Porsche 918 - najdroższe w polsce
Porsche 918 - najdroższe w polsce

Porsche 918 Spyder – najdroższe auto na polskim rynku

Ile kosztowało najdroższe nowe auto na Polskim rynku? Ceny Porsche 918 Spyder startowały od 3 902 979 zł. Jednak zawsze można było zdecydować się na nieco lepszą, lżejszą wersję za skromne 4 266 300 zł (1 019 719 EUR). Tyle właśnie trzeba było zapłacić w Polsce za hybrydowe Porsche 918 Spyder. Dlaczego aż tak dużo? 

Rok 2013 przyniósł nam kilka spektakularnych premier niezwykle szybkich supersamochodów. Obok Porsche 918 Spyder zadebiutowały dwa inne potwory – hybrydowe LaFerrari oraz McLaren P1. Z tej trójki jedynie Porsche oficjalnie pojawiło się w Polskim cenniku. Z ceną  3 902 979 zł (stan na dzień grudzień 2013) momentalnie stało się najdroższym autem na polskim rynku. 918 Spyder wzbogacone o pakiet Weissach kosztuje już 4 266 300 zł. Wygrana w Lotto może nie wystarczyć. Za taką sumę można mieć około 45 VW Golfów 2.0 TDI, albo 9 bazowych 911, albo… mnóstwo innych samochodów. Dla porównania, podobne w swej idei – szybkie i oszczędne – BMW i8 kosztuje niecałe 600 tys. zł.

Cena Porsche 918 Spyder: dlaczego Porsche 918 jest takie drogie?

Przede wszystkim dlatego, że jest hybrydowe i napędzane jest przez trzy silniki – spalinowy i dwa elektryczne. Poza tym jest bardzo szybkie. Do 100 km/h przyspiesza w 2,6 s, a 200 km/h osiąga w czasie, jaki Golf GTD potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h, czyli około 7,5 s. No i rozpędzi się do 345 km/h. Jednocześnie Porsche deklaruje, że 918 Spyder zużywa średnio 3,1 l/100 km czyli tyle, ile Dacia Logan diesel w trasie. Takie pozornie nierealne zestawienie osiągów i zużycia paliwa nie przyszło Porsche łatwo. Porsche w 918 Spyder po prostu upakowało całe swoje doświadczenie i wiedzę, które budowało przez ponad 80 lat swojej egzystencji na drogach i torach wyścigowych całego świata. Następnie odpowiednio wyceniło swoją pracę. Na cenę wpływa również produkcja ograniczona do 918 egzemplarzy.

Porsche 918 Spyder – osiągi i dane techniczne

Przyjrzyjmy się nieco bliżej 918 Spyder. Podstawowy motor spalinowy umieszczony centralnie, za plecami kierowcy ma osiem cylindrów w układzie V, 4593 cm3 pojemności, generuje 607 KM przy 8700 obr./min i 500 Nm przy 6500 obr./min. Jak na V8 potrafi „kręcić się” niezwykle wysoko, bo aż do 9150 obr./min. Dwa silniki elektryczne wspomagają ten spalinowy dodatkowymi 286 KM i ponad 500 Nm. W sumie Porsche 918 Spyder generuje 887 KM i 1280 Nm! Mimo całej tej hybrydowej technologii na pokładzie auto waży zaledwie 1,675 kg (z pakietem Weissach 1,634 kg). To niewiele mniej niż np. Jaguar E-Pace.

Porsche 918 Spyder najszybsze na Nurburgring

Wiadomo, osiągi to nie wszystko, ale Porsche 918 Spyder udowodniło, że jest szybkie nie tylko na prostej. 887 KM, 1280 Nm i 1634 kg w 2013 roku pozwoliły 918 Spyder osiągnąć rekordowy czas na torze Nurburgring. Hybrydowe Porsche rozprawiło się z północną pętlą „Zielonego piekła”  w 6:57 minut. Ten wynik przez długi czas zagwarantował mu status najszybszego drogowego samochodu na świecie. Obecnie (październik 2018) znajduje się na 5 miejscu za Radicalem SR8 i przed Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce.

Co jeszcze powinniście wiedzieć o 918 Spyder – najdroższym aucie na polskim rynku?

Porsche 918 Spyder może poruszać się wyłącznie przy wykorzystaniu silników elektrycznych. Do setki przyspiesza wtedy w 6,1 s i rozpędza się do 150 km/h. Pakiet Weissach obejmuje m.in. wstawki z włókna węglowego, wykończenie wnętrza Alcantarą i felgi wykonane z magnezu. Dzięki temu ujmuje 40 kg z masy auta.

Tylna oś 918 Spyder jest skrętna. Przy większych prędkościach system steruje tylnymi kołami w tym samym kierunku co przednimi. Dzięki temu poprawia się stabilność auta. Przy mniejszych prędkościach oś tylna skręca się w przeciwnym kierunku do osi przedniej, co pozwala na bardziej dynamiczną jazdę w ciasnych zakrętach.

Dziennikarze, którzy mięli okazje przejechać się prototypem 918 Spyder byli sceptycznie nastawieni do projektu. Twierdzili, że 918 byłoby znacznie lepsze, gdyby Porsche zrezygnowało z hybrydowej technologii, pozostało jedynie przy napędzie spalinowym i mniejszej masie. Efekt finalny zamknął jednak usta wszystkim krytykom. Mimo spektakularnej ceny, jeden egzemplarz Porsche 918 Spyder na gdańskich rejestracjach już porusza się po naszych ulicach.

Chcecie wiedzieć jeszcze więcej? Tutaj dowiecie się wszystkiego o Porsche 918 Spyder. 

Porsche 918 – ceny – aktualizacje

UPDATE (lipiec 2015)

Obecnie Porsche 918 Spyder nie jest już oferowane na Polskim rynku. Jak informowałem w raporcie sprzedaży samochodów klasy premium w 2014 roku, Porsche w Polsce sprzedało dwa egzemplarze 918 Spyder. Oba poruszaj się po naszych drogach.

Ceny używanego Porsche 918 Spyder na Otomoto w Polsce – UPDATE (marzec 2016)

Na Otomoto.pl pojawiła się oferta sprzedaży używanego Porsche 918 Spyder. Samochód z przebiegiem 3000 km oferowany jest za 5,5 mln zł. Zgodnie z opisem 918 Spyder pochodzi z polskiego salonu, rok produkcji 2014. Oferowany egzemplarz nie posiada pakietu Weissach.

porsche-918-spyder-cena

 

UPDATE maj 2016 – cena nowego Porsche 918 Spyder w Polsce

Porsche 918 Spyder ponownie zagościło w ofercie Porsche Polska. Wersja bazowa kosztuje obecnie 932 879 euro brutto, czyli po przeliczeniu wg aktualnego kursu 4 mln 76 tys 586 zł. Droższe 918 Spyder Weissach package to wydatek 1 019 719 euro brutto, czyli 4,4 mln zł.

 

Porsche 918 Spyder – ceny w 2018 roku

Na Otomoto nie ma oferty sprzedaży Porsche 918 Spyder, jedna sporo mało używanych egzemplarzy oferowanych jest w Niemczech na mobile.de. Pod koniec października na „niemieckim otomoto” dostępne są 24 oferty. 

Ceny startują od 1 290 000 euro za egzemplarz z 2015 roku z przebiegiem ponad 4 tys. km. Egzemplarze nowe z przebiegiem 100-400 km kosztują już ponad 1,5 mln euro. Wszystkie samochody dostępne są w leasingu.

 

Hej! A widziałeś już znany i lubiany Instagram PremiumMoto? >>
close-image