Ten test nowego Audi Q5 według krytyków motoryzacyjnych w internecie (czyli osób bezpośrednio zainteresowanych zakupem nowego Q5 lub osób, które nowe Audi Q5 już zamówiły) jest podobno najlepszym testem nowego Q5 w polskiej sieci. Czy tak jest faktycznie? Cóż, jako autorowi tego testu nie wypada mi się wypowiadać w tej kwestii. Dodam jedynie, że naprawdę się starałem, żeby dowieźć dla Ciebie wartościowy test nowego Audi Q5 z bazowym silnikiem. Zapraszam.
Meritum tego wpisu jest mój test wideo nowego Audi Q5, który opublikowałem na YouTube. Test długi, bo ponad godzinny, ale jednocześnie test wyczerpujący (zarówno temat, jak i prowadzącego). Znajdziesz w nim informacje o nowym Q5, których na ten moment nie znajdziesz nigdzie indziej. Np. dokładny pomiar autostradowego zużycia paliwa przy płynnej jeździe 140 km/h na dystansie 50 km.
Zdaję sobie sprawę, że w dobie 60-sekundowych treści wideo, mój 60-minutowy test nowego Audi Q5 wymaga od Ciebie sporej inwestycji czasu, dlatego zanim zaproszę Cię do oglądania, to poniżej trochę go streszczę. Opowiem, o czym będzie mowa, żebyś przed wciśnięciem „play” i przed poświęceniem 60 min wiedział, czy warto, czy nie.
Przypomnę, że do regularnych nagrani skutecznie motywuje mnie sklep Global Parts.
Global Parts oferuje oryginalne części w super cenie do swojego samochodu (w tym również Audi Q5) znajdziesz na https://globalparts.com.pl/
Złap 5 proc. rabatu w Global Parts z kodem MOTO5.
Udanych zakupów!
Nowe Audi Q5 – test – jaką wersję Q5 testuję?
Muszę zacząć od wersji i specyfikacji nowego Audi Q5, które tutaj testuję. Postarałem się, żeby wziąć do testu bazową wersję silnikową – 2-litrowego, 204-konnego diesla. Mówimy więc o Q5 2,0 TDI. Ale!
W nowym Audi Q5 – w przeciwieństwie do nowego Audi A5 – zarówno silnik TDI, jak i TFSI są wsparte układem miękkiej hybrydy. Dają więc bardzo zbliżone odczucia z jazdy, zarówno jeśli chodzi np. o działanie systemu start-stop czy logikę wsparcia prądem, jak i osiągi. Czemu o tym wspominam?
Bo jeśli bardziej interesuje Cię test nowego Audi Q5 2,0 TFSI, to i tak warto żebyś obejrzał mój test nowego Audi A5 TDI. Szczególnie fragment, w którym jeżdżę po mieście i opowiadam, jak działa wsparcie silnikiem elektrycznym w hybrydzie MHEV+ w nowych Audi.
140 tys. zł w dodatkach w nowym Audi Q5
Mamy więc bazowy silnik, natomiast sama konfiguracja mojego testowego Audi Q5 wcale taka bazowa nie jest. Ma bowiem wyposażenia dodatkowego za około 140 tys. zł. Wiem, że z jednej strony to trochę zakrzywia postrzeganie tego samochodu, bo do tzw. „golasa” mu daleko. Jednak z drugiej strony mówimy o segmencie premium, a w segmencie premium w „golasy” się nie bawimy i sam zapewne dobierzesz sporo opcji do swojego Q5. No a ja dzięki temu, że mam je w egzemplarzu testowym, mogę Ci o nich opowiedzieć.
Test nowego Audi Q5 z zawieszeniem pneumatycznym
Jedną z droższych opcji, której poświęciłem w teście sporo uwagi jest zawieszenie pneumatyczne. Wymaga dopłaty jakichś 11 tys. zł i wymusza wzięcie pakietu za kolejne 30 tys. zł.
Jak spisuje się pneumatyka w nowym Audi Q5 w połączeniu z największą dostępną, 21-calową felgą?
Bardzo dobrze. Komfort nawet na tych 21 calach jest na bardzo wysokim poziomie. Szczegóły w teście.
