Może i rok 2018 dopiero się zaczął, ale dla koncernów motoryzacyjnych właściwie już się zakończył. Dokładnie wiedzą, jakie modele i kiedy zaprezentują światu. Skrupulatnie prześledziłem „plany wydawnicze” marek premium, przepytałem działy PR każdej z nich oraz wykorzystałem wszystkie inne źródła, aby przygotować dla Was obszerny i szczegółowy kalendarz nowości. To jedyne takie zestawienie w polskiej sieci. Ba, tych informacji nie znajdziecie nawet w prasie. Zapraszam, sprawdźcie, co i kiedy szykują dla nas samochodowe marki premium w 2018 roku.

Na początek cofnijmy się na chwilę do 2017 roku. Dla samochodów klasy premium w Polsce było to rekordowe 12 miesięcy. Wszystkie marki premium po raz kolejny odnotowały dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, a cały rynek samochodów premium urósł o ponad 20 proc. względem 2016 roku. W skali świata również padły nowe rekordy. W skrócie: segment samochodów premium nieustanie nabiera rozpędu. Szerzej o wydarzeniach na polskim rynku samochodów premium napiszę już tradycyjnie w obszernym podsumowaniu. Teraz wracamy do przyszłości.

Nowości od samochodowych marek premium w 2018 roku

Co przyniesie nam rok 2018? Garstkę zupełnie nowych modeli, w przeważającej większości SUV-ów, kolejne generacje modeli już obecnych na rynku, nowe wersje silnikowe i napędowe oraz kilkanaście faceliftingów. Łącznie w trakcie 52 tygodni 2018 roku naliczyłem ponad 70 nowości od samych tylko marek premium. Prym wiodą tu oczywiście najwięksi gracze, przede wszystkim Audi i BMW (niekoniecznie w tej kolejności).

Czy jest na co czekać? Przekonajcie się sami. Poniżej przygotowałem obszerne – jedyna takie – zestawienie premier samochodowych marek premium, które pojawią się na świecie i w Polsce w nadchodzących miesiącach.

Zobacz rankingi marek i modeli klasy premium w Polsce

Premiery i nowości Audi w 2018 roku

Audi jak przystało na markę z jedną z najszerszych gam modelowych przygotowuje dla nas sporo niespodzianek. Właściwie to najwięcej spośród wszystkich marek premium. W sumie to najwięcej spośród wszystkich producentów samochodów.

Potwierdzonych mam 19 nowości. Pojawią się 4 zupełnie nowe modele, nie licząc Audi A7, które już zadebiutowało, a w Polsce dostępne będzie od marca. Nie zabraknie nowych modeli spod znaku RS, kilku kuracji odmładzających i… diesli pod maskami. Pierwsza połowa roku będzie dosyć spokojna w porównaniu z tym, co zacznie się dziać po wakacjach.

 Audi  Premiera (debiut światowy bądź rynkowy)* Kiedy w Polsce?*
Audi A6  Marzec – salon samochodowy w Genewie  Polska prezentacja prasowa odbędzie w połowie czerwca 2018
Audi A1  Wrzesień – salon samochodowy w Paryżu  Październik-grudzień 2018
Audi Q3  Wrzesień – salon samochodowy w Paryżu Październik-grudzień 2018
Audi Q8  Maj 2018  III kwartał
Audi e-tron  III kwartał 2018  Grudzień 2018
Audi TT (FL)  Może już w marcu w Genewie  Po wakacjach
Audi A7  Grudzień 2017  Koniec I kwartału
Audi SQ2  Przed wakacjami  Druga połowa roku
Aud A8L W12   Przed wakacjami  Druga połowa roku

 

Audi A6

Co wiemy? Piątą generację Audi A6 oficjalnie poznamy na salonie samochodowym w Genewie, na początku marca. Nie oczekujcie rewolucyjnych zmian na zewnątrz. Spodziewajcie się za to całkowicie nowego wnętrza, pozbawionego fizycznych przycisków – nieco uboższej (zapewne mniejszy wyświetlacz?) interpretacji tego, co mamy w Audi A8 i A7.

Debiutujący w pierwszej kolejności sedan da początek całej rodzinie A6. W 2018 roku poznamy też A6 wersji Avant oraz pod koniec roku – Allroad.

