy od tego w pierwszej generacji, jeśli zdecydujesz się na wersję z napędem plug-in.

 

Nowa Toyota C-HR vs premium

Toyota C-HR pojawia się na PremiumMoto.pl – największym w Polsce blogu o samochodach klasy premium – nie tylko ze względu na swój potencjał rynkowy. W komunikacji tego nowego modelu Toyota w wielu miejscach używa określenia „premium”. A skoro pojawia się „premium”, to pojawiam się ja, żeby to premium zweryfikować.

Toyota twierdzi, że:

„Nowa Toyota C-HR daje jeszcze lepsze odczucia sensoryczne znane z aut klasy premium.”

„Nawiązuje jakością wykonania do klasy premium.”

„Stylowe wnętrze wykorzystuje materiały klasy premium.”

„Nowa Toyota C-HR wyróżnia się nowoczesnymi technologiami z klasy premium.”

Jak to premium wypada w praktyce i czy faktycznie to premium jest tak premium, jak twierdzi Toyota. O tym wszystkim opowiedziałem na poniższym filmie, który nagrałem podczas pierwszych jazd testowych nową Toyotą C-HR.

 

Nowa Toyota C-HR –  test i opinia – wideo

Na filmie dotykam kwestii premium, ale przede wszystkim opowiadam o najistotniejszych cechach, zaletach i wadach nowej Toyoty C-HR. Tak, abyś mógł dobrze poznać i poczuć ten model jeszcze zanim wybierzesz się na jazdę testową. Zapraszam.

 

Na tym nie koniec filmów z nową Toyotą C-HR. Jeśli naprawdę interesuje Cię ten samochód, i jeśli jeszcze nie widziałeś, to polecam materiał Roberta z Toyoty. OK, nie dowiesz się z niego o wadach Toyoty C-HR (więcej o nich na moim filmie), natomiast bardzo dokładnie obejrzysz całą technologię C-HR i poznasz najważniejsze równice względem pierwszej generacji. 

 

Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image