Wielkanocny wieczór. Niespieszenie wracam do domu nowym Porsche 911 Carrera S obwodnicą Warszawy. Jadę jakieś 90 km/h prawym pasem. Jest puściutko. Nagle zrównuje się ze mną BMW M5. To starsze, z V10 pod maską. Jesteśmy tylko my i kawał długiej prostej. Kierowca BMW zerka na mnie z surową miną i uderza w klakson. A ja doskonale wiem, co oznacza takie uderzenie…
Cóż, żółte Porsche 911 nie należy do najdyskretniejszych samochodów. Kolor Racing Yellow pasuje do niego idealnie, ale jest wyzywający. Przyciąga innych szybkich kierowców, który chcą sprawdzić, co potrafi takie Porsche. A to prowadzi nas do naszego BMW M5 z V10.
Ten pierwszy sygnał klaksonem, kiedy jedziesz z kimś maska w maskę oznacza, że zaraz będzie drugi, a po nim trzeci. Nie masz wyboru. Na dźwięk trzeciego sygnału musisz wcisnąć gaz w podłogę i trzymać go w tej pozycji, aż wszystko się nie wyjaśni.
Tak też zrobiłem.
Po trzecim sygnale prawą stopą stanowczo poprosiłem moje 911 o wszystko, co ma do zaoferowania. W tej samej sekundzie kierowca M5 równie stanowczo poprosił o to swoje V10. No i wyrwaliśmy do przodu. Pierwsze kilka sekund szliśmy idealnie równo. Powyżej 160 km/h moja Carrera S zaczęła powoli, ale konsekwentnie zyskiwać przewagę i tak już zostało.
Mój materiał z 911 Targa GTS w magazynie Porsche
Nowa 911 992 Carrera S jest naprawdę szybka
Osiągi to coś, co zdecydowanie czuć w nowym Porsche 911. 6-cylindrowy, 3-litrowy bokser dostał większe turbiny, dzięki którym rozwija teraz 450 KM – tyle, co 911 GTS poprzedniej generacji. Z pakietem Sport Chrono do 100 km/h rozpędza się w 3,5 s. 3,5 s do 100 km/h to wartość, której nie da się zignorować. Nawet 305-milimetrowe Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 naciągnięte na 21-calową felgę z tyłu czasami nie radzą sobie z taką mocą. I momentem 530 Nm.
911 Carrera S to naprawdę szybki i mocny samochód, a to przecież dopiero pierwsze słowo Porsche w kwestii osiągów w 911 generacji 992. Aż boję się pomyśleć, co się będzie działo za kierownicą 911 992 Turbo.
Porsche 911 – wyższy poziom sportowych doznań za kierownicą
O reszcie nowości i zmian, które sprawiają, że nowe Porsche 911 jest lepsze (bądź gorsze) od poprzednika opowiedziałem szczegółowo na filmie. Na filmie wspominam też, że 911 od zawsze było i nadal jest wyjątkowym samochodem sportowym. 911 to coś innego niż najszybsze i najmocniejsze sportowe coupe od M, AMG czy quattro. To wyższy poziom wtajemniczenia w sportowe doznania za kierownicą. Warto doświadczyć tego na własnej skórze.
W dodatku teraz te doznania mogą być jeszcze bardziej spolaryzowane, bo spektrum komfort-sport w 911 zostało rozciągnięte. To oznacza, że 911 992 jest teraz jeszcze bardziej komfortowe w trasie i oferuje jeszcze ostrzejsze sportowe doznania, kiedy będziesz musiał coś komuś udowodnić i przełączyć tryb jazdy w sport+.
Osiągi to nie wszystko, czyli moje wrażenia po jeździe 911 GT3 RS i 911 GT2 RS
Ile pali nowe Porsche 911 Carrera S?
Ok, na filmie nie wspomniałem o spalaniu, a w 911 przepaliłem kilka 90-litrowych (opcja) zbiorników paliwa. W trasie przy ekonomicznej i spokojnej jeździe ciężko zejść poniżej 10 l/100 km. W mieście normą będzie 17 l/100 km, chyba że będziecie się ścigać z rozmaitymi BMW, wtedy trzeba liczyć 20 l/100 km.
Co się zmieniło w nowym Porsche 911 992?
Na deser tzw. making off
Wyświetl ten post na Instagramie.
Na koniec jeszcze trochę nocnych zdjęć nowego Porsche 911 922. Ich autorem jest warszawski fotograf Piotr Kaczor. Piotrowi (jak widać) do gustu przypadł szczególnie tył nowego Porsche 911. Więcej zdjęć znajdziecie u Piotra na Instagramie.