Największe wady nowego Audi Q5
W moich testach samochodów staram się być przede wszystkim obiektywny i szczery. A chęć bycia obiektywnym i szczerym w przypadku nowego Audi Q5 oznacza, że no nie da się nie przyczepić do kilku elementów.
Aspektem, który w nowym Audi Q5 zaskoczył mnie najbardziej i to negatywnie było… w kolokwialnie rzecz ujmując… skrzypiące wnętrze. Skrzypiące bardziej niż w nowym Audi A5. Naprawdę aż zaskakująco skrzypiące. Więcej na filmie.
Drugim mankamentem, do którego miałem zastrzeżenia, był fakt, że w testowanej konfiguracji, wnętrze nowego Audi Q5 sprawiało wrażenia bardzo plastikowego. Dużo fortepianowej czerni, dużo plastików w rozmaitych odcieniach szarości i rozmaitych fakturach. To doczucie plastikowości w Q5 było znacznie silniejsze niż w A5, które ma niemal identyczne wnętrze. Szczegóły… oczywiście na filmie.
Co mi się spodobało w nowym Audi Q5 – moja opinia po teście
Przyznam jednak, i jednocześnie trochę zaspoileruje, że wnętrze nowego Audi Q5 – jego spasowanie i plastikowy vibe – były jedynymi elementami, do których się przyczepiłem.
Poza tym, w moim odczuciu, po tygodniu intensywnego testowania w mieście i w trasie, na autostradach i krętych drogach, Audi Q5 wypadło bardzo dobrze. Pochwaliłem je szczególnie za świetne wyważenie między komfortem a właściwościami jezdnymi, bo w zakrętach uwijało się zaskakująco sprawnie, a jednocześnie, kiedy zakręty się kończyły, a droga stawała się nierówna, nowe Q5 zapewniało bardzo dobry komfort.
Dobre noty zgarnął też silniki oraz osiągi, jaki zapewnia. Aspekty praktyczne również na plus, podobnie jak multimedia.
A, no dobra, przyczepiłem się jeszcze do cyfrowej tablicy wskaźników. O co? Szczegóły… wiadomo gdzie.
Test nowego Audi Q5 na Youtube – o czym będzie mowa i w którym momencie?
A teraz podrzucam rozbudowany spis treści mojego testu nowego Audi Q5.
- 0:00 O tym, dlaczego to może być ostatni test Audi na moim kanale.
- 1:53 Omówienie konfiguracji i ceny testowanego nowego Audi Q5
- 3:45 Test osiągów, laga na skrzyni, ile obrotów przy 140 km/h.
- 9:30 Nowe Audi Q5 na zewnątrz, czyli ładnie i brzydko, możliwości konfiguracji.
- 14:31 Czy nowe Audi Q5 na 21-calowych felgach jest komfortowe? Jak spisuje się zawieszenie pneumatyczne?
- 17:40 Mierzymy prześwit Audi Q5 i oglądamy Q5 od spodu.
- 18:54 Wyciszenie i komfort akustyczny nowego Audi Q5 vs XC60.
- 22:37 Bagażnik nowego Audi Q5, pojemność i pomiary.
- 27:20 Test właściwości jezdnych nowego Audi Q5.
- 31:50 Co ciekawego na tylnej kanapie nowego Audi Q5?
- 35:30 Zużycie paliwa w nowym Audi Q5, czyli ile to pali na autostradzie i w mieście.
- 39:00 Wnętrze nowego Audi Q5m, tutaj robi się niemiło.
- 53:20 Obsługa głosowa i wtopa Audi.
- 55:15 Multimedia nowego Audi Q5, kamera cofania, Android Auto.
- 58:00 Co tu się dzieje w tym Q5 po zmroku, światła i oświetlenie Ambiente.
- 1:00:00 Aspekty praktyczne wnętrza nowego Q5.
- 1:01:03 Jazda w mieści i duży potencjalny problem, jak działa MHEV+ w Q5.
- 1:07:18 Kiedy test A6 oraz Q5 vs NX Vs GLC vs X3 vs XC60.