Kiedy w Polsce? Nowe Audi A6 Limousine w Polsce powinno pojawić się już w kwietniu. A6 Avant spodziewany jest w drugim kwartale. A6 Allroad zapewne na początku 2019.

Nowe Audi A6 pojawi się w marcu. Do sedana w ciągu roku dołączy kombi oraz Allroad. Wygląda na to, że dosyć szybko pojawi się również odmiana S6 (prawdopodobnie to ta na zdjęciu). Fot. carmagazine.co.uk

 

Audi A1

Co wiemy? Jeszcze niewiele. Gdy piszę te słowa, zakamuflowane egzemplarze Audi A1 przechodzą zimowe testy gdzieś daleko na północy globu. Podobno nowe Audi A1 ma występować jedynie jako 5-drzwiowy hatchback (teraz dostępny jest również w wersji 3-drzwiowej) oraz w wersji Allroad (lub City Carver). Będzie dzielić platformę z nowym VW Polo, a więc na pewno będzie większe i lżejsze od poprzednika. Ale to można napisać o niemal każdym nowym modelu tu opisywanym. Nowe Audi A1 powinno zadebiutować we wrześniu na salonie samochodowym w Paryżu.

Kiedy w Polsce? Jesienią (czwarty kwartał).

Nowe Audi A1 będzie oferowane jedynie w wersji 5-drzwiowej. Pojawi się również lekko uterenowiona odmiana. Fot. Motor1.com

 

Audi Q3

Co wiemy? Wiemy, że bazuje na platformie MQB wspólnej z SEAT-em Atecą czy Tiguanem i zadebiutuje w drugiej połowie roku. Wiemy też, że będzie bazą dla Audi Q4, które poznamy w 2019 roku. Q3 jest ciekawym modelem, ponieważ to właśnie w nim zostanie zaprezentowana całkowicie nowa koncepcja wnętrza dla mniejszych modeli koncernu. Czy Audi również w tym przypadku pójdzie w dotyk? Przekonamy się po wakacjach.

Kiedy w Polsce? Podobnie jak A1, w czwartym kwartale 2018.

Druga generacja Audi Q3 jest już gotowa. Pojawi się w połowie roku. Dużą niewiadomą pozostaje wnętrze. Fot. carmagazine.co.uk

 

Audi Q8

Co wiemy? Całkiem sporo, bo Audi już od dawna prezentuje nam koncepcyjne wizje Q8, a zdjęcia egzemplarzy bez kamuflażu krążą po sieci. Spodziewajcie się wnętrza 1:1 jak w A8, opakowanego w napompowane do granic przyzwoitości nadwozie SUV-a w stylu coupe z wielkim ośmiokątnym grillem z przodu i pasem świateł na całą szerokość nadwozia z tyłu.

W tym roku poznamy również usportowioną odmianę SQ8. Potem do oferty dołączy Q8 e-tron. Wiadomo również, że Audi zastrzegło nazwę RSQ8. Niestety pod maską najbardziej sportowej odmiany raczej nie będzie W12 z Bentaygi, ale 4-litrowe V8 z Lamborghini Urusa.

Kiedy w Polsce? III kwartał 2018.

Audi Q8, czyli Q7 w stylu coupe, w (niemal) całej okazałości. Rywal od Audi dla X6 i GLE Coupe. Wnętrze jak w nowym A8. Chwilę później pojawi się SQ8 oraz Q8 e-tron. Nie wykluczone, że Audi zafunduje nam również RSQ8. Fot. autocar.co.uk

Audi e-tron

Co wiemy? Po pierwsze, że długo czekaliśmy na pierwsze w pełni elektryczne, seryjnie produkowane Audi. Po drugie, e-tron będzie SUV-em (a jakże), konkurentem dla Jaguara I-Pace (więcej poniżej), pod względem designu z pewnością będzie się odróżniał od gamy „tradycyjnych” SUV-ów Audi, a pod względem gabarytów będzie zbliżony do Q5. Możemy spodziewać się trzeciego stopnia autonomii, dwóch ekranów dotykowych we wnętrzu i zasięgu na jednym ładowaniu do 500 km. Audi e-tron ma pojawić się jesienią, ale zamówienia przyjmowane są już od dobrych kilu miesięcy.

Kiedy w Polsce? Oficjalnie zapewne na początku 2019 roku, chociaż możliwe, że jeszcze w grudniu 2018.

Audi e-tron, na zdjęciu jeszcze jako koncept. Wersja produkcyjna z pewnością będzie się odróżniać od pozostałych SUV-ów Audi, ale gabarytami zbliżona będzie do Q5. Będzie też pierońsko szybka!

 

Co jeszcze ciekawego szykuje Audi?

Uwagi do zestawienia

*Dołożyłem wszelkich starań, aby podane tutaj daty premier, prezentacji i debiutów rynkowych na świecie i w Polsce były jak najbliższe prawdy. Niestety, nie licząc premier na salonie samochodowych w Genewie (ewentualnie we wrześniu w Paryżu), informacje te są trudne do ustalenia, nawet u źródła. Dlatego nie traktujcie tych dat jako pewniaków. Daty premier mają na celu dać Wam ogólną wiedzę na temat tego, co i (mniej więcej) kiedy będzie się działo w segmencie samochodów klasy premium w 2018 roku. W skrócie: o ile cześć „co” jest określona w miarę precyzyjnie, to w przypadku „kiedy” mogą pojawić się pewne rozbieżności.

Jeżeli macie jakieś dodatkowe informacje na temat premier i ich terminów, to zachęcam do podzielenia się tą wiedzą w komentarzach. Dajcie też znać, na którą z premier czekacie z największą niecierpliwością.

O Autorze

Kim ja w ogóle jestem i co tutaj robię? Od ponad 10 lat zawodowo testuję i recenzuję nowe modele samochodów. Kiedyś jako dziennikarz motoryzacyjny, dzisiaj bardziej niezależnie i lifestyle’owo, jako bloger i freelancer. Staram się wyjaśniać, doradzać i pomagać Wam w Waszych motoryzacyjnych problemach. Nowe samochody to po prostu moja praca. Szczególnie te klasy premium, ponieważ cenię sobie komfort, dbałość o detale oraz emocje, które wynikają z połączenia tych dwóch aspektów.

Podobne posty

16 komentarzy

  1. Waldemar

    Ja to najbardziej czekam na jaga e pace, ale nie na premierę, ale na odbiór. Zamówiłem jeszcze zanim jezdziles 🙂

    Odpowiedz
  2. Marcel

    Bardzo ciekawy materiał i dobrze przygotowane zestawienie! Dla mnie najwięcej emocji kryje się za premierą Audi e-tron. Nie wspominając o nowym Volvo V60 – zapowiada się świetnie!

    Odpowiedz
  3. Michał

    Michale,
    zapomniałeś o premierze Lexusa ES (przednionapędowy), który zastąpi GSa…
    Pozdrawiam!
    Michał

    Odpowiedz
  4. Arek

    Witam Cię. Świetna stronka. Czy masz może info o klasie V hybrid ? V klasę dawno bym kupił ale z silnikiem v6. Niestety brak szans. Natomiast V klasa ma mieć 2l benzynę z elektrycznym silnikiem o łącznej mocy ok. 330 koni. Będę wdzięczny za info o premierze Vki

    Odpowiedz
    • Michał Sztorc

      Cześć, to samo sobie pomyślałem, jak jeździłem 2-litrowym dieslem, z V6 V klasa byłaby busem idealnym :). Zapytam jutro o hybrydę. Dam znać.

      Odpowiedz
      • Arek

        Witam. Czy są na horyzoncie jakieś nowe informacje ????? Pozdrawiam serdecznie.

      • Michał Sztorc

        Dzień dobry, generalnie co tydzień pojawiają się jakieś nowe informacje i doniesienia. Niestety nie jestem w stanie aktualizować wpisu na bieżąco.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany

O co chodzi z tym premium?!

Ten ebook zmieni Twoje spojrzenie na drogie samochody

Pobiesz swój egzemplarze ebooka Premium Feel!
POBIERAM MÓJ EGZEMPLARZ
close-link

Przepraszam, że przeszkadzam, ale...
...moja mama mówi, że mam super Instagrama i powienienem się nim chwalić. 
Zapraszam w wolnej chwili.

close-link